Nový elektrický Volkswagen Tiguan eHybrid je do zásuvky. Cena nepřekvapí
- Populární model Tiguan od Volkswagenu přichází poprvé ve verzi do zásuvky
- Plug-in hybrid ujede až 50 km na plné nabití
- Cena začíná na více než 1 milionu Kč

Tiguan je pojem a bestseller značky Volkswagen v segmentu SUV. Jeho elektrifikace, i když jen částečná v podobě plug-in hybridu, nikoliv elektromobilu, je tedy významným krokem ke splnění dlouhodobé strategie německé automobilky – Way to Zero, kdy chce firma mít do roku 2050 neutrální bilanci emisí CO2.
Nový elektrický Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje benzínový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW s elektromotorem o výkonu 85 kW a šestistupňovou automatickou převodovku DSG. Dohromady je výkon hybridního systému až 180 kW a točivý moment 400 Nm, tedy po přepnutí do režimu GTE můžeme očekávat i nějaké ty sportovnější choutky.
Cena Tiguanu nepřekvapí
Cena hybridního Tiguanu začíná na 1 055 900 Kč, což je o zhruba 300 tisíc více než u konvenční verze, kterou koupíte v základu. Objednávky na hybridní verzi Volkswagen v Česku přijímá od minulého týdne. Pokud jde o elektrifikaci, čistě na elektřinu z baterie s kapacitou 13 kWh má nový Tiguan eHybrid zvládnout ujet až 50 km dle normy WLTP. Dobíjení je možné max. výkonem 3,6 kW a zabere něco kolem 3,5 hodiny.
Čtěte také: Nový Volkswagen Tiguan je do zásuvky. Na elektřinu ujede 50 km
„S novým modelem Tiguan eHybrid nabízíme našim zákazníkům možnost každodenního dojíždění s nulovými emisemi při zachování všech výhod automobilu se spalovacím motorem pro cestování na velké vzdálenosti. A v režimu GTE si může řidič Tiguanu eHybrid užívat mimořádné dynamiky při sportovní jízdě,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.