Peugeot oficiálně představil elektrickou verzi svého oblíbeného malého SUV s označením e-3008. Pro skupinu Stellantis jde o velký posun, jelikož jde o první vůz postavený na nové platformě STLA Medium. O výrobu se postará francouzská továrna v Sochaux. Zákazníci se mohou na první kousky těšit v únoru příštího roku. Konkurenci chce nová e-3008 předčít především díky dlouhému dojezdu. Slibuje až 700 kilometrů na jedno nabití.
V C-segmentu malých SUV bude nový Peugeot bojovat s pomocí trojice pohonných variant. Základ se bude dodávat s pohonem předních kol a elektromotorem o výkonu 157 kW. Standardní velikost baterie je 73 kWh s dojezdem 525 km. Prodloužená varianta využije kapacitu baterie 98 kWh a dostane i navýšený výkon motoru na 170 kW. Právě tato verze má podle metodiky WLTP ujet až 700 kilometrů. Vrcholnou výbavu představuje pohon všech kol s dvojicí motorů se systémovým výkonem 240 kW. Škoda je, že tuhle verzi pořídíte jen s menší baterií. Snad to Peugeot do budoucna přehodnotí.
Baterie pro Peugeot a Stellantis vyrábí společnost ACC ve společném podniku. Baterie by měly používat technologii NMC založené na niklu a manganu. Jak již bylo zmíněno, nejde o premiéru pouze francouzkého výrobce, ale Stellantisu a jeho nové platformy. Součástí prezentace je také dosažení nového milníku v podobě největší baterie, kterou zatím skupina do vozů montovala. 98 kWh se tak stane novou vlajkovou baterií používanou v široké škále vozidel celé skupiny.
Čtěte také: Stellantis do toho praští! Odhaluje elektrickou platformu STLA Medium
Vozy budou postaveny na 400V architektuře. Ultra rychlého nabíjení se tedy zatím nedočkáme. Stellantis ale láká alespoň na delší dojezdy, kolem 700 až 800 kilometrů. Ročně by se mělo na této platformě vyrobit na 2 miliony kusů vozů různých značek skupiny. Peugeot e-3008 bude patřit spíše mezi menší vozy na STLA Medium. Ta umožňuje stavbu vozidel s rovory kol mezi 2,7 až 2,7 metru. I s nižší délkou je ale možné instalovat nejvyšší řadu baterií, což zvláště menším modelům výrazně prodlouží dojezd.
Palubní nabíječka Peugeotu umožní nabíjení střídavým proudem až do výkonu 11 kW. u stejnosměrného proudu dosáhnete rychlostí až 160 kW. S větší baterií dobijete 70 procent pod třicet minut, u standardní verze to bude jen o pár minut déle. Vůz bude již v základu nabízet funkčnost napájení externích přístrojů se standardy V1G a V3L do příkonu až 3 kW.
Dynamiku vozu zajišťuje zcela nová generace tlumení podvozku. Inteligentní systémy se postarají o dynamické spojení vozu s vozovkou. Vůz bude skvělým parťákem pro městské jízdy a důkazem tomu je i velmi slušný rejd s průměrem 10,6 metru. Na počátku prodejů budou mít zákazníci možnost vybírat ze dvou stupňů výbav, Allure a GT. Již v základu vůz nabídne bezklíčový přístup a start, parkovací asistent, Full LED světlomety, digitální přístroje i-Cockpit a deseti palcový centrální infotainment.
Vzhledově vůz následuje zaběhlé moderní standardy značky. S jinými vozy si jej tedy nespletete a postará se o to i velmi zajímavá skladba metalických lakování. Rodiny potěší velká kapacita úložného prostoru čítající 520 litrů. To jsou nicméně kvality, které si model e-3008 zachovává od svého spalovacího předchůdce. Výrobce zatím nezveřejnil oficální ceník. Kromě plně elektrické verze se dostane i na hybridní verzi. Obyčejné spalovací verze se ale na trh již nejspíš nedostanou. Vedení označilo model e-3008 za klíčový v elektrické transformaci značky.
