Praha do tří let zprovozní stovky nabíječek. Do konce desetiletí to budou tisíce

  • V Praze dál pokračuje podpora elektromobility
  • Tentokrát schválili radní vybudování dalších nabíjecích stanic
  • Kolik nových nabíječek v dalších letech přibude?
Škoda Enyaq iV nabíjení přes Powerpass

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: Škoda Auto

Prha dále podporuje elektromobilitu. Radní hlavní české metropole tentokrát schválili postavení mnoha nových nabíjecích stanic. Tipnete si, kolik jich do budoucna bude?

Dobrá zpráva pro pražské řidiče elektromobilů

Na pondělním zasedání pražští radní znovu podpořili rozvoj elektromobility. Ti tentokrát určovali, jakým způsobem budou nové nabíjecí stanice pro elektromobily vybudovány. Prověřili několik variant, jak to celé udělat. Konečnou odpovědí se pak nakonec stala cesta koncese. Ta je prý pro město nejméně riziková.

Co to znamená? Dodávku, instalaci i provoz dobíjecích stanic zajistí koncesionář a po skončení koncese budou stanice převedeny na hlavní město. O koho půjde se však zatím neví.

Nabíjení elektromobilu z wallboxu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: BMW


Čtěte také: ČEZ spustil jeden z největších nabíjecích hubů u nás. Kolik elektromobilů obslouží?


Kolik bude nabíjení stát a kolik stanic se postaví?

V pondělí také uvedl primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib, že prvním dílčím cílem je do roku 2025 postavit asi 750 nových nabíjecích stanic. To se nemusí zdát jako tolik, druhý cíl vás však ale zaručeně překvapí. Do roku 2030 by totiž nových nabíjecích stanic mělo v Praze přibýt až 4 500.

Tyto počty nových nabíjecích stanic byly stanoveny podle Klimatického plánu Prahy a plánu takzvané Strategie udržitelné mobility. Podle primátora hlavního města také vychází ze zkušeností jiných evropských měst, jako je Vídeň, Amsterdam či Hamburg. Cena za dobíjení se pak bude samozřejmě odvíjet od současné situace na trhu. Neměla by však přesáhnout 6 Kč za 1 kWh.

„Ambicí hl. m. Prahy je zajistit veřejné dobíjení rychle, efektivně, přívětivě pro uživatele a s přiměřenou cenou za odebranou elektřinu. Proto budou v rámci realizace využity stávající prostředky, což jsou kapacity veřejných parkovacích stání na území metropole a v blízké budoucnosti i EV-ready lampy veřejného osvětlení,“ doplňuje místopředseda představenstva OICT Matej Šandor

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Praha do tří let zprovozní stovky nabíječek. Do konce desetiletí to budou tisíce

  • V Praze dál pokračuje podpora elektromobility
  • Tentokrát schválili radní vybudování dalších nabíjecích stanic
  • Kolik nových nabíječek v dalších letech přibude?
Škoda Enyaq iV nabíjení přes Powerpass

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: Škoda Auto

Prha dále podporuje elektromobilitu. Radní hlavní české metropole tentokrát schválili postavení mnoha nových nabíjecích stanic. Tipnete si, kolik jich do budoucna bude?

Dobrá zpráva pro pražské řidiče elektromobilů

Na pondělním zasedání pražští radní znovu podpořili rozvoj elektromobility. Ti tentokrát určovali, jakým způsobem budou nové nabíjecí stanice pro elektromobily vybudovány. Prověřili několik variant, jak to celé udělat. Konečnou odpovědí se pak nakonec stala cesta koncese. Ta je prý pro město nejméně riziková.

Co to znamená? Dodávku, instalaci i provoz dobíjecích stanic zajistí koncesionář a po skončení koncese budou stanice převedeny na hlavní město. O koho půjde se však zatím neví.

Nabíjení elektromobilu z wallboxu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: BMW


Čtěte také: ČEZ spustil jeden z největších nabíjecích hubů u nás. Kolik elektromobilů obslouží?


Kolik bude nabíjení stát a kolik stanic se postaví?

V pondělí také uvedl primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib, že prvním dílčím cílem je do roku 2025 postavit asi 750 nových nabíjecích stanic. To se nemusí zdát jako tolik, druhý cíl vás však ale zaručeně překvapí. Do roku 2030 by totiž nových nabíjecích stanic mělo v Praze přibýt až 4 500.

Tyto počty nových nabíjecích stanic byly stanoveny podle Klimatického plánu Prahy a plánu takzvané Strategie udržitelné mobility. Podle primátora hlavního města také vychází ze zkušeností jiných evropských měst, jako je Vídeň, Amsterdam či Hamburg. Cena za dobíjení se pak bude samozřejmě odvíjet od současné situace na trhu. Neměla by však přesáhnout 6 Kč za 1 kWh.

„Ambicí hl. m. Prahy je zajistit veřejné dobíjení rychle, efektivně, přívětivě pro uživatele a s přiměřenou cenou za odebranou elektřinu. Proto budou v rámci realizace využity stávající prostředky, což jsou kapacity veřejných parkovacích stání na území metropole a v blízké budoucnosti i EV-ready lampy veřejného osvětlení,“ doplňuje místopředseda představenstva OICT Matej Šandor

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."