Ojetiny vybavené alternativními pohonnými systémy si od začátku roku 2022 udržují stabilní ceny. Podle analýzy serveru TipCars.com je aktuálně průměrná cena ojetého elektromobilů 1,1 milionu korun. Levněji se pak nabízejí plug-in hybridy, a to za průměrných 977 tisíc korun. V obou případech jde přitom často o zánovní automobily s poměrně nízkým nájezdem. Analýza dat za leden 2022 až srpen 2023 odhalila také jednu zajímavost: když u nás zdražuje benzín a nafta, lidé častěji vyhledávají ojeté elektromobily a hybridy.
„V letošním roce došlo hned několikrát ke snížení cen předního výrobce elektromobilů Tesla, který takto reaguje na rozšiřující se nabídku konkurenčních výrobců. Dalo by se očekávat, že se následkem toho budou dále snižovat i ceny ojetých elektromobilů a dalších alternativ. K tomu však zatím nedochází,“ komentuje Ing. Marek Knieža, ředitel serveru TipCars.com, který má aktuálně v nabídce přes 4 tisíce nových i ojetých elektromobilů a hybridů.
Důvodem udržení cen přitom může být malé opotřebení nabízených automobilů, alespoň pokud jde o stav tachometru. Průměrný nájezd u inzerovaných ojetých elektromobilů je 27 tisíc kilometrů, u plug-in hybridů pak 47 tisíc kilometrů. „Majitelé se při prodeji chtějí co nejvíce přiblížit ceně, za kterou automobil původně pořídili a pokud jej dobře udržují, mohou si to i dovolit,“ dodává Ing. Marek Knieža.
Čtěte také: Kupujeme ojetý elektromobil Tesla Model 3. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?
Vliv na ceny může mít také celková nabídka na trhu, která se v posledních třech měsících mírně zúžila, takže si inzerenti méně konkurují. Zatímco loni ke konci srpna bylo v nabídce 4 793 elektromobilů a plug-in hybridů, o rok později už jich bylo jen 4 268.
„Lokálně jsou automobily s hybridním pohonem pořád vnímány tak trochu jako luxusní zboží, postupně si ale i Češi zvykají a zajímají se o ně čím dál více,“ říká Ing. Marek Knieža s tím, že zvýšený zájem dokazuje časté vyhledávání těchto alternativ na inzertní platformě TipCars. Počty vyhledávání se přitom viditelně zvyšují zároveň s cenami pohonných hmot. Tento trend byl znatelný například v březnu loňského roku a také letos v srpnu, kdy celkový počet vyhledávání aut do zásuvky poprvé přesáhl 200 tisíc.
Nejčastěji inzerovanými elektromobily a plug-in hybridy na internetu jsou dlouhodobě značky Toyota, BMW a Lexus. U Toyoty jde přitom převážně o hybridní automobily, nejčastěji model Toyota Corolla, který lze aktuálně pořídit od 396 tisíc do 1 milionu korun v závislosti na roku výroby, stavu tachometru, výbavě a dalších parametrech. U značky BMW převládají elektromobily, převážně model BMW i3, jehož ceny se pohybují od 280 tisíc do 1,25 milionu. Značka Lexus je zastoupena zejména svým modelem hybridního automobilu RX 400h s cenou od 279 tisíc korun až do částky lehce přes 2 miliony.
Ojetiny vybavené alternativními pohonnými systémy si od začátku roku 2022 udržují stabilní ceny. Podle analýzy serveru TipCars.com je aktuálně průměrná cena ojetého elektromobilů 1,1 milionu korun. Levněji se pak nabízejí plug-in hybridy, a to za průměrných 977 tisíc korun. V obou případech jde přitom často o zánovní automobily s poměrně nízkým nájezdem. Analýza dat za leden 2022 až srpen 2023 odhalila také jednu zajímavost: když u nás zdražuje benzín a nafta, lidé častěji vyhledávají ojeté elektromobily a hybridy.
„V letošním roce došlo hned několikrát ke snížení cen předního výrobce elektromobilů Tesla, který takto reaguje na rozšiřující se nabídku konkurenčních výrobců. Dalo by se očekávat, že se následkem toho budou dále snižovat i ceny ojetých elektromobilů a dalších alternativ. K tomu však zatím nedochází,“ komentuje Ing. Marek Knieža, ředitel serveru TipCars.com, který má aktuálně v nabídce přes 4 tisíce nových i ojetých elektromobilů a hybridů.
Důvodem udržení cen přitom může být malé opotřebení nabízených automobilů, alespoň pokud jde o stav tachometru. Průměrný nájezd u inzerovaných ojetých elektromobilů je 27 tisíc kilometrů, u plug-in hybridů pak 47 tisíc kilometrů. „Majitelé se při prodeji chtějí co nejvíce přiblížit ceně, za kterou automobil původně pořídili a pokud jej dobře udržují, mohou si to i dovolit,“ dodává Ing. Marek Knieža.
Čtěte také: Kupujeme ojetý elektromobil Tesla Model 3. Komu se vyplatí a na co si dát pozor?
Vliv na ceny může mít také celková nabídka na trhu, která se v posledních třech měsících mírně zúžila, takže si inzerenti méně konkurují. Zatímco loni ke konci srpna bylo v nabídce 4 793 elektromobilů a plug-in hybridů, o rok později už jich bylo jen 4 268.
„Lokálně jsou automobily s hybridním pohonem pořád vnímány tak trochu jako luxusní zboží, postupně si ale i Češi zvykají a zajímají se o ně čím dál více,“ říká Ing. Marek Knieža s tím, že zvýšený zájem dokazuje časté vyhledávání těchto alternativ na inzertní platformě TipCars. Počty vyhledávání se přitom viditelně zvyšují zároveň s cenami pohonných hmot. Tento trend byl znatelný například v březnu loňského roku a také letos v srpnu, kdy celkový počet vyhledávání aut do zásuvky poprvé přesáhl 200 tisíc.
Nejčastěji inzerovanými elektromobily a plug-in hybridy na internetu jsou dlouhodobě značky Toyota, BMW a Lexus. U Toyoty jde přitom převážně o hybridní automobily, nejčastěji model Toyota Corolla, který lze aktuálně pořídit od 396 tisíc do 1 milionu korun v závislosti na roku výroby, stavu tachometru, výbavě a dalších parametrech. U značky BMW převládají elektromobily, převážně model BMW i3, jehož ceny se pohybují od 280 tisíc do 1,25 milionu. Značka Lexus je zastoupena zejména svým modelem hybridního automobilu RX 400h s cenou od 279 tisíc korun až do částky lehce přes 2 miliony.