BMW i3 dostalo speciální rozlučkovou verzi, posledních pár kusů má své majitele

Matouš Vrchota
  • BMW i3 se loučí, jeho výroba byla ukončena
  • Výrobce pro posledních 18 speciálních vozů uspořádal ceremoniál
  • Vůz již svého přímého nástupce nedostane
BMW i3
BMW i3

První elektrické BMW i3 se zaslouženě vydává do služebního důchodu a s tím je ukončena i jeho výroba. Za dobu produkce bylo vyrobeno přes 250 tisíc vozů. Své majitele našel model na více než 70 trzích po celém světě. Jeho pokračovatelem bude crossover iX1. BMW se rozhodlo se modelem důstojně rozloučit.

Rozloučení s klíčovým modelem BMW i3

V Mnichově tak výrobce na slavnostním ceremoniálu seřadil posledních 18 vyrobených vozů. Než proběhlo předání šťastným majitelům proběhlo samozřejmě focení. Tyto vozy dostaly speciální zlatou Galvanic Gold barvu karoserie s leskle černými doplňky a unikátním BMW Racing Blue vyvedením interiéru. Ten má sloužit jako odkaz na úspěšný životní cyklus modelu.

Před osmi a půl lety, kdy se model začal vyrábět, bylo BMW i3 považováno za exotické a vizionářské. Za tu dobu se malé elektrické vozy staly průkopníky mezi lokálně bezemisními vozidly. Jejich jednoduché ovládání a nenáročnost se staly symbolem budoucnosti městské dopravy.

BMW i3 se vyrábělo 8,5 roku
BMW i3 se vyrábělo 8,5 roku

Čtěte také: BMW i4 dostane svoji levnější variantu. Do Evropy zavítá ještě letos


Čisté elektro mělo i spalovací doplněk

V BMW tehdy vsadili na divokou kartu. Na počátku elektrické éry si velké automobilky stále lámaly hlavu s tím, jak nejlépe navýšit podíly prodejů elektromobilů. Jasnou cestou bylo nabídnou vysokou efektivitu vozů. A s tímto záměrem byl také vyráběno BMW i3. Netypické materiály a zásadní odlišnosti v interiéru z něj udělaly velice unikátní vůz.

Oblíbeným doplňkem se stal range-extender pro prodloužení dojezdu. Díky malému dvouválcovém motoru tak bylo možné dojezd značně prodloužit. A to se hodilo především pro příměstské přesuny. Z čistě elektrického modelu se tak stal i hybridní vůz. Za dobu své služby poskytl mnoha lidem zajímavý vhled do elektrického světa.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články