Není tomu tak dávno, co jsme sepsali poměrně obsáhlý článek o tom, jak jezdí elektrický Citroën ë-C4 v létě. Jak ale všichni dobře víme, elektromobily to mají v létě daleko jednodušší a chleba se láme až ve chvíli, kdy dorazí první mrazy. Udělali jsme proto za letní spotřebou tlustou čáru a v průběhu zimních měsíců pozorovali, jak si Francouz vede.
Pro ty z vás, kteří nesledují náš dlouhodobý test raději připomeneme, co vlastně Citroën ë-C4 nabízí. Elektromobil s sebou vozí baterii o celkové kapacitě 50 kWh s tím, že využitelných je 45 kWh. Dle metodiky WLTP – která je dosti optimistická – dokáže auto na jediné nabití ujet 357 kilometrů se spotřebou 15,3 kWh/100 km. Realita je však u každého elektroauta odlišná, obzvlášť v zimě. Je proto se potřeba dívat na čísla v širším kontextu.
V rámci dlouhodobého testu neprobíhá vyhodnocování na základě předem daného okruhu, protože to není koneckonců vypovídající. Simulujeme zkrátka běžného uživatele a tedy i reálný provoz. A dosahujeme hodnot, kterých dosáhnete bez větší snahy také.
Čtěte také: Ďábel tkví v detailech. Citroën ë-C4 nás v interiéru překvapil praktickou vychytávkou
Během zimních měsíců jsme najezdili celkem 2557 kilometrů s kombinovanou spotřebou 20,4 kWh/100 km. Průměrná rychlost se ustálila na 46 km/h, čemuž odpovídá i to, že zhruba 2/3 celkového nájezdu tvořila jízda po městě a přilehlém okolí. V porovnání s letní spotřebou se jedná o navýšení 5,9 kWh/100 km, a to není vlastně vůbec špatné.
Když si představíme každodenní vytápění kabiny, sedaček a odmlžování skel, jedná se za nás o dobrý výsledek. A to platí dvojnásob u platformy e-CMP, která není zrovna pověstná vysokou efektivitou. Čistý dojezd činil zhruba 220 – 250 km v závislosti na počasí a trase.
Není tomu tak dávno, co jsme sepsali poměrně obsáhlý článek o tom, jak jezdí elektrický Citroën ë-C4 v létě. Jak ale všichni dobře víme, elektromobily to mají v létě daleko jednodušší a chleba se láme až ve chvíli, kdy dorazí první mrazy. Udělali jsme proto za letní spotřebou tlustou čáru a v průběhu zimních měsíců pozorovali, jak si Francouz vede.
Pro ty z vás, kteří nesledují náš dlouhodobý test raději připomeneme, co vlastně Citroën ë-C4 nabízí. Elektromobil s sebou vozí baterii o celkové kapacitě 50 kWh s tím, že využitelných je 45 kWh. Dle metodiky WLTP – která je dosti optimistická – dokáže auto na jediné nabití ujet 357 kilometrů se spotřebou 15,3 kWh/100 km. Realita je však u každého elektroauta odlišná, obzvlášť v zimě. Je proto se potřeba dívat na čísla v širším kontextu.
V rámci dlouhodobého testu neprobíhá vyhodnocování na základě předem daného okruhu, protože to není koneckonců vypovídající. Simulujeme zkrátka běžného uživatele a tedy i reálný provoz. A dosahujeme hodnot, kterých dosáhnete bez větší snahy také.
Čtěte také: Ďábel tkví v detailech. Citroën ë-C4 nás v interiéru překvapil praktickou vychytávkou
Během zimních měsíců jsme najezdili celkem 2557 kilometrů s kombinovanou spotřebou 20,4 kWh/100 km. Průměrná rychlost se ustálila na 46 km/h, čemuž odpovídá i to, že zhruba 2/3 celkového nájezdu tvořila jízda po městě a přilehlém okolí. V porovnání s letní spotřebou se jedná o navýšení 5,9 kWh/100 km, a to není vlastně vůbec špatné.
Když si představíme každodenní vytápění kabiny, sedaček a odmlžování skel, jedná se za nás o dobrý výsledek. A to platí dvojnásob u platformy e-CMP, která není zrovna pověstná vysokou efektivitou. Čistý dojezd činil zhruba 220 – 250 km v závislosti na počasí a trase.