Peugeot oficiálně představil elektrickou verzi svého oblíbeného malého SUV s označením e-3008. Pro skupinu Stellantis jde o velký posun, jelikož jde o první vůz postavený na nové platformě STLA Medium. O výrobu se postará francouzská továrna v Sochaux. Zákazníci se mohou na první kousky těšit v únoru příštího roku. Konkurenci chce nová e-3008 předčít především díky dlouhému dojezdu. Slibuje až 700 kilometrů na jedno nabití.
V C-segmentu malých SUV bude nový Peugeot bojovat s pomocí trojice pohonných variant. Základ se bude dodávat s pohonem předních kol a elektromotorem o výkonu 157 kW. Standardní velikost baterie je 73 kWh s dojezdem 525 km. Prodloužená varianta využije kapacitu baterie 98 kWh a dostane i navýšený výkon motoru na 170 kW. Právě tato verze má podle metodiky WLTP ujet až 700 kilometrů. Vrcholnou výbavu představuje pohon všech kol s dvojicí motorů se systémovým výkonem 240 kW. Škoda je, že tuhle verzi pořídíte jen s menší baterií. Snad to Peugeot do budoucna přehodnotí.
Baterie pro Peugeot a Stellantis vyrábí společnost ACC ve společném podniku. Baterie by měly používat technologii NMC založené na niklu a manganu. Jak již bylo zmíněno, nejde o premiéru pouze francouzkého výrobce, ale Stellantisu a jeho nové platformy. Součástí prezentace je také dosažení nového milníku v podobě největší baterie, kterou zatím skupina do vozů montovala. 98 kWh se tak stane novou vlajkovou baterií používanou v široké škále vozidel celé skupiny.
Čtěte také: Stellantis do toho praští! Odhaluje elektrickou platformu STLA Medium
Vozy budou postaveny na 400V architektuře. Ultra rychlého nabíjení se tedy zatím nedočkáme. Stellantis ale láká alespoň na delší dojezdy, kolem 700 až 800 kilometrů. Ročně by se mělo na této platformě vyrobit na 2 miliony kusů vozů různých značek skupiny. Peugeot e-3008 bude patřit spíše mezi menší vozy na STLA Medium. Ta umožňuje stavbu vozidel s rovory kol mezi 2,7 až 2,7 metru. I s nižší délkou je ale možné instalovat nejvyšší řadu baterií, což zvláště menším modelům výrazně prodlouží dojezd.
Palubní nabíječka Peugeotu umožní nabíjení střídavým proudem až do výkonu 11 kW. u stejnosměrného proudu dosáhnete rychlostí až 160 kW. S větší baterií dobijete 70 procent pod třicet minut, u standardní verze to bude jen o pár minut déle. Vůz bude již v základu nabízet funkčnost napájení externích přístrojů se standardy V1G a V3L do příkonu až 3 kW.
Dynamiku vozu zajišťuje zcela nová generace tlumení podvozku. Inteligentní systémy se postarají o dynamické spojení vozu s vozovkou. Vůz bude skvělým parťákem pro městské jízdy a důkazem tomu je i velmi slušný rejd s průměrem 10,6 metru. Na počátku prodejů budou mít zákazníci možnost vybírat ze dvou stupňů výbav, Allure a GT. Již v základu vůz nabídne bezklíčový přístup a start, parkovací asistent, Full LED světlomety, digitální přístroje i-Cockpit a deseti palcový centrální infotainment.
Vzhledově vůz následuje zaběhlé moderní standardy značky. S jinými vozy si jej tedy nespletete a postará se o to i velmi zajímavá skladba metalických lakování. Rodiny potěší velká kapacita úložného prostoru čítající 520 litrů. To jsou nicméně kvality, které si model e-3008 zachovává od svého spalovacího předchůdce. Výrobce zatím nezveřejnil oficální ceník. Kromě plně elektrické verze se dostane i na hybridní verzi. Obyčejné spalovací verze se ale na trh již nejspíš nedostanou. Vedení označilo model e-3008 za klíčový v elektrické transformaci značky.