Pagani se elektrickému pohonu vyhýbá jako čert kříži, přesto na něm potají pracuje

Petr Bergmann
  • Legendární Horacio Pagani přiznal existenci prvního elektrického supersportu
  • Nejprve však má přijít na scénu model C10, který bude poté nahrazen hybridem
  • Ve vzduchu dále visí možná spolupráce mezi Pagani a Lucid Motors
Pagani Huayra BC
Pagani Huayra BC

Horacio Pagani pracuje na novém supersportu, který přichází pod označením C10. Vůz by měl být představen v příštím roce, ale Pagani se již dnes podělil o některé technické detaily. První návrhy C10 nakreslil slavný zakladatel automobilky už v roce 2017. Vývoj supersportu se nyní nachází ve stádiu funkčního prototypu. Vůz má pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turby z dílny Mercedes-AMG, jehož vývoj trval bezmála šest let.

Pagani C10 se stihne vyhnout elektrifikaci

V porovnání se svým předchůdcem, modelem Huayra, narostl výkon C10 pouze o 30 až 40 koňských sil. Vývojáři se ale na základě přání budoucích uživatelů snažili o co nejlepší ovladatelnost vozu a o snížení hmotnosti. Zákazníci budou mít na výběr buďto manuální nebo sekvenční převodovku nové generace. S dvouspojkovým automatem se nepočítá, protože je podle Paganiho již tak dokonalý, že automobilu odebírá jízdní emoce, které zákazníci od vozu očekávají.

Firma plánuje představit model C10 v Národním muzeu vědy a technologií Leonarda da Vinci v Miláně. Přesný termín zatím nebyl stanoven, ale předpokládá se přelom léta a podzimu 2022. Automobilka Pagani počítá s výrobou 280 až 300 kusů modelu C10.

Jedná se o celkový počet všech provedení, tedy kupé, roadster a speciálních verzí jako Huayra BC. Celá produkce je ale beznadějně vyprodaná. Pagani říká, že jen zájemci ze Spojených států by dokázali koupit celou plánovanou produkci.

Pagani Huayra BC
Pagani Huayra BC

Čtěte také: Audi chystá elektrické kladivo na supersporty, jehož osud zatím neprozradí


Na plně elektrickém modelu se pracuje!

Pagani věří, že automobilka bude schopná plnit emoce fanoušků čistě spalovacích motorů minimálně do roku 2026. Poté možná bude muset na základě evropských zákonných opatření o emisích nastoupit hybridní pohon.

Již od roku 2018 pracují vývojáři na čistě elektrickém supersportu. Pagani říká, že je určitou výzvou pracovat na automobilu, o který se ani jeden z dosavadních zákazníků zatím nezajímal. Práce mohou nyní nabrat rychlejší tempo, protože jak Pagani, tak Lucid Motors jsou částečně financování veřejným fondem ze Saudské Arábie. Obě firmy by měly v nejbližší době zasednout k jednání nad budoucí spoluprací.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články