Peking chce 70 tisíc taxíků nahradit elektromobily
Elektrická vozidla jsou u taxi společností stále populárnější. Těmto podnikům jde ostatně, stejně jako všem ostatním, o ušetření provozních nákladů. Jenže hlavní důvod přechodu na elektřinu v čínském hlavním městě Pekingu je poněkud jiný.

Město už totiž delší dobu trápí smog, způsobený zejména masivním nárůstem dopravy. A jak jinak vyřešit smogovou situaci než přechodem na alternativní paliva? Praktici sice namítnou, že se smog přechodem na elektřinu jen přesune jinam, jenže v této souvislosti je třeba zmínit krok města z roku 2015, v němž bylo rozhodnuto o uzavření posledních uhelných elektráren a kompletní běh města na elektrárnách paroplynových.
Na elektrické taxíky se v Pekingu bude přecházet postupně. Po přirozeném skončení životnosti aut na klasická paliva se nakoupí auta elektrická. Což bereme jako pozitivum, protože šrotovat pět let staré auto jenom kvůli tomu, že jezdí na benzín, není žádná ekologie. Otázkou je, co na pravidelné připojování 70 tisíců aut (ano, přesně tolik taxíků v Pekingu jezdí) do elektrické sítě řekne přenosová soustava, ale předpokládáme, že i v tomhle mohou být Číňané dál než my.
Zdroj: Electrek.co