Čtyři roky od oznámení ambiciózního návrhu vstoupil v norském Oslu v platnost nový zákon. Místní vozy taxi služby musí povinně vyměnit spalovací motory za bezemisní elektrické. Hlavní norské město v tomto trendu následuje ostatní, dnes již kompletně vyměněné flotily vozů pro přepravu osob. Vybrané světové metropole tento projekt podporují a často se jej snaží uplatit taktéž. Často ovšem musí slevit z přísných podmínek severského státu.
Řidiči taxi měli čas na naplánování výměny svých dopravních prostředků od září 2020. Odbory a asociace řidičů žádali odložení zákona o další dva roky, až na počátek roku 2027. Tato žádost ale u vlády neprošla. Jediné vozy, které stále smí klienty přepravovat za úplatu ve spalovacích vozidlech, jsou takové, které přejíždí hranice města.
V přípravě na blížící se úpravu Norsko za poslední rok zaznamenalo zvýšený zájem o elektromobily. Velké množství bylo následně přihlášeno právě k provozování taxi služby. Minulý rok se podíl elektrických vozidel v zemi zvedl již přes 88 procent nově registrovaných vozů. Oslo není prvním městem, které tak přísné požadavky zavádí. Bergen a Stavanger měli plně elektrické taxi flotily již v roce 2023. Trondheim se velmi rychle přibližuje, vyměnit se musí ještě tři procenta vozidel.
Ani v Oslu ovšem nejde o zcela nečekanou novinku. Koncem loňského roku bylo elektřinou poháněno již devět z desíti vozů taxi. Data o počtu vozidel poskytuje pravidelně Norský úřad pro veřejnou silniční dopravu. Zatímco stát dal stopku k provozování spalovacích vozidel od 1. listopadu, mnoho oblastí si vytyčilo vlastní hranice na dřívější data.
Norsko je svým vysokým počtem elektrických vozidel pověstné. V mnoha ohledech jde příkladem, ovšem nelze přehlédnout i výborné podmínky pro provozování. Levná elektřina zde hraje prim. Nicméně podobné záměry v elektrifikaci vozidel veřejné dopravy i taxi služeb plánuje například i Šanghaj. Kromě taxíků budou také městské autobusy od roku 2027 taktéž věrné pouze elektrické energii. Londýn tuto cestu zatím podporuje dotacemi pro tradiční černé a žluté ikonické taxíky bez plošného nařízení. Stejné koncept uplatňují i řecké Atény.
Čtyři roky od oznámení ambiciózního návrhu vstoupil v norském Oslu v platnost nový zákon. Místní vozy taxi služby musí povinně vyměnit spalovací motory za bezemisní elektrické. Hlavní norské město v tomto trendu následuje ostatní, dnes již kompletně vyměněné flotily vozů pro přepravu osob. Vybrané světové metropole tento projekt podporují a často se jej snaží uplatit taktéž. Často ovšem musí slevit z přísných podmínek severského státu.
Řidiči taxi měli čas na naplánování výměny svých dopravních prostředků od září 2020. Odbory a asociace řidičů žádali odložení zákona o další dva roky, až na počátek roku 2027. Tato žádost ale u vlády neprošla. Jediné vozy, které stále smí klienty přepravovat za úplatu ve spalovacích vozidlech, jsou takové, které přejíždí hranice města.
V přípravě na blížící se úpravu Norsko za poslední rok zaznamenalo zvýšený zájem o elektromobily. Velké množství bylo následně přihlášeno právě k provozování taxi služby. Minulý rok se podíl elektrických vozidel v zemi zvedl již přes 88 procent nově registrovaných vozů. Oslo není prvním městem, které tak přísné požadavky zavádí. Bergen a Stavanger měli plně elektrické taxi flotily již v roce 2023. Trondheim se velmi rychle přibližuje, vyměnit se musí ještě tři procenta vozidel.
Ani v Oslu ovšem nejde o zcela nečekanou novinku. Koncem loňského roku bylo elektřinou poháněno již devět z desíti vozů taxi. Data o počtu vozidel poskytuje pravidelně Norský úřad pro veřejnou silniční dopravu. Zatímco stát dal stopku k provozování spalovacích vozidel od 1. listopadu, mnoho oblastí si vytyčilo vlastní hranice na dřívější data.
Norsko je svým vysokým počtem elektrických vozidel pověstné. V mnoha ohledech jde příkladem, ovšem nelze přehlédnout i výborné podmínky pro provozování. Levná elektřina zde hraje prim. Nicméně podobné záměry v elektrifikaci vozidel veřejné dopravy i taxi služeb plánuje například i Šanghaj. Kromě taxíků budou také městské autobusy od roku 2027 taktéž věrné pouze elektrické energii. Londýn tuto cestu zatím podporuje dotacemi pro tradiční černé a žluté ikonické taxíky bez plošného nařízení. Stejné koncept uplatňují i řecké Atény.