Čínská automobilka Geely podepsala s polskou společností ElectroMobility Poland (EMP) dohodu o licenci na plně elektrickou architekturu Sustainable Experience Architecture (SEA). EMP je nový výrobce plně elektrických vozidel, podporovaný polskou vládou.
EMP plánuje pro svou značku Izera vyvinout několik elektrických modelů. Dva ukázkové vozy byly odhaleny před dvěma roky, v červenci 2020. Již tehdy se říkalo, že vozidla (SUV a kompaktní vůz) budou založena na zakoupené platformě, aniž by bylo prozrazeno, jakou značku mají tvůrci na mysli.
Polská média následně spekulovala o platformách Volkswagenu MEB, Toyoty e-TNGA nebo Hyundai E-GMP. V té době byla Geely ještě mimo hru. Čínská společnost představila vlastní elektrickou platformu teprve na konci září 2020, asi dva měsíce po představení prototypů Izera. Na platformě SEA je postaven například model Smart #1. Teprve budoucnost ukáže, zda jeho klíčové parametry, tedy 200kW pohon a 66kWh baterii, zdědí také Izera.
Čtěte také: Létající elektromobil? Číňané předvedli dvoutunové monstrum, které je jak z Marsu
Cílem projektu bylo vyvinout elektromobil, který maximálně využije komponenty od polských dodavatelů. Společnost EMP proto pouze zajistila licenci na výrobu elektromobilů, ale nekupovala jednotlivé komponenty platformy. Znamená to, že společnost EMP může na základě patentů a konstrukčních plánů Geely komponenty vyrábět sama ve spolupráci s polskými dodavateli.
Podle čínského výrobce má být prvním modelem značky Izera, který bude využívat platformu Geely, kompaktní SUV. V této fázi není jasné, jak moc se bude vozidlo blížit studii z roku 2020. Po SUV má Izera v plánu výrobu kompaktního vozu a kombi. Elektromobily se budou od roku 2024 vyrábět v novém závodě Jaworzno.
Čínská automobilka Geely podepsala s polskou společností ElectroMobility Poland (EMP) dohodu o licenci na plně elektrickou architekturu Sustainable Experience Architecture (SEA). EMP je nový výrobce plně elektrických vozidel, podporovaný polskou vládou.
EMP plánuje pro svou značku Izera vyvinout několik elektrických modelů. Dva ukázkové vozy byly odhaleny před dvěma roky, v červenci 2020. Již tehdy se říkalo, že vozidla (SUV a kompaktní vůz) budou založena na zakoupené platformě, aniž by bylo prozrazeno, jakou značku mají tvůrci na mysli.
Polská média následně spekulovala o platformách Volkswagenu MEB, Toyoty e-TNGA nebo Hyundai E-GMP. V té době byla Geely ještě mimo hru. Čínská společnost představila vlastní elektrickou platformu teprve na konci září 2020, asi dva měsíce po představení prototypů Izera. Na platformě SEA je postaven například model Smart #1. Teprve budoucnost ukáže, zda jeho klíčové parametry, tedy 200kW pohon a 66kWh baterii, zdědí také Izera.
Čtěte také: Létající elektromobil? Číňané předvedli dvoutunové monstrum, které je jak z Marsu
Cílem projektu bylo vyvinout elektromobil, který maximálně využije komponenty od polských dodavatelů. Společnost EMP proto pouze zajistila licenci na výrobu elektromobilů, ale nekupovala jednotlivé komponenty platformy. Znamená to, že společnost EMP může na základě patentů a konstrukčních plánů Geely komponenty vyrábět sama ve spolupráci s polskými dodavateli.
Podle čínského výrobce má být prvním modelem značky Izera, který bude využívat platformu Geely, kompaktní SUV. V této fázi není jasné, jak moc se bude vozidlo blížit studii z roku 2020. Po SUV má Izera v plánu výrobu kompaktního vozu a kombi. Elektromobily se budou od roku 2024 vyrábět v novém závodě Jaworzno.