Nová Tesla s označením Model S Plaid byla spatřena na nejznámějším německém okruhu Nürburgring Nordschleife. Tesla se pravděpodobně pokouší o překonání svého předchozího rekordu, kterého na tomto okruhu v roce 2019 dosáhla.
Na trati byla velmi pravděpodobně testována produkční verze modelu, protože jeho dodávky začaly již v červnu tohoto roku. Podle některých zpráv byl vůz vybaven pneumatikami Michelin Pilot Sport 3, které na trati poskytují vynikající přilnavost. Vypadá to, že v interiéru vozu se nacházela klec pro ochranu posádky.
Již v roce 2019 se podařilo Modelu S dosáhnout úctyhodného, byť neoficiálního, času 7 minut 23 sekund. Později se Tesle dokonce čas podařilo vylepšit na 7 minut a 13 sekund. Velký rival Porsche Taycan Turbo s časem 7 minut a 42 sekund tak byl poražen o téměř třicet sekund. Stejného času jako Model S Plaid dosáhlo například Porsche 911 GT3, postavené jako okruhové auto s homologací na silnici.
V lednu letošního roku řekl Elon Musk v podcastu Joe Rogana, že Tesla se pokusí překonat hranici sedmi minut a věřil, že se to s určitými úpravami podaří. Pokud by se to opravdu povedlo, dostal by se Model S Plaid mezi deset nejrychlejších aut na Nürburgringu. Rekord okruhu aktuálně drží Porsche s vozem 911 GT2 RS s cenovkou okolo sedmi milionů korun. Tento vůz dosáhl minulý měsíc na závodní dráze času přibližně 6 minut a 39 sekund.
Je velmi zajímavé, jak se elektrický sedan pro každodenní použití dokáže rychlostí srovnávat se sportovními vozy za vysoké jednotky, ne-li desítky milionů korun. Jaký čas se Tesle na ringu podařilo dosáhnout zatím nevíme, avšak pravděpodobně se to brzy dozvíme a uvidíme, jestli kalifornská automobilka opravdu svého cíle dosáhla.
Nová Tesla s označením Model S Plaid byla spatřena na nejznámějším německém okruhu Nürburgring Nordschleife. Tesla se pravděpodobně pokouší o překonání svého předchozího rekordu, kterého na tomto okruhu v roce 2019 dosáhla.
Na trati byla velmi pravděpodobně testována produkční verze modelu, protože jeho dodávky začaly již v červnu tohoto roku. Podle některých zpráv byl vůz vybaven pneumatikami Michelin Pilot Sport 3, které na trati poskytují vynikající přilnavost. Vypadá to, že v interiéru vozu se nacházela klec pro ochranu posádky.
Již v roce 2019 se podařilo Modelu S dosáhnout úctyhodného, byť neoficiálního, času 7 minut 23 sekund. Později se Tesle dokonce čas podařilo vylepšit na 7 minut a 13 sekund. Velký rival Porsche Taycan Turbo s časem 7 minut a 42 sekund tak byl poražen o téměř třicet sekund. Stejného času jako Model S Plaid dosáhlo například Porsche 911 GT3, postavené jako okruhové auto s homologací na silnici.
V lednu letošního roku řekl Elon Musk v podcastu Joe Rogana, že Tesla se pokusí překonat hranici sedmi minut a věřil, že se to s určitými úpravami podaří. Pokud by se to opravdu povedlo, dostal by se Model S Plaid mezi deset nejrychlejších aut na Nürburgringu. Rekord okruhu aktuálně drží Porsche s vozem 911 GT2 RS s cenovkou okolo sedmi milionů korun. Tento vůz dosáhl minulý měsíc na závodní dráze času přibližně 6 minut a 39 sekund.
Je velmi zajímavé, jak se elektrický sedan pro každodenní použití dokáže rychlostí srovnávat se sportovními vozy za vysoké jednotky, ne-li desítky milionů korun. Jaký čas se Tesle na ringu podařilo dosáhnout zatím nevíme, avšak pravděpodobně se to brzy dozvíme a uvidíme, jestli kalifornská automobilka opravdu svého cíle dosáhla.