Test Opel Zafira-e Life – Dokonalý výletový křižník, který svou jízdou ukolébá cestující ke spánku
- Otestovali jsme novou elektrickou dodávku Opel Zafira-e Life z koncernu Stellantis
- Osobní provedení koncernové platformy ohromí svým vzhledem a jízdním projevem
- Garantujeme vám, že moc lepších aut na dlouhé cesty nenajdete

Na našem webu jste se již mohli dočíst o výrazné expanzi, kterou v tuto chvíli razí koncern Stellantis. My sami jsme měli šanci si téměř všechny elektrické dodávky vyzkoušet na vlastní kůži v podobě prvních jízd, nicméně na nějaké komplexnější závěry jsme v tu chvíli mohli tak akorát zapomenout. Vše se nyní obrací k lepšímu a nám byla nabídnuta možnost týdenního testu Opelu Zafira-e Life, tedy osobní elektrické dodávky. Byť je to pro nás relativně netradiční testovací vůz, tak jsme si řekli, že vyzkoušet se má vše!
Proč ovšem koncern Stellantis začal nabízet elektrifikované dodávky? Inu, ten důvod je poměrně prostý. Flotily užitkových vozidel musí stejně jako osobní vozy snižovat emise oxidu uhličitého, čehož se dá nejlépe dosáhnout tím, že začnete prodávat čisté elektromobily. Je to taková inovace pod hrozbou tučných pokut, ovšem tak už to v EU bohužel chodí.
Opel Zafira-e Life: specifikace
Konstrukce | dodávka, rozměry: 5306 × 1920 × 1890 mm, hmotnost: 2167 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon předních kol |
Výkon | celkově 100 kW/260 Nm |
Baterie | Li-Ion, 75 kWh (68 kWh využitelných) |
Nabíjení | Type 2, CCS (levá přední strana vozu), palubní nabíječka o výkonu 11 kW, rychlonabíjení o výkonu 100 kW |
Spotřeba a dojezd | spotřeba 30,8 kWh/100 km, reálný dojezd okolo 250 km v závislosti na podmínkách |
Výbava a technologie | Výbava e-Elegance, oranžová barva Tourmaline, kožené čalounění sedadel, samostatná posuvná VIP sedadla, posuvný stoleček na kolejnici, kontrola trakce IntelliGrip |
Cena a dostupnost | od 1 734 990 Kč, cena testovacího modelu 1 822 690 Kč, 2021 |
Nudný dodávkový design? Ani náhodou!
Naši pouť testovacím autem začneme jak jinak než u designu. Dodávky většinou bývají nudné, bílé a takové sterilní. U Opelu Zafiry-e Life je to ovšem trošičku jiná písnička. Při předávání elektrického vozu jsem ještě nic netušil o specifikaci a při příjezdu si téměř „cvrnknul“ do kalhot, protože se najednou vynořil krásný oranžový obr s nesmírným charakterem. Že nevěříte? Inu, posuďte dle fotek sami!

Mohutná prodloužená verze nabízí v patřičné výbavě hned několik zajímavých prvků, které rozhodně stojí za zmínku. Tak například design světlometů ve spojení s mřížkovanou maskou hodnotím velice pozitivně. Čiší z toho nápaditost a zkrátka cit pro něco víc, což chladný čumák nenabídne. Hojné využití plastů je ovšem docela patrné, a tak bych si dokázal představit i lehce hodnotnější materiály.

Návykový boční pohled
Boční pohled na elektrickou dodávku je vážně návykový, to vám musím říct teď hned. Pro někoho, kdo jezdí pouze s osobáky, to může být poměrně velký nezvyk. Opel ovšem působí velmi dobře a máte pocit, že s tímhle autem dokážete snad cokoliv. Snad bych jen vytknul ta kola, která působí na tak gigantickém autě vtipně. Na druhou stranu chápu, že jsou velmi účelová.

