Nový Hyundai Kona Electric (2021) má novou tvář a opět se vyrábí v Česku
- Oblíbený plně elektrický crossover Hyundai Kona Electric (2021) má novou tvář
- Omlazení se dočkala výrazná uzavřená maska, světlomety, blatníky v barvě karoserie či nárazníky
- Novinky se udály také v interiéru a bezpečnosti

Za pouhé dva roky se na celém světě prodalo již více než 120 tisíc elektromobilů Hyundai Kona Electric, z toho více než 53 tisíc v Evropě. Od března letošního roku spustila jihokorejská automobilka výrobu ve svém českém závodě v Nošovicích, přičemž šlo o vylepšený model Kona Electric druhé generace (test), který byste sice vzhledově od předchozího modelu spíše nerozpoznali, ale měl například delší dojezd, výkonnější palubní nabíječku, či možnost spojení se smartphonem přes aplikaci.
Dnes se nám představil vylepšený model elektromobilu Kona určený pro rok 2021, který vsází na výraznější designové změny, vylepšuje bezpečnostní výbavu o nové funkce, ale také praktičnost v interiéru. Naopak v oblasti výkonu, dojezdu, či nabíjení vše zůstává beze změny. Sériová výroba v Nošovicích bude podle našich informací od českého zastoupení Hyundai zahájena v řádu několika dnů, na trhu by měly vozy být zhruba na přelomu roku 2020/2021. Ceny prozatím nebyly zveřejněny.
Čtěte také: Zjistili jsme, že kdy dorazí nový elektromobil Hyundai Kona. Výroba v Nošovicích začne brzy
Vylepšený vzhled je změna, kterou hned poznáte
„Přední část s novou uzavřenou maskou chladiče se vyznačuje jednoduchým a čistým designem. Tento moderní vzhled je umocněn novými světly LED pro denní svícení, která vizuálně zvýrazňují šířku vozu.“ píše se v oficiální tiskové zprávě od společnosti Hyundai. A nelze než souhlasit. Nová Kona vypadá opravdu moderně a minimalisticky, což si dnešní doba žádá. Zajímavostí také je, že například nabíjecí zásuvka na přídi je nově umístěna asymetricky, na rozdíl od předchůdce, kde byly symetricky dvě krytky, ovšem pouze jedna schovávala nabíjecí port.

„Nové, výraznější světlomety jsou protaženy až do bočních stěn vozu. Technicky vyspělá vnitřní konstrukce světlometů zahrnuje nyní technologii víceohniskové optické vložky. Světlomety vizuálně navazují na lakované obložení podběhů kol. Nová Kona Electric tím získala osobitý a sofistikovaný vzhled. Svislé otvory před obložením blatníků optimalizují aerodynamiku výrazným snižováním turbulencí v oblasti podběhů předních kol. Funkční otvor pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku je vizuálně zvýrazněn horizontálními ozdobnými lištami se saténovou povrchovou úpravou.“
Zadní nárazník si zachoval ozdobné lišty, které zvyšují celkovou atraktivitu vozu, zatímco nové, horizontálně protažené zadní sdružené svítilny doplňují čistý vzhled přídě.Stejně jako nová Kona se spalovacími a hybridními motory je i nová Kona Electric o 40 milimetrů delší než předchozí verze. Tím je zajištěn dynamický vzhled v kombinaci se silným vizuálním dojmem.
Nová Kona Electric se dodává s řadou nových barev karoserie včetně dvoubarevného lakování s barevně odlišenou střechou.
Nová Kona Electric: barvy
- Dive in Jeju [novinka]
- Silky Bronze [novinka]
- Shimmering Silver [novinka]
- Ignite Flame [novinka]
- Misty Jungle [novinka]
- Surfy Blue [novinka]
- Teal [novinka]
- Cyber Grey [novinka]
- Atlas White [novinka]
- Galactic Grey
- Phantom Black
- Dark Knight
- Sunset Red
- Engine Red
- Pulse Red
- Chalk White
- Volitelné dvoubarevné lakování s barevně odlišenou střechou v laku Phantom Black
- Volitelné dvoubarevné lakování s barevně odlišenou střechou v laku Chalk White
Vylepšení interiéru, bezpečnosti, i konektivity
Interiér vozu pokračuje v čistotě a minimalismu. Nově u elektromobilu Hyundai Kona Electric (2021) přibyl 10,25″ digitální přístrojový štít, který doplňuje 10,25″ dotykovou obrazovku infotainmentu. Nově je také k dispozici vyhřívání druhé řady sedadel či USB vstup taktéž nově i pro cestující vzadu. Hyundai tedy tímto opět dává jasně najevo, že jeho elektrický crossover je praktické auto od rodiny.
To samé platí i v případě bezpečnosti, kde firma přidala nové bezpečnostní asistenty Hyundai SmartSense. Jde o funkci RCCA pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání a funkci BCA pro odvrácení kolize s vozidly v mrtvém úhlu. Oba systémy řidiče upozorňují na nebezpečnou situaci a navíc také v případě nutnosti aktivují brzdy.

Novinkou je také funkce LVDA pro upozorňování na rozjezd vozidla vpředu, který upozorní řidiče, pokud nereaguje na rozjezd vozidla vpředu. Mezi nové bezpečnostní funkce se řadí rovněž asistent SEW pro bezpečné vystupování a funkce RSA pro upozorňování na osoby, zvířata nebo věci na zadních sedadlech. Nová Kona Electric se nyní navíc dodává se systémem nouzového volání eCall. Tato funkce automaticky přivolá záchranné služby, dojde-li k aktivaci airbagů nebo ke stisknutí tlačítka eCall.
Vylepšení doznal také systém Bluelink v oblasti konektivity. Například funkce uživatelských profilů nabízejí ještě vyšší míru individualizace. Uživatelé si mohou svá nastavení přenášet i do dalších vozů Hyundai kompatibilních s touto funkcí. Navigace na posledním úseku cesty pomáhá zákazníkům pokračovat v cestě od zaparkovaného vozu až do konečného cíle prostřednictvím aplikace Bluelink, a to buď pomocí rozšířené reality, nebo Google Maps. Aktuální informace o parkování poskytují uživatelům v reálném čase údaje o poloze a ceně dostupných parkovacích míst v okolí.

Opět ve dvou verzích, ceny zůstávají stejné
Nový elektromobil Hyundai Kona Electric (2021) bude opět nabízený ve dvou variantách, které se liší velikostí baterie (dojezdem) a výkonem. Základní verze má výkon 100 kW (zrychlení z nuly na stovku za 9,9 sekund, maximálka 155 km/h) a 39,2kWh baterii (dojezd 305 km dle normy WLTP), zatímco vyšší verze disponuje výkonem 150 kW (zrychlení z nuly na stovku za 7,9 sekund, maximálka 167 km/h) a 64kWh baterii (dojezd 484 km dle normy WLTP).
Cena základní verze začíná na 799 990 korunách a vyšší verze s delším dojezdem vychází na 1 149 990 korun. Kona Electric je od svého uvedení na trh v roce 2018 elektromobilem, který nabízí jeden z nejdelších dojezdů ve svém segmentu a pokračuje v tom i s nejnovější iterací. Pokud jde o nabíjení, vůz zvládne na 100kW rychlonabíječce dobít akumulátor z 10 na 80 % za pouhých 47 minut. Palubní nabíječka je opět v základu jednofázová s výkonem 7,2kW, ale za příplatek lze získat třífázovou s vyšším výkonem 10,5 kW.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.