Nové DS 4 E-Tense představeno! Na baterku ujede 50 km, známe podrobné specifikace

Luboš Srb
  • DS 4 je zcela nový model typu crossover, který přichází i v elektrické verzi
  • Jde o plug-in hybrid s dojezdem 50 km čistě na baterku
  • Novinka přináší na scénu novou generaci avantgardního designu
DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid
DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid

Francouzský koncern PSA, respektive nyní už Stellantis před několika hodinami oficiálně představil avizovaný zbrusu nový model DS 4. Jde o v pořadí čtvrtý model pod prémiovou značkou DS, který se snaží definovat zcela novou kategorii vozů. Navíc podle slov výrobce na scénu přináší novou generaci avantgardního designu.

„Úkolem DS 4 je nově nadefinovat základy segmentu C-Premium. Obrací se na zákazníky, které přitahují dva typy karoserie: nová SUV-kupé aspirující na úspěšnou budoucnost a tradiční kompaktní hatchbacky. V každé fázi návrhu nás při rozhodování vedla myšlenka přijít s autem, které bude pro oba tyto segmenty atraktivní,“ říká Marion David, produktová ředitelka DS Automobiles.

DS 4 E-Tense jezdí na elektřinu

Nové DS 4 je postavené na platformě EMP2 a v případě elektrické verze jde o plug-in hybrid, který má v názvu navíc označení E-Tense. Využívá kombinace přeplňovaného čtyřválcového motoru o výkonu 180 koní spojeného s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 a elektromotoru o výkonu 110 koní. Celkem má hybridní sestava celkem slušný výkon 225 koní a 360 Nm, který by měl s přehledem zvládnout rozpohybovat tento kolosální šperk.

DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid
DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid

Pokud jde o baterie, ty jsou umístěné za deformovatelným příčným nosníkem. Jde o lithium-iontový akumulátor s kapacitou 12,4 kWh, což by mělo zajistit dojezd čistě na elektřinu více než 50 kilometrů dle kombinovaného cyklu WLTP. Nabíjení bude možné přes Mennekes kabel, ať už s využitím veřejných nabíjecích stanic nebo domácího wallboxu či klasické zásuvky. Jak dlouho bude trvat nabíjení, jsme se ovšem zatím nedozvěděli.

DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid
DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid

Elektrické auto plné pokročilých technologií

Co je u nového DS 4 rozhodně zajímavé, je výrazná přední maska společně s předními světlomety využívající systém DS Matrix LED Vision, který zvládne prosvítit vozovku a okolí až na 300 metrů daleko bez oslnění protijedoucích vozidel. Pokud jde o technologie, automobilka DS u svého nového modelu využila také speciální chytrý podvozek či spíše systém DS Active Scan Suspension, který čte povrch vozovky a podle toho upravuje odpružení, aby byla jízda co nejpohodlnější.

DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid
DS 4 E-Tense ve verzi plug-in hybrid

Vylepšené bylo také poloautonomní řízení druhé úrovně, což je aktuálně nejvyšší povolený stupeň na evropských silnicích. Přichází v nové generaci DS Drive Assist 2.0 a k adaptivnímu tempomatu s hlídáním vozu v jízdních pruzích pak nově přidává asistenta změny jízdního pruhu, dále asistenta úpravy rychlosti v zatáčkách a asistenta očekávané rychlost u dopravního značení. Volant je navíc vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda se řidič věnuje řízení.

Cena a dostupnost

Zatímco ohledně ceny nového elektrického DS 4 zatím nic nevíme, dostupnost vozu byla stanovena na čtvrté čtvrtletí 2021, od kdy má být automobil oficiálně v prodeji.

DS 4 E-Tense: specifikace

Konstrukcecrossover, rozměry: 4400 x 1830 x 1470 mm, hmotnost: ? kg
Pohonelektřina, pohon předních kol
Výkon225 koní (180 koní čtyřválcový spalovací + 110 koní elektrický motor), 360 Nm
BaterieLi-Ion, 12,4 kWh (využitelných ? kWh)
Nabíjenírychlonabíjení: max. ? kW, palubní nabíječka: max. ? kW, konektory: Mennekes
Spotřeba a dojezdkombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd na elektřinu: 50 km (WLTP)
Výbava a technologieDS Matrix LED Vision, Autopilot DS Drive Assist 2.0, Head-up displej, aplikace do mobilu
Cena a dostupnost? Kč, Q4 2021
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články