Nové MG 3 přichází ve své druhé generaci, která má odvážnější vzhled a plně hybridní pohon. Čínský výrobce se netají tím, že cílem modelu je nadvláda v kategorii supermini. Podaří se mu to? A jaké zbraně má pro tento nesnadný úkol přidělené? To se dozvíte v našem podrobném představení vozu.
Automobil MG 3, jehož cena je navržena o něco výš než u předchozí generace (přibližně 20 000 liber, tj. cca 593 000 korun), se má v příštích měsících objevit ve Velké Británii jako soupeř Renaultu Clio, Toyoty Yaris a Hondy Jazz. Model je zaměřený na praktičnost, efektivitu a přesvědčivý výkon.
Nové MG 3 (2024) je jedním z více než 20 nových modelů automobilky, které budou v příštích třech letech uvedeny na světové trhy a z nichž polovina budou vozidla využívající „novou energii“. Novinka od MG byla navržena v šanghajském designovém studiu značky, přičemž značnou část prvků převzal ze současné nabídky crossoverů a hatchbacků čínské značky.
Čtěte také: Elektrický hot-hatch pod milion? Čínské MG4 XPower vás nenechá spát
Zcela nová pohonná jednotka Hybrid Plus kombinuje 1,5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 101 koní s elektromotorem o výkonu 107 koní, díky čemuž poskytuje kombinovaný výkon 192 koní a točivý moment 424 Nm, z tohoto důvodu je MG výrazně výkonnější než Clio a hybridní Yaris a také rychlejší. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje čínský model 8 sekund. Zatímco dřívější verze nabízela pětistupňovou automatizovanou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku, nový vůz bude pohánět třístupňová automatická převodovka, k níž se později také připojí možnost manuálního řazení.
MG vychvaluje výkon svého systému ve srovnání s běžně využívanou převodovkou CVT, která se často vyskytuje u hybridů a tvrdí, že jeho třírychlostní převodovka nemá prodlevy a poskytuje citlivější akceleraci. Pro srovnání, Toyota Yaris vybavená převodovkou CVT potřebuje k dokončení sprintu z 0 na 100 km/h nejméně 9,2 vteřin. Výkon nebude ani na úkor efektivity, protože MG tvrdí, že jeho model 3 nabídne kombinovanou spotřebu 3,67 l/100 km, tedy téměř o 2 litry na 100 km méně než jeho předchůdce. Vůz má také výrazně snížené emise CO2, které jsou srovnatelné s francouzskou a japonskou konkurencí.
Baterie o kapacitě 1,83 kWh dává modelu dostatek energie k překonání krátkých vzdáleností rychlostí až 80 km/h s vypnutým motorem, ale může jet také v sériovém režimu, kdy motor funguje jako generátor, nebo jako paralelní hybrid, kdy pracují oba zdroje energie v tandemu a poskytují plný výkon 192 koní. MG potvrdilo, že k této hybridní sestavě se časem připojí také varianta s čistě benzínovým motorem.
Přesné detaily podvozku si zatím MG nechává pro sebe, ale uvádí, že těží z použití nových komponentů s ultra vysokou tuhostí a že odpružení bylo odlehčeno a vyladěno tak, aby poskytovalo mnohem vyšší přilnavost než dřív. Díky optimalizovanému uložení motoru a novým materiálům pohlcujícím zvuk přináší vůz také nová maxima v kultivovanosti a potlačení hluku.
Interiér MG 3 je naprostým odklonem od svého předchůdce a přináší nové „plovoucí“ obrazovky – sedmipalcový displej řidiče a 10,25palcový dotykový displej infotainmentu, které mají novou grafiku a lepší odezvu. Rozvor je v porovnání s minulostí o 50 mm delší a činí 2570 mm. Významné je také zvýšení objemu zavazadlového prostoru. Se svými 298 litry má MG 3 nyní jeden z největších kufrů v segmentu.
MG 3 se bude v Evropě prodávat ve dvou úrovních výbavy. Standardní výbava zahrnuje zrcadlení smartphonu, čtyři USB porty a zadní parkovací kameru. Výbava Trophy přidává sedadla z umělé kůže (vpředu vyhřívaná), bezklíčový přístup a 360stupňovou parkovací kameru. Na ceny a dostupnosti pro český trh si zatím musíme počkat.
