Celá řada výrobců veřejně vyzývala Teslu a její Model Y na souboj, ale všichni si vylámali zuby. Tedy až na Wuling Hong Guang Mini EV, malý elektromobil vyrobený částečně s pomocí GM a údajně inspirovaný japonskými vozy Kei. S cenovkou zhruba 90 500 korun v jeden čas opanoval titulky novin a vystřelil do čela žebříčku prodejů v Číně. Od té doby se hluboko propadl, ale Wuling se nevzdává a chystá jeho druhou generaci.
První fotografie nejmenšího elektromobilu Euling před jeho oficiálním debutem se objevily na internetu díky čínskému ministerstvu průmyslu a informačních technologií (MIIT). Registrace u MIIT je nezbytným krokem, který musí udělat všichni výrobci, kteří chtějí uvést vůz na čínský trh, ačkoli to odhalí design vozu před jeho mediálním představením.
Snímky odhalují, že proti svému předchůdci, který vypadal vyloženě jako krabice na kolech, dostane nová generace sice stále poněkud hranatý, ale přece jen luxusnější design s více křivkami. Jeho rozměry však budou stále miniaturní.
Na délku měří 3 256,28 milimetru. Na rozdíl od předchozí generace je tak delší o 340,36 mm a překonal hranici tří metrů. Zásadní přitom je, že většina tohoto prodloužení jde do většího rozvoru. Nově tak bude Hong Guang Mini EV dodáván nejen třídvéřový, ale i v pětidvéřové verzi, což by mělo zvýšit jeho atraktivitu pro zákazníky.
Čtěte také: Cena výroby „zelené“ elektřiny klesá. Svět se odvrací od fosilních zdrojů
Z dalších specifikacích zveřejnil MIIT informace o motoru, který má mít výkon 40 koní a maximální rychlost 100 km/h. Naopak informace o velikosti baterie a dojezdu podání MIIT neobsahuje. Jeho parametry nicméně budou jeho potencionální prodejní úspěch do značné míry limitovat.
Čína již ukončila mnoho dotací na takto malá a pomalá auta. Na elektromobily, které ujedou méně než 200 km nebo nepřekročí rychlost 100 km/h, se nevztahují stejné daňové pobídky jako na vozy s delším dojezdem. První generace Wuling Hong Guang Mini EV a jemu podobné modely jsou na tom navíc historicky na štíru s bezpečností. Původní model neměl žádné airbagy, a dokonce ani skutečný nárazník.
Celá řada výrobců veřejně vyzývala Teslu a její Model Y na souboj, ale všichni si vylámali zuby. Tedy až na Wuling Hong Guang Mini EV, malý elektromobil vyrobený částečně s pomocí GM a údajně inspirovaný japonskými vozy Kei. S cenovkou zhruba 90 500 korun v jeden čas opanoval titulky novin a vystřelil do čela žebříčku prodejů v Číně. Od té doby se hluboko propadl, ale Wuling se nevzdává a chystá jeho druhou generaci.
První fotografie nejmenšího elektromobilu Euling před jeho oficiálním debutem se objevily na internetu díky čínskému ministerstvu průmyslu a informačních technologií (MIIT). Registrace u MIIT je nezbytným krokem, který musí udělat všichni výrobci, kteří chtějí uvést vůz na čínský trh, ačkoli to odhalí design vozu před jeho mediálním představením.
Snímky odhalují, že proti svému předchůdci, který vypadal vyloženě jako krabice na kolech, dostane nová generace sice stále poněkud hranatý, ale přece jen luxusnější design s více křivkami. Jeho rozměry však budou stále miniaturní.
Na délku měří 3 256,28 milimetru. Na rozdíl od předchozí generace je tak delší o 340,36 mm a překonal hranici tří metrů. Zásadní přitom je, že většina tohoto prodloužení jde do většího rozvoru. Nově tak bude Hong Guang Mini EV dodáván nejen třídvéřový, ale i v pětidvéřové verzi, což by mělo zvýšit jeho atraktivitu pro zákazníky.
Čtěte také: Cena výroby „zelené“ elektřiny klesá. Svět se odvrací od fosilních zdrojů
Z dalších specifikacích zveřejnil MIIT informace o motoru, který má mít výkon 40 koní a maximální rychlost 100 km/h. Naopak informace o velikosti baterie a dojezdu podání MIIT neobsahuje. Jeho parametry nicméně budou jeho potencionální prodejní úspěch do značné míry limitovat.
Čína již ukončila mnoho dotací na takto malá a pomalá auta. Na elektromobily, které ujedou méně než 200 km nebo nepřekročí rychlost 100 km/h, se nevztahují stejné daňové pobídky jako na vozy s delším dojezdem. První generace Wuling Hong Guang Mini EV a jemu podobné modely jsou na tom navíc historicky na štíru s bezpečností. Původní model neměl žádné airbagy, a dokonce ani skutečný nárazník.