Ojeté elektromobily zdražují více než spalováky. Vysvětlení je jednoduché

Zdeněk Buček
  • Že elektromobily nejsou zrovna levné je všeobecně známé
  • A situace na sekundárním trhu není jiná
  • Proč ale průměrné ceny ojetých elektromobilů rostou více než u spalovacích aut?
Nissan Leaf první generace
Nissan Leaf první generace

Trh s ojetinami zažívá za poslední roky velmi zvláštní období. Kvůli mnoha problémům ceny použitých vozů značně rostou a rozdíl mezi elektrickými a spalovacími vozy se zvlášť v poslední době zvětšuje. Platí to jak pro ojeté, tak i nové vozy.

Proč ojeté elektromobily zdražují více než spalováky?

Za tímto faktem ale stojí ta skutečnost, že se na sekundární trh dostávají novější a výrazně dražší elektromobily. Při bližším pohledu na jednotlivé modely není jednoznačný trend zdražování vidět.

Například BMW i3 zdražilo od 1. čtvrtletí 2021 do 2. čtvrtletí 2022 o 11 %, naopak Renault Zoe zlevnil o 18 %. Dokonce i zástupce americké automobilky Tesla Model S je za stejné období o 15 % levnější. Vyplývá ze statistik online autotržiště Carvago.

Oblíbený městský elektromobil BMW i3s
Oblíbený městský elektromobil BMW i3s

Čtěte také: Porsche dnes vstoupilo na burzu! Automobilka tak chce financovat další vývoj elektromobilů


Za zdražením stojí mladší a méně ojeté vozy

Podle analýzy trhu společnosti AAA Auto vzrostla průměrná cena od začátku loňského roku u elektromobilů o 50 %, zatímco u benzínových a dieselových aut to bylo jen o zhruba 27 %.

Vysvětlení je ale stejné, jako v předchozím případě. Na sekundární trh se dostávají mladší elektromobily s průměrným stářím 2,6 roku a nájezdem 27 tisíc kilometrů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články