Nizozemsko jde ostatním zemím příkladem, jak by měl vypadat stát, který se naplno vrhnul do podpory elektromobility. Dnes na území tohoto vcelku malého státu najdete přes 90 tisíc nabíjecích bodů. To je zdaleka nejvyšší číslo, které předčí i násobně větší státy. Jenže Nizozemsko se začíná dostávat do potíží.
Vysoká podpora elektromobility nyní naráží na limity místní elektrické sítě. Do 3 let se tak očekává, že ve zhruba 3 tisících lokalitách již nebude možné vystavět další stanice pro nabíjení elektrických vozidel. Narůstající nabíjecí infrastruktura začíná přetěžovat místní elektrickou síť.
V případě nejen Nizozemska, ale i dalších států je tak potřeba začít velmi vážně uvažovat o rozšíření takzvaného „chytrého nabíjení“. Smart charging pomáhá aktivně digitálně propojovat vozidla s energetickou sítí a umožní dávkovat množství energie tekoucí do vozidel podle vytížení sítě.
Čtěte také: Tesla opět rozšiřuje nabíjení pro cizí značky, dočká se dalších pět zemí
Přes den by se tak vozy dobíjely pomaleji, když je energie potřeba mnohem více pro provoz služeb, domácností a firem. V noční hodiny, kdy je odběr nízký, je pak možné energii ve větší míře posílat do vozidel.
Nizozemsko ale také dává jasně najevo, že posilování kapacity energetické sítě musí jít ruku v ruce s budováním nabíjecí infrastruktury. S aktuálním trendem a nutností rychlejšího přesunu k obnovitelným a udržitelným zdrojům energie tak jde o další důležitý aspekt budování nové energetické sítě. Vozy musí být chytřejší a zájemci o elektromobily budou také muset více přemýšlet nad zdroji energie, kterými sami vozy nabíjí.
Nizozemsko jde ostatním zemím příkladem, jak by měl vypadat stát, který se naplno vrhnul do podpory elektromobility. Dnes na území tohoto vcelku malého státu najdete přes 90 tisíc nabíjecích bodů. To je zdaleka nejvyšší číslo, které předčí i násobně větší státy. Jenže Nizozemsko se začíná dostávat do potíží.
Vysoká podpora elektromobility nyní naráží na limity místní elektrické sítě. Do 3 let se tak očekává, že ve zhruba 3 tisících lokalitách již nebude možné vystavět další stanice pro nabíjení elektrických vozidel. Narůstající nabíjecí infrastruktura začíná přetěžovat místní elektrickou síť.
V případě nejen Nizozemska, ale i dalších států je tak potřeba začít velmi vážně uvažovat o rozšíření takzvaného „chytrého nabíjení“. Smart charging pomáhá aktivně digitálně propojovat vozidla s energetickou sítí a umožní dávkovat množství energie tekoucí do vozidel podle vytížení sítě.
Čtěte také: Tesla opět rozšiřuje nabíjení pro cizí značky, dočká se dalších pět zemí
Přes den by se tak vozy dobíjely pomaleji, když je energie potřeba mnohem více pro provoz služeb, domácností a firem. V noční hodiny, kdy je odběr nízký, je pak možné energii ve větší míře posílat do vozidel.
Nizozemsko ale také dává jasně najevo, že posilování kapacity energetické sítě musí jít ruku v ruce s budováním nabíjecí infrastruktury. S aktuálním trendem a nutností rychlejšího přesunu k obnovitelným a udržitelným zdrojům energie tak jde o další důležitý aspekt budování nové energetické sítě. Vozy musí být chytřejší a zájemci o elektromobily budou také muset více přemýšlet nad zdroji energie, kterými sami vozy nabíjí.