Nové MG 3 přichází ve své druhé generaci, která má odvážnější vzhled a plně hybridní pohon. Čínský výrobce se netají tím, že cílem modelu je nadvláda v kategorii supermini. Podaří se mu to? A jaké zbraně má pro tento nesnadný úkol přidělené? To se dozvíte v našem podrobném představení vozu.
Automobil MG 3, jehož cena je navržena o něco výš než u předchozí generace (přibližně 20 000 liber, tj. cca 593 000 korun), se má v příštích měsících objevit ve Velké Británii jako soupeř Renaultu Clio, Toyoty Yaris a Hondy Jazz. Model je zaměřený na praktičnost, efektivitu a přesvědčivý výkon.
Nové MG 3 (2024) je jedním z více než 20 nových modelů automobilky, které budou v příštích třech letech uvedeny na světové trhy a z nichž polovina budou vozidla využívající „novou energii“. Novinka od MG byla navržena v šanghajském designovém studiu značky, přičemž značnou část prvků převzal ze současné nabídky crossoverů a hatchbacků čínské značky.
Čtěte také: Elektrický hot-hatch pod milion? Čínské MG4 XPower vás nenechá spát
Zcela nová pohonná jednotka Hybrid Plus kombinuje 1,5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 101 koní s elektromotorem o výkonu 107 koní, díky čemuž poskytuje kombinovaný výkon 192 koní a točivý moment 424 Nm, z tohoto důvodu je MG výrazně výkonnější než Clio a hybridní Yaris a také rychlejší. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje čínský model 8 sekund. Zatímco dřívější verze nabízela pětistupňovou automatizovanou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku, nový vůz bude pohánět třístupňová automatická převodovka, k níž se později také připojí možnost manuálního řazení.
MG vychvaluje výkon svého systému ve srovnání s běžně využívanou převodovkou CVT, která se často vyskytuje u hybridů a tvrdí, že jeho třírychlostní převodovka nemá prodlevy a poskytuje citlivější akceleraci. Pro srovnání, Toyota Yaris vybavená převodovkou CVT potřebuje k dokončení sprintu z 0 na 100 km/h nejméně 9,2 vteřin. Výkon nebude ani na úkor efektivity, protože MG tvrdí, že jeho model 3 nabídne kombinovanou spotřebu 3,67 l/100 km, tedy téměř o 2 litry na 100 km méně než jeho předchůdce. Vůz má také výrazně snížené emise CO2, které jsou srovnatelné s francouzskou a japonskou konkurencí.
Baterie o kapacitě 1,83 kWh dává modelu dostatek energie k překonání krátkých vzdáleností rychlostí až 80 km/h s vypnutým motorem, ale může jet také v sériovém režimu, kdy motor funguje jako generátor, nebo jako paralelní hybrid, kdy pracují oba zdroje energie v tandemu a poskytují plný výkon 192 koní. MG potvrdilo, že k této hybridní sestavě se časem připojí také varianta s čistě benzínovým motorem.
Přesné detaily podvozku si zatím MG nechává pro sebe, ale uvádí, že těží z použití nových komponentů s ultra vysokou tuhostí a že odpružení bylo odlehčeno a vyladěno tak, aby poskytovalo mnohem vyšší přilnavost než dřív. Díky optimalizovanému uložení motoru a novým materiálům pohlcujícím zvuk přináší vůz také nová maxima v kultivovanosti a potlačení hluku.
Interiér MG 3 je naprostým odklonem od svého předchůdce a přináší nové „plovoucí“ obrazovky – sedmipalcový displej řidiče a 10,25palcový dotykový displej infotainmentu, které mají novou grafiku a lepší odezvu. Rozvor je v porovnání s minulostí o 50 mm delší a činí 2570 mm. Významné je také zvýšení objemu zavazadlového prostoru. Se svými 298 litry má MG 3 nyní jeden z největších kufrů v segmentu.
MG 3 se bude v Evropě prodávat ve dvou úrovních výbavy. Standardní výbava zahrnuje zrcadlení smartphonu, čtyři USB porty a zadní parkovací kameru. Výbava Trophy přidává sedadla z umělé kůže (vpředu vyhřívaná), bezklíčový přístup a 360stupňovou parkovací kameru. Na ceny a dostupnosti pro český trh si zatím musíme počkat.