Nová, elektrická Škoda Superb iV pohořela v losím testu
Losí test už dnes není disciplínou, při které by nejnovější a nejmodernější vozy končily nedejbože na střeše. Ale někdy s tím přeci jen některé modely stále hodně bojují a některé tento boj dokonce i prohrají.

TIP: Škoda Auto to myslí s elektromobilitou vážně
Třeba nová elektrická Škodovka do zásuvky. Plug-in hybridní Superb iV už při rychlosti 72 km/h nedokázal provést patřičný manévr a při prudkém vyhýbání se překážce skončil dokonce mimo záběr. To by při jízdě na vozovce znamenalo, že by se neudržel na silnici a co by následovalo, je snad lepší si ani nedomýšlet.
Baterky za to nemohou
Důvodem, proč Superb coby elektroauto nezvládl tento test, však nejsou baterky umístěné pod zadními sedadly, které sice mění těžiště auta oproti konvenční verzi, ale ne tolik. Stejně dopadl nový elektrický Passat GTE od Volkswagenu (test) coby sesterský model mladoboleslavské automobilky a pohořela i neelektrická verze, která již při 73 km/h ztrácela kontakt s vozovkou stejným způsobem.
Škoda Superb iV tedy pohořela spíše z konstrukčních důvodů, ať už kvůli tomu, že šlo o delší kombi provedení, tak také kvůli podvozku, který není pro losí test vůbec dobrý. K horšímu výsledku mohly dopomoct i odlišné pneumatiky, které jsou standardně dodávány s elektrickými modely. Zaměřují se totiž na dosažení delšího dojezdu a lepší efektivity, což ale ubírá právě na ostatních jízdních vlastnostech.
zdroj: Teknikens Värld
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.