Xpeng G7 míří přímo na Model Y: levnější, výkonný a překvapivě luxusní

Pavel Škopek
Xpeng G7 | foto: Xpeng
Xpeng G7 | foto: Xpeng

Elektromobil Xpeng G7 je levnější než Tesla Model Y, ujede až 702 km a nabídne Head-up displej s AR i AI technologií. Prodej v Číně začal s velkým zájmem.

Teslu vyzval další čínský soupeř

Pokud měli po nedávném představení Xiaomi YU7 v Tesle těžké spaní, tak teď je čeká doslova noční můra. Tesla Model Y dostává dalšího soupeře a není to žádná lehká váha. Xpeng představil svůj nový elektrický crossover G7 a nasadil u něj ještě výrazně agresivnější cenovku. Jeho cena startuje na pouhých 195 800 jüanech (572 000 korun).

Stejně jako šéf Xiaomi Lei Jun při uvedením YU7, neváhal He Xiaopeng z Xpengu postavit G7 přímo proti nejprodávanější Tesle. G7, který je sedmým modelem Xpengu má přitom nabídnout atraktivní rovnováhu mezi, výkonem, technologiemi a příznivou cenovkou.

O pohon G7 se stará jeden elektromotor o výkonu 292 koní (218 kW), který roztáčí zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h přitom dosáhne za 6,5 sekundy. K dispozici jsou na výběr dvě LFP baterie s kapacitou 68,5 kWh a 80,8 kWh, které poskytují dojezd 602 až 702 kilometrů podle čínského standardu CLTC (494 a 576 km podle WLTP). Díky pokročilé technologii nabíjení Xpeng 5C přitom 10 minut na nabíječce přidá až 436 km dojezdu. G7 navíc podporuje funkci Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje napájet externí zařízení výkonem až 6 kW.

Xpeng G7, interiér | foto: Xpeng
Xpeng G7, interiér | foto: Xpeng

Minimalismus našlapaný technologiemi

Pokud jde o design, Xpeng G7 přebírá styl „X Face“ druhé generace společnosti, který se vyznačuje elegantními běžícími světly propojenými souvislým LED páskem, uzavřenou přední částí pro aerodynamickou účinnost a výrazným designem zadních světel „Star Ring“. Ačkoli Xpeng klade velký důraz na aerodynamiku vozidla, součinitel odporu vzduchu G7 je s 0,238 Cd přece jen nepatrně horší než u Tesly Model Y (0,230 Cd).

Uvnitř sází G7 na čistý minimalismus. Fyzická tlačítka nahradil 15,6palcový dotykový displej poháněný Snapdragonem 8295 od Qualcommu. Dominantním prvkem je pak 87“ head-up displej s rozšířenou realitou (AR-HUD). Nechybí tiché prostředí, panoramatické střešní okno, dvojité bezdrátové nabíjení, špičkový audiosystém s 20 reproduktory ani luxus pro zadní řadu včetně skládacího stolku.

Velký důraz je kladen i na integraci umělé inteligence, která mimo jiné řídí i adaptivní odpružení a přizpůsobuje se stavu vozovky v řádu milisekund. Vrcholná verze „Ultra“ s dvěma čipy Turing AI navíc slibuje do konce tohoto roku plnohodnotné autonomní řízení úrovně 3, až ho schválí regulační úřady.

Ceny, výbava a první úspěch

Základní varianta G7 Max s dojezdem 602 km startuje na 195 800 juanech (zhruba 572 tisících korunách). Verze s větší baterií vyjde na 205 800 jüanů (601 tisíc korun) a za vrcholný model Ultra zájemci zaplatí 225 800 jüanů (659 tisíc korun). Zákazníci, kteří si G7 Ultra objednají do 31. července, získají zdarma kožené čalounění Nappa a elektrické kliky dveří. O tom, že je pro Xpeng nová G7 trefou do černého svědčí i 10 000 předobjednávek během 46 minut. Není to sice 200 tisíc během 3 minut, jako u Xiaomi YU7, ale Xpeng za sebou také nemá tak silnou značku.

Zdroj: Electrek


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články