Nový Seat Tarraco – Plug-in hybrid s elektrickým dojezdem téměř 60 km

Martin Skořepa
  • Seat pokračuje v rozšiřování své produktové řady elektrických vozů
  • Do výroby jde nový plug-in hybridní model Tarraco e-Hybrid
  • Čistě elektrický dojezd díky 13kWh baterii činí až 58 km
Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid
Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid

Externě nabíjitelná – plug-in hybridní – verze vlajkové lodi značky Seat poskytuje nejvyšší výkon 180 kW, a je tak dosud nejvýkonnějším modelem Tarraco. Výkon však není její jedinou předností. Díky 13kWh sadě lithium-iontových akumulátorů dokáže nový elektrický Seat ujet až 58 km v režimu výhradně elektrického pohonu. Při použití jak elektromotoru, tak i zážehového motoru překoná Seat Tarraco e-Hybrid vzdálenost až 730 km bez doplňování paliva a elektrické energie.

Výhody elektrifikace

Značka již zákazníkům dodává modely Seat Mii electric a Seat Leon e-Hybrid, který je k dispozici v obou karosářských variantách, jako 5dveřový hatchback a Sportstourer. Seat Tarraco e-Hybrid přináší výhody elektrifikace – sportovní výkony ve spojení s mimořádnou hospodárností – zákazníkům značky Seat v segmentu SUV. Současně se stává třetím pilířem elektrifikované produktové řady Seat.

Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid
Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid

„Představením svého třetího elektrifikovaného modelu, Seat Tarraco e-Hybrid, pokračuje Seat ve své elektrické ofenzivě, jejímž prostřednictvím přizpůsobuje svou nabídku požadavkům na trvale udržitelnější budoucnost,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti Seat. „Elektrifikace našeho velkého SUV přináší plug-in hybridy do nového segmentu, ukazuje naše zaměření na vyspělou techniku a současně nás posouvá o krok blíž k našemu cíli zpřístupnit elektromobilitu všem.“

Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid
Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid

Ujede až 60 km čistě na baterku

Externě nabíjitelný hybridní systém modelu Seat Tarraco e-Hybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor o výkonu 85 kW, sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovku DSG. Hybridní systém nabízí nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 400 Nm.

Seat Tarraco e-Hybrid umožňuje jízdu v režimu výhradně elektrického pohonu. V něm má dojezd až 58 km podle metodiky WLTP. Díky tomu nabízí mimořádnou hospodárnost. Navíc může jezdit i městskými ulicemi s přísnější legislativou ohledně kvality ovzduší. Při cestování na delší vzdálenosti využívá Seat Tarraco e-Hybrid jak elektromotor, tak i zážehový motor. S tímto tandemem překoná bez doplňování paliva a elektrické energie 730 km.

Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid
Seat Tarraco e-Hybrid, plug-in hybrid

Seat Tarraco e-Hybrid se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.


Autor článku

Martin Skořepa - Redaktor

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.


Komentáře


Nejnovější články