Společnost Tesla se v poslední době dostává pod palbu kritiky. Udává totiž, že její nejnovější model Tesla Model S Plaid je nejrychlejším sériově vyráběným vozem. Podkládá to tvrzením, že vůz zrychlí z 0 na 60 mil za hodinu (0-96 km/h) za 1,99 sekund. Je však reálně možné, aby Model S tohoto zrychlení dosáhl?
Na tuto otázku se snažili najít odpověď kolegové ze zahraničního serveru MotorTrend. Zjistili však, že takového zrychlení je možné dosáhnout pouze za velmi specifických podmínek. První podmínkou je téměř dokonalý povrch. Je tedy nutné využívat předpřipravených tratí, tzv. dragstripů, na kterých lze docílit mnohem větší přilnavosti, než na klasickém asfaltu. To však stále nestačí, abyste se se zrychlením dostali pod 2 sekundy.
Tesla se proto rozhodla, že nebude počítat první stopu ujeté dráhy. Jedná se o standard, který se nejvíce používá v Severní Americe. Tímto vysoce kontroverzním způsobem měření společnost docílí, že se zmenší vliv přilnavosti, avšak reálně auto po ujetí první stopy získá rychlost asi 6 mil za hodinu. Díky tomu však hodnota odpovídá spíše zrychlení z 6 na 60 mil za hodinu.
Čtěte také: Tesla Model S Plaid s okruhovým paketem? Zabiják supersportů se blíží
MotorTrend otestoval, že pokud by se test nového elektromobilu Tesla Model S Plaid prováděl na klasickém asfaltu a počítala se první stopa ujeté dráhy, vůz by na 96 km/h zrychlil asi za 2,28 vteřiny, tedy o něco pomaleji, než uvádí americká automobilka. Stále to však nemění nic na tom, že Plaid byl nejrychlejším autem, které prý američtí odborníci kdy testovali.
Nicméně zde podivnosti nekončí. Dalším zvláštním faktem je, že Tesla nepoužívá u všech svých modelů stejný způsob měření zrychlení. První stopu totiž nezapočítává pouze u svých vrcholných modelů, jako je Model 3 Performance nebo právě Model S Plaid. Takže prostě v konkrétních případech bere čísla, která se ji více hodí do krámu.
Co si o tomto tématu myslíte vy? Měla by Tesla udávat pouze hodnoty, kterých je možné dosáhnout v běžných podmínkách? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
Společnost Tesla se v poslední době dostává pod palbu kritiky. Udává totiž, že její nejnovější model Tesla Model S Plaid je nejrychlejším sériově vyráběným vozem. Podkládá to tvrzením, že vůz zrychlí z 0 na 60 mil za hodinu (0-96 km/h) za 1,99 sekund. Je však reálně možné, aby Model S tohoto zrychlení dosáhl?
Na tuto otázku se snažili najít odpověď kolegové ze zahraničního serveru MotorTrend. Zjistili však, že takového zrychlení je možné dosáhnout pouze za velmi specifických podmínek. První podmínkou je téměř dokonalý povrch. Je tedy nutné využívat předpřipravených tratí, tzv. dragstripů, na kterých lze docílit mnohem větší přilnavosti, než na klasickém asfaltu. To však stále nestačí, abyste se se zrychlením dostali pod 2 sekundy.
Tesla se proto rozhodla, že nebude počítat první stopu ujeté dráhy. Jedná se o standard, který se nejvíce používá v Severní Americe. Tímto vysoce kontroverzním způsobem měření společnost docílí, že se zmenší vliv přilnavosti, avšak reálně auto po ujetí první stopy získá rychlost asi 6 mil za hodinu. Díky tomu však hodnota odpovídá spíše zrychlení z 6 na 60 mil za hodinu.
Čtěte také: Tesla Model S Plaid s okruhovým paketem? Zabiják supersportů se blíží
MotorTrend otestoval, že pokud by se test nového elektromobilu Tesla Model S Plaid prováděl na klasickém asfaltu a počítala se první stopa ujeté dráhy, vůz by na 96 km/h zrychlil asi za 2,28 vteřiny, tedy o něco pomaleji, než uvádí americká automobilka. Stále to však nemění nic na tom, že Plaid byl nejrychlejším autem, které prý američtí odborníci kdy testovali.
Nicméně zde podivnosti nekončí. Dalším zvláštním faktem je, že Tesla nepoužívá u všech svých modelů stejný způsob měření zrychlení. První stopu totiž nezapočítává pouze u svých vrcholných modelů, jako je Model 3 Performance nebo právě Model S Plaid. Takže prostě v konkrétních případech bere čísla, která se ji více hodí do krámu.
Co si o tomto tématu myslíte vy? Měla by Tesla udávat pouze hodnoty, kterých je možné dosáhnout v běžných podmínkách? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!