Sdílení podvozkových platforem je způsob, jak mohou automobilky ušetřit náklady na vývoj. Namísto toho, aby si vyvíjela každá svoji, tak se obvykle v rámci koncernu vyvine jedna a tu používají všichni.
TIP: Nissan Leaf v roce 2020 zdražuje a přidává výbavu
Nissan byl jedním z prvních velkých výrobců, který představil moderní elektromobil. První Leaf vyjel v roce 2009 a o dekádu později tu máme druhou generaci Leafu a užitkový vůz NV200. A tím vlastně výčet elektromobilů Nissanu za poslední dekádu končí. V současnosti to vypadá, že do toho japonská automobilka chce začít šlapat trochu víc, protože vyvíjí platformu, která bude sloužit i pro elektromobily Renault, Mitsubishi a Infiniti.
Platforma by měla být flexibilní a bude možné na ní postavit vozy různých velikostí. V souladu s posledními trendy ale bude prvním elektromobilem na ní postaveným Nissan Ariya, tedy malé SUV. Tedy spíše jeho produkční verze, protože zatím jsme viděli jenom koncept.
Ariya by měl být crossover o něco větší než Nissan Leaf (test). Vůz bude silně zaměřený na výkon, který by měl disponovat výbornou hodnotou zrychlení z nuly na sto. Systém pohonu už byl testován v Leafu a tam podával výkon 302 koní a krouticí moment 680 Nm.
Zdroj: insideevs
Sdílení podvozkových platforem je způsob, jak mohou automobilky ušetřit náklady na vývoj. Namísto toho, aby si vyvíjela každá svoji, tak se obvykle v rámci koncernu vyvine jedna a tu používají všichni.
TIP: Nissan Leaf v roce 2020 zdražuje a přidává výbavu
Nissan byl jedním z prvních velkých výrobců, který představil moderní elektromobil. První Leaf vyjel v roce 2009 a o dekádu později tu máme druhou generaci Leafu a užitkový vůz NV200. A tím vlastně výčet elektromobilů Nissanu za poslední dekádu končí. V současnosti to vypadá, že do toho japonská automobilka chce začít šlapat trochu víc, protože vyvíjí platformu, která bude sloužit i pro elektromobily Renault, Mitsubishi a Infiniti.
Platforma by měla být flexibilní a bude možné na ní postavit vozy různých velikostí. V souladu s posledními trendy ale bude prvním elektromobilem na ní postaveným Nissan Ariya, tedy malé SUV. Tedy spíše jeho produkční verze, protože zatím jsme viděli jenom koncept.
Ariya by měl být crossover o něco větší než Nissan Leaf (test). Vůz bude silně zaměřený na výkon, který by měl disponovat výbornou hodnotou zrychlení z nuly na sto. Systém pohonu už byl testován v Leafu a tam podával výkon 302 koní a krouticí moment 680 Nm.
Zdroj: insideevs