Pražská energetika (PRE) ve spolupráci se Škoda Auto se postarají o výstavbu stovky nových rychlých nabíječek na území hlavního města Prahy do roku 2025. Společnosti podepsaly memorandum o spolupráci ve výstavbě infrastruktury.
Infrastruktura a dostupnost nabíjecích stanic všech kategorií i rychlostí není stále optimální. Dokonce i na drobný počet vozů, které tento způsob dobíjení v České republice vyžadují. I to je jeden z důvodů, proč je popularita elektromobilů a plug-in hybridních vozů v naší zemi stále na nižší úrovni oproti jiným evropským státům. V současné době po českých silnicích jezdí kolem 15 tisíc vozů do zásuvky.
V Praze se momentálně nachází zhruba 2 tisíce nabíjecích stanic. PRE chce do 3 let síť posílit o 200 nových ultra rychlých HPC nabíjecích bodů. Při počtu dvou přípojek na jeden stojan se tak má jednat o 100 nových stanic. Zástupci PRE i Škoda Auto dostanou za úkol zmapovat a vytipovat místa, kde je stanic málo, a kde mají výrazně pomoci stávajícím i novým uživatelům tichých vozidel.
Čtěte také: Škoda Enyaq iV je prodejní trhák. Akorát jinde, než si nejspíš myslíte
Aktuální plán hovoří o výstavně stanic především na území Prahy. Zda se pár stojanů postaví i mimo hlavní město tak zatím upřesněno nebylo. Pražská energetika má již s výstavbou nabíjecích stanic bohaté zkušenosti. Do současné chvíle jich provozuje přes 400, a to nejen na území hlavního města. Postupně rozšiřuje i celorepublikovou nabíjecí síť. V centru města má v rámci jiného projektu vyrůst také mnohem více nabíjecích stanic v lampách osvětlení.
Ani Škoda Auto nezahálí. Tedy z té druhé strany. Jen za loňský rok přibylo na silnicích 832 elektromobilů. Nejpopulárnějším i v Česku nejprodávanějším elektromobilem je Škoda Enyaq iV. Na kontě má přes 700 kusů. Pokud od vozu stále vyžadujete i spalovací agregát, potěší vás zpráva, že i plug-in hybridní Superby a Octavie slaví úspěch. V minulém roce si je pořídilo přes tisíc zákazníků.
Pražská energetika (PRE) ve spolupráci se Škoda Auto se postarají o výstavbu stovky nových rychlých nabíječek na území hlavního města Prahy do roku 2025. Společnosti podepsaly memorandum o spolupráci ve výstavbě infrastruktury.
Infrastruktura a dostupnost nabíjecích stanic všech kategorií i rychlostí není stále optimální. Dokonce i na drobný počet vozů, které tento způsob dobíjení v České republice vyžadují. I to je jeden z důvodů, proč je popularita elektromobilů a plug-in hybridních vozů v naší zemi stále na nižší úrovni oproti jiným evropským státům. V současné době po českých silnicích jezdí kolem 15 tisíc vozů do zásuvky.
V Praze se momentálně nachází zhruba 2 tisíce nabíjecích stanic. PRE chce do 3 let síť posílit o 200 nových ultra rychlých HPC nabíjecích bodů. Při počtu dvou přípojek na jeden stojan se tak má jednat o 100 nových stanic. Zástupci PRE i Škoda Auto dostanou za úkol zmapovat a vytipovat místa, kde je stanic málo, a kde mají výrazně pomoci stávajícím i novým uživatelům tichých vozidel.
Čtěte také: Škoda Enyaq iV je prodejní trhák. Akorát jinde, než si nejspíš myslíte
Aktuální plán hovoří o výstavně stanic především na území Prahy. Zda se pár stojanů postaví i mimo hlavní město tak zatím upřesněno nebylo. Pražská energetika má již s výstavbou nabíjecích stanic bohaté zkušenosti. Do současné chvíle jich provozuje přes 400, a to nejen na území hlavního města. Postupně rozšiřuje i celorepublikovou nabíjecí síť. V centru města má v rámci jiného projektu vyrůst také mnohem více nabíjecích stanic v lampách osvětlení.
Ani Škoda Auto nezahálí. Tedy z té druhé strany. Jen za loňský rok přibylo na silnicích 832 elektromobilů. Nejpopulárnějším i v Česku nejprodávanějším elektromobilem je Škoda Enyaq iV. Na kontě má přes 700 kusů. Pokud od vozu stále vyžadujete i spalovací agregát, potěší vás zpráva, že i plug-in hybridní Superby a Octavie slaví úspěch. V minulém roce si je pořídilo přes tisíc zákazníků.