ElektrickéVozy.cz

Nissan a jeho nový motor pro elektromobil Leaf

  |  4 komentáře  |  autor: Jaroslav Opršal

Nissan vynalezl nový elektromotor pro své elektromobily Leaf. Tento motor snižuje o 40% využití dysprosia na jeho výrobu. Proč se tak Nissan snažil intenzivně potřebu této pro většinu neznámé zeminy snížit? 

K výrobě elektromotorů je potřeba mnoho věcí. Mimo jiné i velmi vzácná zemina, která se nazývá dysprosium. Čína vlastní takřka celou světovou produkci této zeminy a jelikož se zvedá poptávka po elektromobilech a trh začíná nabírat na síle, roste pochopitelně i poptávka po této vzácné zemině. A jak zákon říká, se zvyšující se poptávkou se zvyšuje i cena. Nissan se proto rozhodl tuto závislost snížit a vynalezl elektromotor, který potřebu dysprosia výrazně sníží. A to o celých 40%. Co víc, nový elektromotor je také více šetrný k životnímu prostředí.

Hlavní funkcí dysprosia v elektromotoru je ta, že zvyšuje tepelnou odolnost přidáním na tzv. neodymové magnety. V novém elektromotoru od Nissanu je tato zemina distribuována kolem hranic krystalických zrn. Výsledkem tohoto efektu je 40% snížení potřeby dysprosia při zachování stejné tepelné odolnosti, jako doposud.

Tento nový elektromotor je však pro Nissan pouhým začátkem. Do budoucna si Nissan určuje cíl potřebu dysprosia a i ostatních vzácných zemin snížit až na 0. Je si totiž dobře vědom těchto omezených zdrojů.

Zároveň tak Nissan splnil první krok ve svém programu „Nissan Green Program 2016“, tedy Nissan zelený program 2016, kdy chce minimalizovat využívání přírodních zdrojů při výrobě elektromotorů. Kromě dysprosia chce ještě optimalizovat využívání dalších vzácných zdrojů – ceru a lanthanu.

via: puregreencars.com

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Jolinar
Jolinar

Zajimave ze Tesla to co ma Nissan teprve v planu uz splnila pred vice nez 4mi lety kdyz vydali Roadster… Ve svych motorech nepouziva zadne permanentni magnety a nikdo nemuze tvrdit, ze by byly malo vykonne :-D

Ludek
Ludek

Ano je to tak… ale pokud jste viděl film „Pomsta EV“, tak tam je to celkem jasné, jak funguje firma Nikola Tesla, něco podobného jako pracoval Steeve Jobs. Tvrdé podmínky, uzavření vůči okolí a konkurenci.

Jolinar
Jolinar

Revenge of electric car jsem samozrejme videl, ale stejne nejak nechapu kam mirite… co myslite temi tvrdymi podminkami a uzavrenosti vuci okoli? A jak to souvisi s permanentnimi magnety v elektromotorech?

Pajda
Pajda

Ludek chtel asi jenom říci, že nissan je nucen vyvíjet svůj motor proto, že se tesla nepodělila o své know how.

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf designu společnosti Volkswagen Klaus Bischoff řekl, že při navrhování svých budoucích elektromobilů se automobilka inspiruje přístupem Applu. Podle Bischoffa je…

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

15. 2. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se pochlubila, že za celou svou historii dokázala ve svých továrnách vyprodukovat již 300 000 elektromobilů. Počty prodaných…

Mobilní zobrazení