Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Nový patent Tesly slibuje vylepšení baterií u elektromobilů

  |  Lenka Ennie Malá  |  15 komentářů

Baterie Tesly dnes patří mezi nejlepší v oboru, což je samozřejmě velmi významné pro její elektromobily. Nedávno zveřejněný patent společnosti poukazuje na ještě další technologické zlepšení baterie.

Tip: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z „tužkové“ baterie?

V popisu nového patentu Tesla uvedla, že rostoucí poptávka po energii vycházející z baterie klade vysoké požadavky na výkonnost řídicích systémů, které zajišťují správnou funkci v různé škále výrobků – jednou z nich jsou i elektromobily. Zatímco řídicí systémy baterie vykonávají nezbytné funkce, samotné jednotky jsou vystaveny různým vnějším vlivům – mechanickým vibracím a šokům, měnícím se teplotám prostředí, velkému množství zdrojů rušení, které mohou zhoršit signál právě mezi řídicím ovladačem a integrovanými obvody. A jelikož jsou baterie pro elektromobily jediným zdrojem energie a selhání systému by způsobilo nefunkčnost celého vozidla, poukázala společnost Tesla na potřebu systému baterie, který by byl ,,robustnější a dynamičtější“.

Patent Tesly popisuje takový řídicí systém baterie – schopný obousměrné komunikace se zákazníkem a podpory vícekanálového signalizačního systému – který zajistí běžný provoz i v případě selhání obvodu. Právě architektura s více kanály zajišťuje, že ani závažná porucha v jednotlivém kanálu nebude schopna zasahovat do provozu jiného systému pracující na kanálu jiném.

zdroj: Teslarati

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
11 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
15 Comment authors
JoskamaraTomikOndraKerosin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
David
David

“A jelikož jsou baterie pro elektromobily jediným zdrojem energie a selhání systému by způsobilo nefunkčnost celého vozidla”. Elektromobily maj taky olověnou baterku ;) A ta když selže i v normálním autě tak se všechno vypne ;)

Ondra
Ondra

V některých případech je opravdu v EV jen jedna “baterie” a na nízkonapěťovou soustavu (12/24/48 V) se jde přes DC-DC converter. Nicméně ono u normálního auta stačí také chyba kteréhokoliv ze sériově řazených systémů – nejen baterka, ale i palivový systém, zapalování, startér, zamykání… a efekt je úplně stejný.

Tomik
Tomik

Nejsem si teď jistý modely “x” a “s” olověnou baterku mají, ale někde jsem tenkrát četl že když ji Musk dal pryč tak se o dost zkrátila potřebna kabeláž čímž ušetřily dost a myslím že model “3” už ji nemá.

Petr H.
Petr H.

Největší průser celého elektrošílenství je ta malá tužková baterie. Sny a cíle jsou daleko vpředu před reálným technologickým pokrokem. Nacpat několik tisíc tužkových baterií do jednoho auta, nebo desetitisíce, statisíce do jednoho úložiště, není technický pokrok, je to konstrukční zoufalost.
A je potom úplně jedno kolikrát má ta zoufalost záložních cest.

Radoslav mutenic
Radoslav mutenic

souhlas

Harry
Harry

Pánové, prosím… když něčemu nerozumíte, nevyjadřujte se…
Zatím není jiné technické řešení v současnosti. Protože ten obrovský proud, který teče při rozjezdu i rekuperaci, nevezme žádná jiná baterie (samozřejmě akumulátor).
Jen pro ilustraci. Např. Tesla při rozjezdu si na pár vteřin sosne skoro 900 až 1000 Ampér. Rozdělením proudu na stovky článků to lze zvládnout téměř s nulovým vnitřním odporem zdroje. A to nezvládne žádná současná velká baterie – zatím… A to na 400 voltech.

Michal
Michal

Dieselsmradi to nepochopí nikdy, budou se držet svého dogmatu a vše ostatní je šílenství. Jen by mě zajímalo, jestli jim dochází, že díky Muskovi a jeho vývoji se vše posunuje konečně dopředu! Kdo by jinak tlačil hranice kapacit baterií, vyvíjel nové systémy řízení, lety do vesmíru ve SpaceX…. On to vše zvládnul za cca 10 let! Vyvinul elektro auto, které akceleruje na 100KM za 3 sekundy, najede 500KM na nabití, vymýšlí nové a nové koncepce a hlavně nedá na takový kecy venkovanů jako zde. Musk dokázal že když člověk chce, tak jde všechno. A věřím, že jeho sen, dostat se… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Naprostý souhlas. Já sice technice rozumím laicky, ale že dokázal něco nevídaného musí vidět každý.
Onehdy jsem slyšel krásný bonmot – Musk to všechno dokázal, protože mu zkušení stařešinové zapomněli říct, že to nejde.

Rony
Rony

Vážení čtenáři, ve skutečnosti je to geniální. Logicky k takovému závěru je zapotřebí konfrontace s problematikou. Místo studia jako obrana před věděním je zde použito pohrdání. Vždy v takové chvíli se chce vyslovit: “Vím, že nic nevím.”

spyder
spyder

jenom si představ kolik pidi neuronů v tvym mozku se stará o to aby ses nepo….!

Bilingr
Bilingr

Další článek “inteligentního” redaktora. 310 kW z tužkového článku o napětí 3.7V. Pokud pořád platí Ohmův zákon, poteče z článku cca 83783A. Tohle může napsat opravdu jen člověk který sice umí psát, ale ne přemýšlet.

Rad
Rad

A klikl jste vůbec na ten odkaz ? Tam se pěje óda na Muskův vynález, kterým by zřejmě mělo být sério – paralelní zapojení článků a jejich balancování.
Výrobci notebooků toto zapojení akumulátorů používají o hodně déle, než ta nejprogresivnější firma na celém světě a přilehlých planetách.

kup si kolo
kup si kolo

Blbe, Tesla má ve svých akumulátorech jenom li-ion články, dřív než budeš tady něco plkat prostuduj si pořádně problematiku.

mara
mara

Snad to elektrošílenství brzo skončí a lidé si vzpomenou na zásoby CNG na 300 let dopředu.Elektroauta fakt nejsou potřeba.Není třeba vymýšlet vymyšlené a je potřeba jen rozšířit auta na plyn.

Joska
Joska

Ano nemá cenu vymýšlet vymyšlené , elektroauta tu byla už dávno a jen díky E.Maskovi zase budou a jen dobře.Jen škoda že se pořád lidé honí za mega výkony , když nám stačí zlomek výkonu a není potřeba masivní těžká SUV , nebo dojezdy 400km a víc , proboha k čemu to? Kolik najedeme denně do práce KM???

Mobilní zobrazení