Polestar 5 už se nám poodhaluje. Dorazí v roce 2025, dojezd kolem 600 km?

  • Nové cestovní GT od Polestaru přijede do dvou let
  • Novým dodavatelem baterií se stal SK On
  • Baterie nabídnou lepší výkon, hustější kapacitu i zvýšenou bezpečnost
Polestar 5

Polestar 5, prototyp | foto: Polestar

Polestar v posledních dnech uzavřel novou dohodu s dodavatelem lithium iontových článků pro připravovaný model Polestar 5. Úložiště energie bude sourozenci Volva dodávat jihokorejská společnost SK On.

Polestar 5 se chce vyrovnat nejvýkonnějším modelům

Model s pořadových číslem pět má být výkonným čtyř dvéřovým gétéčkem. Koncepčně vychází ze studie vozu Precept concept. Ve voze budou použity články SK On ultra-long o délce 56 cm. Podle tiskové zprávy Polestaru má jít o výkonné články s vysokou hustotou. Díky této kombinaci nabídne elektromobil Polestar 5 dlouhý dojezd, rychlé nabíjení, široký rozsah efektivního využití i vylepšenou bezpečnost.

Polestar zatím neuvedl přesná data. Očekáváme ale, že budou chtít uvést na trh vůz schopný konkurovat nejvýkonnějším dostupným luxusním elektromobilům. Z dřívějších informací víme, že Polestar 5 má být vybaven dvojicí elektromotorů, pohonem všech kol a výkonem 650 kW při 900 Nm točivého momentu. Dojezd vozu by se mohl pohybovat kolem 600 kilometrů na jedno nabití, uvádí server InsideEVs.

Maskovaný elektromobil Polestar 5

Maskovaný elektromobil Polestar 5 | foto: Autoblog.com


Čtěte také: Přelomové baterie od StoreDot nabijete extrémně rychle a netrpí degradací


SK On se přidal k hlavním dodavatelům

Do produkční výroby bude vůz mířit v roce 2025. V porovnání s minulými výroky se jedná o drobné zpoždění, jelikož se s výrobou mělo začít již příští rok. S volbou dodavatele baterií to Polestar neměl příliš složité. Před pár lety investovala skupina, do které SK On patří, právě do této automobilky a podepsali společně memorandum o prohloubení vzájemné spolupráce na poli elektromobility. Jihokorejské baterie si tedy najdou cestu i do dalších chystaných modelů značky.

Aktuálně tak má Polestar tři dodavatele baterií. Zmíněnou společnost doplňuje LG Energy Solutions a CATL, se kterými Polestar spolupracuje již od roku 2019. Vývoj modelu 5 pokračuje podle předpokladů a vysoce výkonné baterie mají usnadnit jeho příchod na trh. V posledním uzavřeném čtvrtletí Polestar prodal téměř 14 tisíc vozidel. Plán pro celý rok je doručit 60 až 70 tisíc vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Polestar 5 už se nám poodhaluje. Dorazí v roce 2025, dojezd kolem 600 km?

  • Nové cestovní GT od Polestaru přijede do dvou let
  • Novým dodavatelem baterií se stal SK On
  • Baterie nabídnou lepší výkon, hustější kapacitu i zvýšenou bezpečnost
Polestar 5

Polestar 5, prototyp | foto: Polestar

Polestar v posledních dnech uzavřel novou dohodu s dodavatelem lithium iontových článků pro připravovaný model Polestar 5. Úložiště energie bude sourozenci Volva dodávat jihokorejská společnost SK On.

Polestar 5 se chce vyrovnat nejvýkonnějším modelům

Model s pořadových číslem pět má být výkonným čtyř dvéřovým gétéčkem. Koncepčně vychází ze studie vozu Precept concept. Ve voze budou použity články SK On ultra-long o délce 56 cm. Podle tiskové zprávy Polestaru má jít o výkonné články s vysokou hustotou. Díky této kombinaci nabídne elektromobil Polestar 5 dlouhý dojezd, rychlé nabíjení, široký rozsah efektivního využití i vylepšenou bezpečnost.

Polestar zatím neuvedl přesná data. Očekáváme ale, že budou chtít uvést na trh vůz schopný konkurovat nejvýkonnějším dostupným luxusním elektromobilům. Z dřívějších informací víme, že Polestar 5 má být vybaven dvojicí elektromotorů, pohonem všech kol a výkonem 650 kW při 900 Nm točivého momentu. Dojezd vozu by se mohl pohybovat kolem 600 kilometrů na jedno nabití, uvádí server InsideEVs.

Maskovaný elektromobil Polestar 5

Maskovaný elektromobil Polestar 5 | foto: Autoblog.com


Čtěte také: Přelomové baterie od StoreDot nabijete extrémně rychle a netrpí degradací


SK On se přidal k hlavním dodavatelům

Do produkční výroby bude vůz mířit v roce 2025. V porovnání s minulými výroky se jedná o drobné zpoždění, jelikož se s výrobou mělo začít již příští rok. S volbou dodavatele baterií to Polestar neměl příliš složité. Před pár lety investovala skupina, do které SK On patří, právě do této automobilky a podepsali společně memorandum o prohloubení vzájemné spolupráce na poli elektromobility. Jihokorejské baterie si tedy najdou cestu i do dalších chystaných modelů značky.

Aktuálně tak má Polestar tři dodavatele baterií. Zmíněnou společnost doplňuje LG Energy Solutions a CATL, se kterými Polestar spolupracuje již od roku 2019. Vývoj modelu 5 pokračuje podle předpokladů a vysoce výkonné baterie mají usnadnit jeho příchod na trh. V posledním uzavřeném čtvrtletí Polestar prodal téměř 14 tisíc vozidel. Plán pro celý rok je doručit 60 až 70 tisíc vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."