Zadní strana skrývá zavazadlový prostor, který je ochráněn díky obrovským pátým dveřím. Než je otevřete, tak musíte dobře přemýšlet o prostoru, ve kterém se nacházíte. Díky své délce taktéž dokážou posloužit jako skvělý přístřešek ve chvíli, kdy prší a vy si chcete venku vychutnat čerstvou kávu. Vyzkoušeno, funguje to. Strašně se mi zároveň líbí elektricky posuvné boční dveře, díky kterým si cestující bez problému vlezou i do třetí řady sedadel.

Interiér ve znamení účelovosti
Ono rozčarování z téměř dokonalého exteriéru lehce přechází ve chvíli, kdy konečně mohu usednout za volant tohoto mastodontního Opelu. V dnešní době jsme u nových aut zvyklí na velké displeje, přenádherné materiály a značný pocit technologického minimalismu. Elektrická dodávka na to jde ovšem jinak, zvolila totiž více účelovou cestu. A víte co? Ono to vlastně vůbec není špatné.
Jakmile jsem usedl na místo řidiče, tak jsem věděl, že tohle mě bude opravdu bavit. Vyšší posed, maximální přehled o situaci na vozovce a pohodlná ergonomie – to je něco, na co si rychle zvyknete. Na co jsem si zvykal o něco méně rychle je dvojice malých displejů na přístrojové desce a na středovém panelu. Na dnešní dobu je to trochu málo a já jakožto technologický nadšenec bych uvítal něco navíc. Na druhou stranu věřím, že drtivé většině bude něco takového zcela postačovat. Na obou displejích lze nastavit klasické věci jako navigaci, rádio, telefon nebo sledovat detailní spotřebu v reálném čase. Více řidič téměř nepotřebuje.

Méně je více
Pod středovým tabletem pak vystrkuje růžky sada těch nejdůležitějších tlačítek, z čehož bych rád vypíchl vzdáleně ovladatelné dveře. Ani netušíte, jak moc je návykové to, že můžete někomu dveře na dálku otevřít či zavřít. Vy se cítíte jako frajer a cestující si myslí, že je v prvotřídní limuzíně.

Líbí se mi taktéž voliče jízdy a jízdních režimů, které jsou velmi dobře umístěny vedle sebe. Tuto kombinaci totiž budete používat zcela nejčastěji, protože zařadit logicky musíte, zapnout rekuperaci pomocí tlačítka „B“ taktéž a přepínání režimů je v situaci s nízkým dojezdem nutné. Inženýry tak musím vážně pochválit, tady odvedli dobrou práci.

Tolik prostoru jste ještě neviděli
V interiéru je pak dle očekávání naprosto enormní místo, kdy s přehledem odvezete až 9 lidí. Druhá řada pak ukrývá správná kapitánská sedadla, která jsou dosti od sebe a mezi sebou mají jednu naprosto skvělou záležitost. Pomocí jediného švihnutí lze nadzvednout středový panel, ze kterého se stane jídelní stolek. Musím říct, že ten jsem využíval v době nabíjení neustále. Není nad to, když si zapnete vytápění, sednete do druhé řady a můžete pohodlně pracovat odkudkoliv jen chcete. Pohodlně se pak musí cítit i cestující ve třetí řadě, kteří mají taktéž až nadbytečně mnoho místa.

