Porsche Mission R poprvé na okruhu! Takhle vypadá elektrická bestie v akci

  • Porsche půjčilo svůj elektrický koncept Mission R jednomu z redaktorů britského automobilového magazínu
  • Měli jsme tak poprvé možnost vidět elektromobil kategorie GT v akci
  • Recenzent se musel spokojit s omezeným výkonem, i přes to ho vozidlo nadchlo
Elektrické Porsche Mission R

Elektrické Porsche Mission R

Že budou automobilové závody v budoucnu kvůli elektrifikaci nezáživné a nudné? Pokud bude většina ze soutěžících vozů alespoň z poloviny tak šílená jako Porsche Mission R, budete si v posledních kolech závodů okousávat nehty a zarývat prsty do koberce. Poprvé jsme měli šanci závoďáka německé automobilky vidět na okruhu a byla to vskutku ďábelská jízda.

Elektrické Porsche Mission R na okruhu

Porsche před nedávnem odhalilo plně elektrický vůz kategorie GT. Mysleli jste si, že celý projekt zůstane pouze na papíře? Zástupci šéfredaktora britského magazínu EVO se dostalo příležitosti zajezdit si s Mission R na okruhu a zážitek, který si z něho odnesl, rozhodně na papíře nezůstal. I přes omezený výkon, kterým Porsche disponovalo byl Towler jízdními vlastnostmi unesen.

Omezení bylo stanoveno na 450 koní a limitovaná byla i maximální rychlost. V některých úsecích bylo znát, že by elektrický závoďák chtěl vyrazit plnou parou vpřed, ale monotónní zvuk motoru napovídal, že rychleji už to nepůjde.

Porsche Mission R, zadní pohled

Porsche Mission R, zadní pohled


Nepřehlédněte: Porsche Mission R oplývá brutálním výkonem a odhaluje budoucnost motorsportu


Zůstaňme chvíli u zvuku. Pamatujete si projev Volkswagenu ID.R, který ještě před nedávnem bořil každý rekord, o který se pokusil? Od Missionu R můžete čekat něco velmi podobného. Táhlý, vysoký tón, na který dle slov Towlera dost pravděpodobně budete potřebovat špunty do uší.

Krom této malé výtky však neřekl recenzent dalšího křivého slova. Pochvaloval si především dokonale vyladěné řízení a brždění, jehož nastavení je, dle jeho slov, velmi těžký oříšek pro nejednu automobilku.

Elektromobil fanouška spalováků přesvědčil

Na konci videa se také přiznal, že i přes to, že je zarytým fanouškem spalovacích motorů, tento vůz ho skutečně potěšil a příjemně překvapil. Ne, že by to byl stroj pro běžné ježdění po městě, jak to tak ale bývá, dost možná se některé technologie z tohoto konceptu promítnou do budoucích sériově vyráběných modelů.

Otázkou zůstává, jak si dokázal člen redakce automobilového magazínu vybudovat u vedení Porsche tolik důvěry, že dostal příležitost se s vozem doopravdy projet. V této rané fázi vývoje má běžně ke konceptům přístup jen nejužší okruh mechaniků a půjčit něco takového osobě z široké veřejnosti je pro většinu automobilek nemyslitelné. Je vidět, že Porsche je na svůj výtvor opravdu pyšné.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Porsche Mission R poprvé na okruhu! Takhle vypadá elektrická bestie v akci

  • Porsche půjčilo svůj elektrický koncept Mission R jednomu z redaktorů britského automobilového magazínu
  • Měli jsme tak poprvé možnost vidět elektromobil kategorie GT v akci
  • Recenzent se musel spokojit s omezeným výkonem, i přes to ho vozidlo nadchlo
Elektrické Porsche Mission R

Elektrické Porsche Mission R

Že budou automobilové závody v budoucnu kvůli elektrifikaci nezáživné a nudné? Pokud bude většina ze soutěžících vozů alespoň z poloviny tak šílená jako Porsche Mission R, budete si v posledních kolech závodů okousávat nehty a zarývat prsty do koberce. Poprvé jsme měli šanci závoďáka německé automobilky vidět na okruhu a byla to vskutku ďábelská jízda.

Elektrické Porsche Mission R na okruhu

Porsche před nedávnem odhalilo plně elektrický vůz kategorie GT. Mysleli jste si, že celý projekt zůstane pouze na papíře? Zástupci šéfredaktora britského magazínu EVO se dostalo příležitosti zajezdit si s Mission R na okruhu a zážitek, který si z něho odnesl, rozhodně na papíře nezůstal. I přes omezený výkon, kterým Porsche disponovalo byl Towler jízdními vlastnostmi unesen.

Omezení bylo stanoveno na 450 koní a limitovaná byla i maximální rychlost. V některých úsecích bylo znát, že by elektrický závoďák chtěl vyrazit plnou parou vpřed, ale monotónní zvuk motoru napovídal, že rychleji už to nepůjde.

Porsche Mission R, zadní pohled

Porsche Mission R, zadní pohled


Nepřehlédněte: Porsche Mission R oplývá brutálním výkonem a odhaluje budoucnost motorsportu


Zůstaňme chvíli u zvuku. Pamatujete si projev Volkswagenu ID.R, který ještě před nedávnem bořil každý rekord, o který se pokusil? Od Missionu R můžete čekat něco velmi podobného. Táhlý, vysoký tón, na který dle slov Towlera dost pravděpodobně budete potřebovat špunty do uší.

Krom této malé výtky však neřekl recenzent dalšího křivého slova. Pochvaloval si především dokonale vyladěné řízení a brždění, jehož nastavení je, dle jeho slov, velmi těžký oříšek pro nejednu automobilku.

Elektromobil fanouška spalováků přesvědčil

Na konci videa se také přiznal, že i přes to, že je zarytým fanouškem spalovacích motorů, tento vůz ho skutečně potěšil a příjemně překvapil. Ne, že by to byl stroj pro běžné ježdění po městě, jak to tak ale bývá, dost možná se některé technologie z tohoto konceptu promítnou do budoucích sériově vyráběných modelů.

Otázkou zůstává, jak si dokázal člen redakce automobilového magazínu vybudovat u vedení Porsche tolik důvěry, že dostal příležitost se s vozem doopravdy projet. V této rané fázi vývoje má běžně ke konceptům přístup jen nejužší okruh mechaniků a půjčit něco takového osobě z široké veřejnosti je pro většinu automobilek nemyslitelné. Je vidět, že Porsche je na svůj výtvor opravdu pyšné.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."