Nový Xpeng P7 startuje zostra: přes 10 tisíc předobjednávek za pár minut

Pavel Škopek
Xpeng P7 (2025) | foto: Xpeng
Xpeng P7 (2025) | foto: Xpeng

Čínský elektromobil Xpeng P7 vstoupil na trh. Jde proti Tesla Model 3 a zaujme dojezdem až 820 km, zrychlením 0-100 za 3,7 s, či moderním interiérem.

Silný start na domácím trhu

Ještě nedozněl potlesk po premiéře a už přistálo deset tisíc předobjednávek. Xpeng P7 stihl tento milník za pouhých 6 minut a 37 sekund po spuštění předprodeje. Pro čínskou automobilku to může být jasným signálem, že je jeho nový sportovní sedan, který kombinuje atraktivní design s působivými technologiemi, trefou do černého.

Obstojí i ve srovnání s konkurencí. Xiaomi sice na konci června nasbíralo pro svůj druhý elektromobil YU7 během tří minut přes 200 tisíc objednávek. To je však bezprecedentní výsledek, který je daný především obrovskou popularitou značky. Xpeng zatím není tak známý, přesto zaznamenal velmi silný start. Tempo předobjednávek ukazuje, že i méně mediálně exponovaná automobilka může přitáhnout pozornost ve velkém stylu.

Model P7 dorazil ve třech variantách dojezdu: 702, 750 a 820 kilometrů podle čínského cyklu CLTC. Zákazníci mohou složit zálohu 99 jüanů (289 korun), která se následně odečte z kupní ceny. Finální ceník zatím oznámen nebyl, znám bude až při oficiálním uvedení na trh koncem srpna.

Xpeng P7 (2025), interiér | foto: Xpeng
Xpeng P7 (2025), interiér | foto: Xpeng

Čtěte také: Xpeng G7 míří přímo na Model Y: levnější, výkonný a překvapivě luxusní

Výkon, technologie a kabina

Nový P7 přináší přepracovaný vzhled označovaný jako Xmart Face. Přední část tvoří světelný pás ve tvaru hvězdného oblouku, doplněný o svislé prvky ve tvaru H. Stejné světelné motivy se opakují i vzadu. Koeficient aerodynamického odporu činí jen 0,201 Cd. Černě lakované A-sloupky vytvářejí efekt plovoucí střechy. Design kol ve tvaru X odkazuje na logo automobilky, středové krytky místo symbolu nesou nápis XPENG.

Xpeng P7 je postaven na 800V platformě s podporou extrémně rychlého 5C nabíjení. Za deset minut lze doplnit až 512 kilometrů dojezdu. Zadokolka disponuje výkonem 270 kW a baterií o kapacitě 74,9 nebo 92,2 kWh. Verze s pohonem všech kol přidává 167kW přední motor a celkový výkon tak dosahuje 437 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 3,7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 230 km/h.

Interiér sází na funkční minimalismus. Hlavní roli hraje 87palcový AR-HUD využívající hardware Huawei, 15,6palcová středová obrazovka s možností naklápění ve třech osách. Zadní cestující mají k dispozici osmipalcový displej a skloněné opěradlo pro větší pohodlí. Zajímavostí jsou kapacitní dotykové panely Touch Pad na dveřích, které lze přizpůsobit pro rychlý přístup k různým funkcím. Nechybí pak ani dynamické ambientní osvětlení. Další funkce jsou pak slibovány prostřednictvím OTA aktualizací.

O pohon inteligentních systémů se starají tři vlastní čipy Xpeng Turing, doplněné o Snapdragon 8295P. Kombinace pokrývá jak pokročilé řízení, tak ovládání celé kabiny. Ve třídě středně velkých sedanů se P7 postaví například Tesle Model 3, Zeekru 001, BYD Han L nebo Xiaomi SU7. Xpeng tak potvrzuje ambice stát se technologickým lídrem na domácím trhu i mimo něj.

Zdroj: CarNewsChina


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články