Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) pokračuje v celoevropských plánech ve snižování uhlíkové stopy. V souladu s touto koncepcí se tak chystá zakoupit nové hybridní kloubové autobusy pro hromadnou přepravu. Celkem jich může být až 140. Dodavatel zatím není vybraný, dopravní podnik zatím vyhlásil veřejnou soutěž.
Očekávaná hodnota zakázky převyšuje hranici dvou miliard korun. Vítěz pak bude mít pět let na dodání části nového vozového parku a poskytování veškeré servisní péče. Podmínkou vozidel je použití elektřiny jako alternativního pohonu a možnosti dobíjení energie jak za jízdy, tak externě ze zásuvky. Vozy tedy musí být plug-in hybridní. Počítá se s vyšší pořizovací cenou než u běžných spalovacích modelů, i proto je očekávaná suma zakázky nastavena takhle vysoko.
Záruční doba nových autobusů je v souladu s dobou trvání smlouvy s dodavatelem, tedy 5 let. Očekávaná životnost je pak minimálně 12 let povozu v městských podmínkách. Výherce soutěže má kromě samotných vozů dodat i přenosné nabíječky ve standardu CCS. Ten je v současné době tou nejdominantnější variantou připojení elektromobilů k nabíjecím stanicím po celé Evropě. Další podmínkou je dodání stejného počtu náhradních akumulátorů pro případnou výměnu během doby životnosti autobusů a servisní vybavení včetně diagnostických nástrojů a sad pro údržbu klimatizace a další.
Čtěte také: Praha chystá nasazení prvního vodíkového autobusu. Kde si ho budete moci vyzkoušet?
Nákup vozidel jde tak v souladu se nastavenými pravidly Dopravního podniku a hlavního města Prahy o naplňování klimatického plánu. V režijních nákladech se hybridní vozy cenově od konvenčních výrazně neliší, ale mohou dosáhnout nižší spotřeby v kombinovaném provozu a na více exponovaných místech využívat čistě elektrického pohonu. Cena proto není jediným kritériem při výběru dodavatele.
Nové vozy se mají dostat na všechny linky, respektive mají mít takové vlastnosti, aby v případě potřeby bylo možné je použít na libovolné pražské lince integrovaného dopravního systému. Se současnými hybridními vozy se podniku podařilo potvrdit, že při maximálním využití brzdné rekuperace a při efektivní jízdě je možné ušetřit i 30 % paliva ve srovnání s čistě dieselovou verzí.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) pokračuje v celoevropských plánech ve snižování uhlíkové stopy. V souladu s touto koncepcí se tak chystá zakoupit nové hybridní kloubové autobusy pro hromadnou přepravu. Celkem jich může být až 140. Dodavatel zatím není vybraný, dopravní podnik zatím vyhlásil veřejnou soutěž.
Očekávaná hodnota zakázky převyšuje hranici dvou miliard korun. Vítěz pak bude mít pět let na dodání části nového vozového parku a poskytování veškeré servisní péče. Podmínkou vozidel je použití elektřiny jako alternativního pohonu a možnosti dobíjení energie jak za jízdy, tak externě ze zásuvky. Vozy tedy musí být plug-in hybridní. Počítá se s vyšší pořizovací cenou než u běžných spalovacích modelů, i proto je očekávaná suma zakázky nastavena takhle vysoko.
Záruční doba nových autobusů je v souladu s dobou trvání smlouvy s dodavatelem, tedy 5 let. Očekávaná životnost je pak minimálně 12 let povozu v městských podmínkách. Výherce soutěže má kromě samotných vozů dodat i přenosné nabíječky ve standardu CCS. Ten je v současné době tou nejdominantnější variantou připojení elektromobilů k nabíjecím stanicím po celé Evropě. Další podmínkou je dodání stejného počtu náhradních akumulátorů pro případnou výměnu během doby životnosti autobusů a servisní vybavení včetně diagnostických nástrojů a sad pro údržbu klimatizace a další.
Čtěte také: Praha chystá nasazení prvního vodíkového autobusu. Kde si ho budete moci vyzkoušet?
Nákup vozidel jde tak v souladu se nastavenými pravidly Dopravního podniku a hlavního města Prahy o naplňování klimatického plánu. V režijních nákladech se hybridní vozy cenově od konvenčních výrazně neliší, ale mohou dosáhnout nižší spotřeby v kombinovaném provozu a na více exponovaných místech využívat čistě elektrického pohonu. Cena proto není jediným kritériem při výběru dodavatele.
Nové vozy se mají dostat na všechny linky, respektive mají mít takové vlastnosti, aby v případě potřeby bylo možné je použít na libovolné pražské lince integrovaného dopravního systému. Se současnými hybridními vozy se podniku podařilo potvrdit, že při maximálním využití brzdné rekuperace a při efektivní jízdě je možné ušetřit i 30 % paliva ve srovnání s čistě dieselovou verzí.