Podle tiskové zprávy společnosti Nikola je to největší jednorázová zakázka na vozy pro svoz odpadu.
TIP: Tesla má konkurenci na burze! Koupíte si akcie Nikola Corporation?
Vozy na svoz odpadu si u firmy Nikola objednala americká Republic Services, která je jedna z největších společností svážejících odpad ve Spojených státech.
Nikola dodá nejméně 2 500 plně elektrických (a v případě firmy nutno také dodat, že bateriových, nikoliv vodíkových) vozů, ale objednávka může být navýšena až na 5 000 kusů.
Jelikož Nikola aktuálně nemá žádný speciální vůz, který by posloužil pro svoz odpadu, rozhodla se pro tyto účely předělat model Nikola Tre, který je určený jako plně elektrický tahač pro Evropu.
Nový model se jmenuje Nikola Refuse a disponuje výkonem 1 000 koní v kombinaci se 720kWh baterií, která má zajistit dojezd až 240 km na jedno nabití, takže by měl vůz zvládnout odvést až cca 1 200 popelnic bez nutnosti vyhledat zásuvku. Půjde jak o automatické boční nakladače, tak i čelní nakladače.
Testování by mělo začít v roce 2022 a od roku 2023 pak i dodávky. Cenu kontraktu jsme se nedozvěděli.
Podle tiskové zprávy společnosti Nikola je to největší jednorázová zakázka na vozy pro svoz odpadu.
TIP: Tesla má konkurenci na burze! Koupíte si akcie Nikola Corporation?
Vozy na svoz odpadu si u firmy Nikola objednala americká Republic Services, která je jedna z největších společností svážejících odpad ve Spojených státech.
Nikola dodá nejméně 2 500 plně elektrických (a v případě firmy nutno také dodat, že bateriových, nikoliv vodíkových) vozů, ale objednávka může být navýšena až na 5 000 kusů.
Jelikož Nikola aktuálně nemá žádný speciální vůz, který by posloužil pro svoz odpadu, rozhodla se pro tyto účely předělat model Nikola Tre, který je určený jako plně elektrický tahač pro Evropu.
Nový model se jmenuje Nikola Refuse a disponuje výkonem 1 000 koní v kombinaci se 720kWh baterií, která má zajistit dojezd až 240 km na jedno nabití, takže by měl vůz zvládnout odvést až cca 1 200 popelnic bez nutnosti vyhledat zásuvku. Půjde jak o automatické boční nakladače, tak i čelní nakladače.
Testování by mělo začít v roce 2022 a od roku 2023 pak i dodávky. Cenu kontraktu jsme se nedozvěděli.