Možná se bude jednat o nový nejlevnější elektromobil. Minimálně na americkém trhu.
TIP: Kutil si předělal Porsche 911 na elektromobil. Pohon dodal nabouraný Nissan Leaf
První fotografie vozu se objevila na thajském webu Nissanu a možná vás zarazil už titulek článku. Spojení “benzínový elektromobil” totiž vypadá asi dost zvláštně. Bude se totiž jednat o takový trochu obrácený hybrid.
Elektrická energie se totiž bude generovat ze spalovacího motoru, který bude dobíjet baterii. Nebude napřímo spojený s pohonem předních kol, poslouží opravdu jen jako generátor. Vůz tak nebude mít žádnou dobíjecí zásuvku. V podstatě se jedná o hodně podobný systém, jakým disponují některé moderní tanky.
Spalovákem by měl být tříválcový benzinový motor o obsahu 1,2 litru, vytvořený speciálně pro potřeby tohoto vozu. Má vynikat nízkými vibracemi a efektivitou. Systém už Nissan nasadil ve voze Note e-Power, který se velice dobře prodává v Japonsku. Jeho spotřeba je 2,69 l/100 km, což je na úrovni motocyklu. V Brazílii se bude prodávat varianta se spalovacím motorem, který pohání ethanol, který je daleko ekologičtější než benzín. Tato verze se bude prodávat i v USA, kde by její cena měla být 22 077 dolarů, tedy zhruba 565 500 korun. Jestli se Nissan Kicks e-Power dostane i do Evropy, to zatím nevíme.
zdroj: insideevs
Možná se bude jednat o nový nejlevnější elektromobil. Minimálně na americkém trhu.
TIP: Kutil si předělal Porsche 911 na elektromobil. Pohon dodal nabouraný Nissan Leaf
První fotografie vozu se objevila na thajském webu Nissanu a možná vás zarazil už titulek článku. Spojení “benzínový elektromobil” totiž vypadá asi dost zvláštně. Bude se totiž jednat o takový trochu obrácený hybrid.
Elektrická energie se totiž bude generovat ze spalovacího motoru, který bude dobíjet baterii. Nebude napřímo spojený s pohonem předních kol, poslouží opravdu jen jako generátor. Vůz tak nebude mít žádnou dobíjecí zásuvku. V podstatě se jedná o hodně podobný systém, jakým disponují některé moderní tanky.
Spalovákem by měl být tříválcový benzinový motor o obsahu 1,2 litru, vytvořený speciálně pro potřeby tohoto vozu. Má vynikat nízkými vibracemi a efektivitou. Systém už Nissan nasadil ve voze Note e-Power, který se velice dobře prodává v Japonsku. Jeho spotřeba je 2,69 l/100 km, což je na úrovni motocyklu. V Brazílii se bude prodávat varianta se spalovacím motorem, který pohání ethanol, který je daleko ekologičtější než benzín. Tato verze se bude prodávat i v USA, kde by její cena měla být 22 077 dolarů, tedy zhruba 565 500 korun. Jestli se Nissan Kicks e-Power dostane i do Evropy, to zatím nevíme.
zdroj: insideevs