Nový Mercedes CLA přináší vyspělou 800V architekturu a dojezd až 800 km

Mercedes představuje elektrickou třetí generaci CLA. Elegantní design, špičkové technologie a 800V architektura z něj dělají velice atraktivní auto.
Jedno z nejkrásnějších aut současnosti
Mercedes připravoval své vstupní elektrické vozidlo dlouhou dobu. Koncept známe již třetím rokem a tehdy při představení model lákal na krásné a ladné křivky. Mnoho zájemců tak zajisté potěší, že naprostou většinu zamýšleného designu si vůz ponechal i do produkční verze. Novinka je napěchovaná špičkovou technologií a právem si zaslouží nést ikonické logo trojcípé hvězdy.
Mercedes pochopil, že v cestě za elektrifikací nemusí přinášet okázalé designové prvky a vymýšlet znovu něco, co se jeho zákazníkům líbí po dlouhé generace. Třetí generace CLA proto vypadá přesně tak, jak si moderní a našlapaný Mercedes zaslouží. Z řady EQ si vůz ponechal spíše světelné prvky, které vždy dosahovaly špičkové kvality.
Přední i zadní světlomety vizuálně spojuje LED lišta, přední části dominuje nízko posazená maska chladiče s negativním sklonem. Typická hvězda je nyní i součástí každého světlometu. Třetí generace je téměř totožná i ve vnějších rozměrech. Na délku narostla o drobné 3,3 centimetru. Díky tomu je větší i zavazadlový prostor (cca 400 litrů), novinkou je přední frunk (70 litrů).

Kam se poděly všechny ovladače?
Kromě standardních variant výbav bude k dispozici i řada AMG s upravenými nárazníky, doplňkovým chromem a chybět nesmí ani sportovní AMG úprava interiéru. Sportovní feeling doplní i kontrastní všudypřítomné červené prošívání. Nezávisle na stupni výbavy nabídne interiér tzv. Superscreen. Aby nebylo dotyku málo, volant pokračuje s použitím dotykových plošek.
Mercedes vlastně odstranil celou tradiční palubní desku a nainstaloval trojici spojených displejů, které se roztahují mezi dvojicí krajních výdechů klimatizace. 10,3” vyhradil pro řidiče, 14” pro centrální infotainment a dalších 14” pro spolujezdce. Ve voze je poprvé instalovaný zcela nový operační systém MB.OS. O zábavu se postará služba Disney+ a platforma RIDEVU od Sony. Zvukový doprovod zprostředkuje 3D audio systém Burmester s 16 reproduktory.
- Mercedec-Benz CLA (2026) | foto: Mercedes-Benz
- Mercedec-Benz CLA (2026) | foto: Mercedes-Benz
Tohle jsou parametry, na které se bude rychle zvykat!
Co ale bude zájemce o Mercedes CLA přitahovat v první řadě, je 800V architektura. Maximální nabíjecí výkon byl stanoven na 320 kW. NMC baterii o kapacitě 85 kWh charakterizuje až o pětinu vyšší energetická hustota a o třetinu nižší výrobní uhlíková stopa oproti dosavadním bateriím. Základ nabídky (verze 250+, 349 koní) nabídne dojezd necelých 800 km (792 km podle WLTP).
Vyšší verze 350 dostane na pomoc druhý motor na přední nápravu a navýší výkon na 349 koní. Novou generaci elektrického pohonu EQ Technology i dvoustupňovou převodovku pro optimalizaci spotřeby využijete nejen ve městě, ale i při dálničních rychlostech.
Parametry jsou více než lákavé. Tohle bude prvotřídní konkurent pro dosavadní reprezentanty vyšší „vstupní“ třídy. Pokud by vás ale přece jen tížilo opustit svět spalovacích agregátů, připravuje Mercedes tento model i v hybridním provedení. 1,5 litrový benzínový čtyřválec bude obohacen o 48V systém s 1,3 kWh baterií v mild-hybridním uskupení.
- Mercedec-Benz CLA, interiér (2026) | foto: Mercedes-Benz
- Mercedec-Benz CLA, interiér (2026) | foto: Mercedes-Benz
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.