Od 1. ledna 2025 platí povinnost instalovat dobíjecí stanice pro elektromobily v nebytových budovách. Jde o součást nového stavebního zákona, podle kterého musí vlastníci nebytových staveb s více než 20 parkovacími místy zajistit instalaci alespoň jedné dobíjecí stanice.
Povinnost instalovat dobíjecí bod budou mít také ti, kdo budují bytové domy. V nově stavěných nebo rekonstruovaných budovách s více než 10 parkovacími místy budou mít vlastníci povinnost vybudovat minimálně jeden dobíjecí bod, který bude umístěný uvnitř budovy, nebo v budově, která s ní fyzicky sousedí.
Budovy musí být vybaveny také kabelovody pro budoucí instalaci dobíjecích bodů na každé páté parkovací místo, a to tehdy, pokud je parkoviště umístěno uvnitř budovy, nebo pokud parkoviště sousedí s budovou.
Dobíjecí stanice se považuje za tzv. vyhrazené technické zařízení, tedy zařízení, která představují zvýšenou míru ohrožení života a zdraví lidí, pokud jde o jejich obsluhu, montáž, údržbu, kontrolu nebo opravy a u kterého je třeba zajišťovat vstupní a průběžné revize. O všem je třeba vést dokumentaci.
Ve vyhlášce jsou uvedeny výjimky, u kterých by náklady na instalaci dobíjecích bodů byly příliš vysoké. To je stanoveno tak, že náklady na instalaci dobíjecího bodu a potřebných elektrických rozvodů přesáhnou 7 % celkových nákladů na změnu dokončené stavby. Tehdy není třeba dobíjecí body budovat.
Od 1. ledna 2025 platí povinnost instalovat dobíjecí stanice pro elektromobily v nebytových budovách. Jde o součást nového stavebního zákona, podle kterého musí vlastníci nebytových staveb s více než 20 parkovacími místy zajistit instalaci alespoň jedné dobíjecí stanice.
Povinnost instalovat dobíjecí bod budou mít také ti, kdo budují bytové domy. V nově stavěných nebo rekonstruovaných budovách s více než 10 parkovacími místy budou mít vlastníci povinnost vybudovat minimálně jeden dobíjecí bod, který bude umístěný uvnitř budovy, nebo v budově, která s ní fyzicky sousedí.
Budovy musí být vybaveny také kabelovody pro budoucí instalaci dobíjecích bodů na každé páté parkovací místo, a to tehdy, pokud je parkoviště umístěno uvnitř budovy, nebo pokud parkoviště sousedí s budovou.
Dobíjecí stanice se považuje za tzv. vyhrazené technické zařízení, tedy zařízení, která představují zvýšenou míru ohrožení života a zdraví lidí, pokud jde o jejich obsluhu, montáž, údržbu, kontrolu nebo opravy a u kterého je třeba zajišťovat vstupní a průběžné revize. O všem je třeba vést dokumentaci.
Ve vyhlášce jsou uvedeny výjimky, u kterých by náklady na instalaci dobíjecích bodů byly příliš vysoké. To je stanoveno tak, že náklady na instalaci dobíjecího bodu a potřebných elektrických rozvodů přesáhnou 7 % celkových nákladů na změnu dokončené stavby. Tehdy není třeba dobíjecí body budovat.