- Opel Zafira-e Life, elektrické dveře
- Opel Zafira-e Life, pohled na zadní řady
Nesmím zapomenout pochválit i sedačky, které jsou jedním slovem fenomenální. Na světě asi neexistuje tolik aut, která by dokázala nabídnout takovou míru komfortu při dlouhých cestách. S tímto vozem bych se nebál procestovat celou Evropu. Snad se nám to i v rámci redakce s nějakým tím elektromobilem povede!
Slabší výkon kompenzuje pohodlím
Auto nejlépe poznáte ve chvíli, kdy si jej můžete řádně na pár dní projet. Přesně to jsem udělal a musím říct, že se strávený čas za volantem opravdu vyplatil. Opel Zafira-e Life se mi totiž odvděčil naprosto úžasným komfortem, pocitem bezpečnosti a uvědoměním si, že vlastně nikam tolik nemusím spěchat.
Oplík totiž není žádný velký rychlík, a to hlavně kvůli elektrické platformě, na které jezdí. Ta je totiž v tuto chvíli omezena na 100kW výkon elektromotoru s maximálním točivým momentem 260 Nm. Tyto parametry autu sluší a postačují, nicméně v určitých situacích to může být lehkým problémem. Je tedy potřeba počítat s velmi pomalým zrychlením a při své jízdě více předvídat. Takové chování pak ovlivní i vaši spotřebu.

Musím pochválit chování volantu a rejd kol. Při jízdě v pražských klikatých uličkách se cítíte jako řidič pravověrné dodávky, který silou kroutí volantem a točí o život. Díky tomu je pak skvělý i rejd kol, takže se dokážete otočit i v té nejzapadlejší uličce. Jen si dávejte pozor, Opel je vážně dlouhý a zadní kamera dokáže sem tam situaci pěkně zkreslit.
Podvozkem ukolébá ke spánku
Skvěle je pak také nastaven podvozek, který se snaží žehlit nerovnosti vozovky se ctí. Je pravda, že při větší díře se už nějaká ta rána ozve, nicméně je to spíš výjimka, která potvrzuje pravidlo. Chválím taktéž to, že se dodávka v ostrých zatáčkách moc nenaklání a působí velmi sebevědomě. Máte zkrátka jistotu toho, že vás podrží.
- Opel Zafira-e Life, interiér
- Opel Zafira-e Life, detail na kapličku
Revírem Opelu je hlavně městská část společně s okreskami. Tam dokáže naplno využít svůj potenciál a v rámci nižších rychlostí se chytá velmi dobře. Svou pohodlnou náturu pak ukáže i na dálnicích, kde se neprojevuje v podstatě žádný hluk v kabině. Upřímně jsem tuto část čekal jako nejhorší, a tak ji hodnotím jako největší překvapení během testování.
Spotřeba je únosná, chce to ovšem větší baterii
V čem osobní verze elektrické dodávky lehce pokulhává za tou užitkovou, je zcela určitě spotřeba a tím i výsledný dojezd. Opel Zafira-e Life nabízí 75kWh baterii, z čehož využitelná kapacita je 68 kWh. Mezi největší výhody pak patří rychlost nabíjení, která dosahuje výkonu až 100 kW. V tomto má platforma Stellantis přímo obrovskou výhodu.

Během týdenního testu se mi povedlo najezdit něco málo přes 800 kilometrů, díky čemuž jsem si mohl vytvořit velmi dobrou dlouhodobou spotřebu. Mé cesty se většinou skládaly z města, přilehlých vesnic a zhruba 200 kilometrů dálnic. V den odevzdání klíčů od Opelu mi svítila spotřeba 30,8 kWh na 100 kilometrů, což je na špatné počasí solidní výsledek. Reálně byste dokázali s dodávkou urazit nějakých 250 kilometrů, za pěkného počasí a s volnější nohou i více.
Závěr
A jak se mi soužití s netradičním redakčním vozem líbilo? Musím uznat, že to byla velmi příjemná zkušenost a pochopil jsem, co všichni vidí na dodávkách. Jsou pohodlné, praktické a bezpečné. Opel Zafiru-e Life jsem si opravdu zamiloval nejen díky vzhledu, ale zároveň tomu, že mi zase rozšířil obzor. Díky své ceně to nejspíš nebude naprostý prodejní trhák, ale myslím, že si své šťastné zákazníky jistě najde.
V další novější verzi bych rád viděl vyšší výkon, upravený a modernější infotainment společně s využitím prémiovějších materiálů.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() |
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.