Nové pražské elektrobusy, které byly slavnostně předány letos v lednu, jsou v problémech. Dopravní podnik Prahy (DPP) musel elektrické autobusy kvůli opakovaným závadám odstavit. Potkat je s cestujícími v provozu tak v blízké době nebude možné. Nejde o jejich první odstavení, proto se dopravní podnik rozhodl situaci vyřešit po svém.
Elektrické autobusy Škoda E’City 36 BB se ve službách DPP potýkají s jedním problémem za druhým. Za poslední tři týdny nevyjely kvůli opakovaným závadám do provozu s cestujícími, o čemž informoval web Zdopravy.cz. Ačkoliv to bude asi docela překvapení, tak se závady nijak netýkají elektrické části autobusu. Na vině je totiž problémová kvalita karoserie a podvozku, tedy díly, které vyrábí turecká společnost Temsa.
Pražský dopravní podnik vozidla reklamoval, přičemž výrobce musí dle smlouvy elektrobusy opravit. To se však nedaří. Elektrobusy tak stojí odstavené v garáži a jejich pozice v provozu obsadili dieselové autobusy. Ven z garáže se čas od času podívají dva konkrétní elektrobusy, které slouží technikům výrobce. Sledují a ověřují při nich technické vlastnosti vozu.
Čtěte také: V Paříži stahují elektrobusy z provozu, riziko požáru je až příliš velké
Ačkoliv závada nemá nic společného s elektrickou výzbrojí autobusu, tak je to stejně velký problém. Elektrickým autobusům to rozhodně nepřidává na pověsti a naopak to kazí pomyslnou vizitku. Nabízí se tedy otázka, jestli pražský dopravní podnik kvůli těmto zkušenostem nevynechá elektrobusy ze svého budoucího portfolia.
Na druhou stranu by šlo o dost nepromyšlený krok, protože v mnoha městech funguje provoz elektrických autobusů takřka bezproblémově. Uvidíme tedy, jaké zaujme dopravní podnik ve výsledku stanovisko a jestli nějak aktuální negativní zkušenosti ovlivní rozhodování o případném dalším pořízení elektrobusů.
Nové pražské elektrobusy, které byly slavnostně předány letos v lednu, jsou v problémech. Dopravní podnik Prahy (DPP) musel elektrické autobusy kvůli opakovaným závadám odstavit. Potkat je s cestujícími v provozu tak v blízké době nebude možné. Nejde o jejich první odstavení, proto se dopravní podnik rozhodl situaci vyřešit po svém.
Elektrické autobusy Škoda E’City 36 BB se ve službách DPP potýkají s jedním problémem za druhým. Za poslední tři týdny nevyjely kvůli opakovaným závadám do provozu s cestujícími, o čemž informoval web Zdopravy.cz. Ačkoliv to bude asi docela překvapení, tak se závady nijak netýkají elektrické části autobusu. Na vině je totiž problémová kvalita karoserie a podvozku, tedy díly, které vyrábí turecká společnost Temsa.
Pražský dopravní podnik vozidla reklamoval, přičemž výrobce musí dle smlouvy elektrobusy opravit. To se však nedaří. Elektrobusy tak stojí odstavené v garáži a jejich pozice v provozu obsadili dieselové autobusy. Ven z garáže se čas od času podívají dva konkrétní elektrobusy, které slouží technikům výrobce. Sledují a ověřují při nich technické vlastnosti vozu.
Čtěte také: V Paříži stahují elektrobusy z provozu, riziko požáru je až příliš velké
Ačkoliv závada nemá nic společného s elektrickou výzbrojí autobusu, tak je to stejně velký problém. Elektrickým autobusům to rozhodně nepřidává na pověsti a naopak to kazí pomyslnou vizitku. Nabízí se tedy otázka, jestli pražský dopravní podnik kvůli těmto zkušenostem nevynechá elektrobusy ze svého budoucího portfolia.
Na druhou stranu by šlo o dost nepromyšlený krok, protože v mnoha městech funguje provoz elektrických autobusů takřka bezproblémově. Uvidíme tedy, jaké zaujme dopravní podnik ve výsledku stanovisko a jestli nějak aktuální negativní zkušenosti ovlivní rozhodování o případném dalším pořízení elektrobusů.