Elektromobily a většina plug-in hybridů se v posledních letech staly bezpodmínečnou propustkou pro parkování na modrých zónách v ulicích hlavního města Prahy. To se však může již brzy změnit. Na zasedání 16. června projednali zastupitelé hl. m. Prahy návrh změn v systému zón placeného stání a řeč přišla mimo jiné na nízkoemisní a bezemisní vozidla. Výhody by měly zůstat striktně rezidentům hlavního města, nebo osobám, které zde podnikají.
Počet elektromobilů a hybridů v hlavním městě neúnavně stoupá, ovšem počet parkovacích míst přibývá poněkud pomalejším tempem. Vzhledem k tomu, že situace začíná být pro rezidenty a abonenty neúnosná se na nedávném zasedání zastupitelů hlavního města projednávalo případném zvýhodnění omezení pouze pro tyto osoby.
Rozsah a forma zvýhodnění bude předmětem prověřování legislativních možností, které město má. Cílem je snížení finanční náročnosti parkování nízkoemisních a bezemisních vozidel výhradně pro osoby s místem trvalého pobytu v Praze a subjekty se sídlem v Praze.
Čtěte také: Až 16 elektromobilů najednou. Pražská energetika spustila největší dobíjecí hub v Praze
„Podporuji užívání elektromobilů pro pohyb po městě, dokonce jeden náš služební na městské části často využívám, ale Praha bohužel není nafukovací. Původní záměr, nechat parkovat zdarma všechny bezemisní nebo nízkoemisní vozy bez rozdílu místa pobytu, byl naprosto správný, ale doba se posunula,“ komentoval momentální situaci zastupitel hl. m. Prahy, Tomáš Portlík.
„Tento typ automobilů se velmi rozšířil a my musíme primárně myslet na Pražany, kteří zde bydlí, a na podnikatele, kteří v Praze podnikají, a zaparkovat zkrátka potřebují. Chceme proto najít cestu, jak tuto výhodu zachovat pouze pro fyzické osoby s trvalým pobytem v Praze a pro právnické osoby se sídlem firmy na území hlavního města,“ dodává zastupitel Portlík.
Elektromobily a většina plug-in hybridů se v posledních letech staly bezpodmínečnou propustkou pro parkování na modrých zónách v ulicích hlavního města Prahy. To se však může již brzy změnit. Na zasedání 16. června projednali zastupitelé hl. m. Prahy návrh změn v systému zón placeného stání a řeč přišla mimo jiné na nízkoemisní a bezemisní vozidla. Výhody by měly zůstat striktně rezidentům hlavního města, nebo osobám, které zde podnikají.
Počet elektromobilů a hybridů v hlavním městě neúnavně stoupá, ovšem počet parkovacích míst přibývá poněkud pomalejším tempem. Vzhledem k tomu, že situace začíná být pro rezidenty a abonenty neúnosná se na nedávném zasedání zastupitelů hlavního města projednávalo případném zvýhodnění omezení pouze pro tyto osoby.
Rozsah a forma zvýhodnění bude předmětem prověřování legislativních možností, které město má. Cílem je snížení finanční náročnosti parkování nízkoemisních a bezemisních vozidel výhradně pro osoby s místem trvalého pobytu v Praze a subjekty se sídlem v Praze.
Čtěte také: Až 16 elektromobilů najednou. Pražská energetika spustila největší dobíjecí hub v Praze
„Podporuji užívání elektromobilů pro pohyb po městě, dokonce jeden náš služební na městské části často využívám, ale Praha bohužel není nafukovací. Původní záměr, nechat parkovat zdarma všechny bezemisní nebo nízkoemisní vozy bez rozdílu místa pobytu, byl naprosto správný, ale doba se posunula,“ komentoval momentální situaci zastupitel hl. m. Prahy, Tomáš Portlík.
„Tento typ automobilů se velmi rozšířil a my musíme primárně myslet na Pražany, kteří zde bydlí, a na podnikatele, kteří v Praze podnikají, a zaparkovat zkrátka potřebují. Chceme proto najít cestu, jak tuto výhodu zachovat pouze pro fyzické osoby s trvalým pobytem v Praze a pro právnické osoby se sídlem firmy na území hlavního města,“ dodává zastupitel Portlík.