Paříž si posvítí na neekologická, velká SUV. Jakým způsobem jejich majitele ztrestá?

Martin Skořepa
  • Paříž se vrhne do boje proti velkým a těžkým SUV
  • Prý nejsou do města vhodná, protože jsou neekologická a nebezpečná
  • Elektromobily jsou taktéž těžší, ale novému nařízení se, zdá se, zřejmě vyhnou
Parkování v Praze na modré zóně
Parkování v Praze na modré zóně

Pařížská radnice se rozhodla zavést vyšší parkovací poplatky pro majitele vozidel s větší hmotností. I když v Paříži najdeme mnoho nádherných bulvárů, které lákají majitele velkých automobilů, místní úřady se rozhodly, že majitelé vozidel (SUV) s větší hmotností budou muset platit více za parkování.

Dražší parkování má záviset na více faktorech

Navzdory nejasnostem ohledně podrobností tohoto plánu se zatím zdá, že poplatky budou záviset na velikosti, hmotnosti a motoru vozidla. Cílem těchto opatření je údajně bojovat proti „automobilové obezitě“ a omezit růst vozidel s rostoucí hmotností a velikostí, která jezdí po pařížských ulicích.

Paříž je známá nejen pro své suflé a coq au vin, ale také bohužel pro své znečištění. Podle nových pravidel se očekává, že majitelé elektromobilů uniknou zvýšeným poplatkům, které mají vstoupit v platnost 1. ledna příštího roku, i když jedním z faktorů, které budou zohledňovány, je právě hmotnost vozidla.

SsangYong Torres EVX
SsangYong Torres EVX

Čtěte také: Elektromobily mají dost zásadní problém, o kterém se (zatím) moc nemluví


Cílem je zvrácení trendu popularity velkých (neelektrických) aut

Radní Paříže jednomyslně schválili toto opatření minulý měsíc, uvádí server The Guardian. Frédéric Badina-Serpette, radní za ekologickou stranu EELV, který navrhl zvýšení poplatků, uvedl, že cílem je zaměřit se na absurditu rostoucí hmotnosti a velikosti vozidel, která jezdí po pařížských ulicích, a zejména v centru města.

Úředníci tvrdí, že počet SUV vozidel v Paříži se za posledních čtyři roky zvýšil o 60 % a nyní tvoří 15 % ze všech 1,15 milionu soukromých vozidel, která zaplňují ulice města.

David Belliard, místostarosta zodpovědný za veřejný prostor a dopravní politiku, tvrdí, že SUV vozidla jsou v městském prostředí nevhodná. Podle něj v Paříži nenajdeme žádné blátivé cesty nebo horské silnice, které by vyžadovaly taková vozidla. Navíc je označuje za nebezpečná, neohrabaná a zbytečně náročná při výrobě, což je důvodem pro zvýšené poplatky.

Pierre Chasseray, mluvčí organizace řidičů, v rozhovoru pro Le Parisien uvedl, že SUV vozidla jsou vhodná jako rodinná auta. Podle něj se jedná o přístup, který se zaměřuje na malou menšinu obyvatel velkoměsta, kteří považují SUV za symbol boje proti znečištění.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Martin Skořepa - Redaktor

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.


Komentáře


Nejnovější články