Nový elektromobil BYD Seal U míří do Evropy. Zatopí zavedeným značkám?

  • Čínská automobilka uvádí na trh nové elektrické SUV
  • BYD Seal U má konkurovat Volkswagenu ID.4 na jeho domácí půdě
  • Začíná boj o evropského zákazníka na poli elektrických aut
BYD Seal U

Nový elektromobil BYD Seal U | foto: BYD

Čínský výrobce v září představil evropským zákazníkům oblíbený elektrický sedan Seal. Jednalo se o pátý elektromobil, který se připojil k evropské sestavě značky, kterou tvoří modely Han, Tang, Atto3 a Dolphin.

BYD se rozhodl dobýt Evropu

Seal je sportovní sedan založený na elektrické platformě 3.0, který je vybaven bateriemi typu Blade o kapacitě 82,5 kWh a technologií cell-to-body. Seal má dojezd 570 km (dle normy WLTP) a z 30 % na 80 % se nabije za 26 minut. Standardním vybavením vozu je tepelné čerpadlo a funkce V2L.

Čínský výrobce ke své evropské nabídce nyní přidává vylepšený model BYD Seal U s cílem zmocnit se klíčového segmentu. Jde o elektrické SUV, jehož hlavním úkolem je konkurovat Volkswagenu ID.4, Fordu Mustang Mach-E a Škodě Enyaq. Ale samozřejmě také Modelu Y od Tesly.

BYD Seal U je prostorné a praktické SUV s prostorem pro 5 cestujících nebo velkorysý náklad. Písmeno U v názvu znamená Utility – užitečnost. Nový model z čínské produkce nabízí při své délce 4,79 m až 570 l zavazadlového prostoru, který je možné rozšířit až na 1449 litrů.


Čtěte také: Už to začalo. Čínský BYD kupuje továrnu Fordu a předělá ji k obrazu svému


Terčem jsou luxusní SUV

I když se model od sedanu liší pouhým přidáním písmena U do názvu, má elektrické SUV se sportovním sedanem Seal jen málo společného. Vůz založen na jiné platformě s pohodlnějším řízením a podvozkem. To se odráží i v konfiguraci pohonu: Seal U má synchronní motor s permanentními magnety s výkonem 160 kW a 330 Nm na přední nápravě. Nejvyšší rychlost je udávána jako 175 km/h a sprint z 0 na 100 km/h trvá 9,3 sekundy.

Také interiér je navržen tak, aby vůz dokázal soupeřit s luxusními značkami na jejich domácím trávníku elegancí a moderním dojmem. Elektromobil BYD Seal U je nabízen ve dvou variantách velikosti baterie, s kapacitami 72 nebo 87 kWh. V závislosti na použité baterii má vozidlo dojezd až 420 km a nebo 500 km podle WLTP.

Volkswagen uvádí, že v loňském roce dodal v Německu asi 30 000 vozů ID.4, což je meziroční nárůst o 62,9 %. BYD nedávno v Číně po 15 letech předběhl v prodejích značku Volkswagen. Pomůže mu nové SUV zvýšit prodeje na domácí půdě Volkswagenu? Cena čínského SUV bude v Evropě začínat na 41 990 eur, v přepočtu zhruba 1 040 000 korun. Vylepšený Volkswagen ID.4 představený v říjnu s dojezdem až 550 km byl uveden na trh za cenu 40 335 eur, tj. 999 000 korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový elektromobil BYD Seal U míří do Evropy. Zatopí zavedeným značkám?

  • Čínská automobilka uvádí na trh nové elektrické SUV
  • BYD Seal U má konkurovat Volkswagenu ID.4 na jeho domácí půdě
  • Začíná boj o evropského zákazníka na poli elektrických aut
BYD Seal U

Nový elektromobil BYD Seal U | foto: BYD

Čínský výrobce v září představil evropským zákazníkům oblíbený elektrický sedan Seal. Jednalo se o pátý elektromobil, který se připojil k evropské sestavě značky, kterou tvoří modely Han, Tang, Atto3 a Dolphin.

BYD se rozhodl dobýt Evropu

Seal je sportovní sedan založený na elektrické platformě 3.0, který je vybaven bateriemi typu Blade o kapacitě 82,5 kWh a technologií cell-to-body. Seal má dojezd 570 km (dle normy WLTP) a z 30 % na 80 % se nabije za 26 minut. Standardním vybavením vozu je tepelné čerpadlo a funkce V2L.

Čínský výrobce ke své evropské nabídce nyní přidává vylepšený model BYD Seal U s cílem zmocnit se klíčového segmentu. Jde o elektrické SUV, jehož hlavním úkolem je konkurovat Volkswagenu ID.4, Fordu Mustang Mach-E a Škodě Enyaq. Ale samozřejmě také Modelu Y od Tesly.

BYD Seal U je prostorné a praktické SUV s prostorem pro 5 cestujících nebo velkorysý náklad. Písmeno U v názvu znamená Utility – užitečnost. Nový model z čínské produkce nabízí při své délce 4,79 m až 570 l zavazadlového prostoru, který je možné rozšířit až na 1449 litrů.


Čtěte také: Už to začalo. Čínský BYD kupuje továrnu Fordu a předělá ji k obrazu svému


Terčem jsou luxusní SUV

I když se model od sedanu liší pouhým přidáním písmena U do názvu, má elektrické SUV se sportovním sedanem Seal jen málo společného. Vůz založen na jiné platformě s pohodlnějším řízením a podvozkem. To se odráží i v konfiguraci pohonu: Seal U má synchronní motor s permanentními magnety s výkonem 160 kW a 330 Nm na přední nápravě. Nejvyšší rychlost je udávána jako 175 km/h a sprint z 0 na 100 km/h trvá 9,3 sekundy.

Také interiér je navržen tak, aby vůz dokázal soupeřit s luxusními značkami na jejich domácím trávníku elegancí a moderním dojmem. Elektromobil BYD Seal U je nabízen ve dvou variantách velikosti baterie, s kapacitami 72 nebo 87 kWh. V závislosti na použité baterii má vozidlo dojezd až 420 km a nebo 500 km podle WLTP.

Volkswagen uvádí, že v loňském roce dodal v Německu asi 30 000 vozů ID.4, což je meziroční nárůst o 62,9 %. BYD nedávno v Číně po 15 letech předběhl v prodejích značku Volkswagen. Pomůže mu nové SUV zvýšit prodeje na domácí půdě Volkswagenu? Cena čínského SUV bude v Evropě začínat na 41 990 eur, v přepočtu zhruba 1 040 000 korun. Vylepšený Volkswagen ID.4 představený v říjnu s dojezdem až 550 km byl uveden na trh za cenu 40 335 eur, tj. 999 000 korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."