Japonská společnost Panasonic, která už v oblasti automobility spolupracuje například s Teslou – dodává ji baterie – vyvinula nový typ solární střechy určené přímo pro automobily.
Solární střechu, která dokáže získávat energii ze slunce a dobíjet i během jízdy baterie v automobilu, už má například hybridní Toyota Prius PHV. Využívá technologii s výkonem 50 W, což zvýší dojezd jen asi o 10 %, tedy přibližně 3,5 km.
Nový produkt od Panasonicu, který je přímo vyrobený pro využití u elektrických a hybridních vozů, dosahuje podstatně vyššího výkonu kolem 180 W, takže teoreticky bychom mohli očekávat o něco lepší zvýšení dojezdové vzdálenosti.
Pokud jde o nasazení nové technologie, už dříve řekl šéf Tesly, Elon Musk, že příští elektromobil Model 3 „zřejmě“ bude mít solární střechu jako volitelnou možnost výbavy – ale pokud by byla implementace časově náročná, nepoužije ji.
zdroj: Electrek
Japonská společnost Panasonic, která už v oblasti automobility spolupracuje například s Teslou – dodává ji baterie – vyvinula nový typ solární střechy určené přímo pro automobily.
Solární střechu, která dokáže získávat energii ze slunce a dobíjet i během jízdy baterie v automobilu, už má například hybridní Toyota Prius PHV. Využívá technologii s výkonem 50 W, což zvýší dojezd jen asi o 10 %, tedy přibližně 3,5 km.
Nový produkt od Panasonicu, který je přímo vyrobený pro využití u elektrických a hybridních vozů, dosahuje podstatně vyššího výkonu kolem 180 W, takže teoreticky bychom mohli očekávat o něco lepší zvýšení dojezdové vzdálenosti.