Po náhlém ukončení dotačního programu elektromobility v loňském roce odsouhlasila německá koaliční vláda nový návrh na snížení daní. Jeho cílem je opětovná podpora elektromobility. Pomůže to se současnou horšící se situací z pohledu prodejů elektromobilů v Německu?
Největší evropská ekonomika dlouhodobě usiluje o maximální využívání elektrických vozidel, jejichž registrace dle oficiálních údajů ale v červenci meziročně poklesly o 36,8 %, píše agentura Reuters. Kromě cenové dostupnosti se němečtí spotřebitelé u elektromobilů obávají zejména nedostatečného počtu nabíjecích stanic a nízkého dojezdu.
Podpora prodejů elektromobilů je součástí širších opatření pro zrychlení růstu německé ekonomiky. Preferenční daňové režimy se budou nově vztahovat na elektrická a bezemisní služební auta v hodnotě 95 000 eur a nižší (oproti dřívějším 75 000 eur a méně).
Čtěte také: Test Volkswagen ID.7 Pro – Ekologický manažer z Wolfsburgu
Podle návrhu, který ve středu schválil kabinet kancléře Olafa Scholze, by si mohly společnosti odečíst v roce nákupu elektrických vozidel s nulovými emisemi až 40 % jejich hodnoty z daňového základu. Průměrné roční náklady na dané opatření by měly v letech 2024 až 2028 činit přibližně 465 milionů eur (necelých 12 miliard Kč).
Poté, co automobilka Volkswagen uvedla, že by mohla poprvé v historii společnosti uzavírat německé továrny, uvedl ministr hospodářství Robert Habeck, že vláda bude i nadále podporovat přechod německého automobilového průmyslu k elektromobilitě. Plán vlády vítá také sdružení automobilového průmyslu VDA. Dle něj jde o důležitý a správný signál, který je naléhavě potřebný s ohledem na ukončení ekologického bonusu na konci loňského roku a aktuálně slabší poptávku po elektrických vozidlech.
Po náhlém ukončení dotačního programu elektromobility v loňském roce odsouhlasila německá koaliční vláda nový návrh na snížení daní. Jeho cílem je opětovná podpora elektromobility. Pomůže to se současnou horšící se situací z pohledu prodejů elektromobilů v Německu?
Největší evropská ekonomika dlouhodobě usiluje o maximální využívání elektrických vozidel, jejichž registrace dle oficiálních údajů ale v červenci meziročně poklesly o 36,8 %, píše agentura Reuters. Kromě cenové dostupnosti se němečtí spotřebitelé u elektromobilů obávají zejména nedostatečného počtu nabíjecích stanic a nízkého dojezdu.
Podpora prodejů elektromobilů je součástí širších opatření pro zrychlení růstu německé ekonomiky. Preferenční daňové režimy se budou nově vztahovat na elektrická a bezemisní služební auta v hodnotě 95 000 eur a nižší (oproti dřívějším 75 000 eur a méně).
Čtěte také: Test Volkswagen ID.7 Pro – Ekologický manažer z Wolfsburgu
Podle návrhu, který ve středu schválil kabinet kancléře Olafa Scholze, by si mohly společnosti odečíst v roce nákupu elektrických vozidel s nulovými emisemi až 40 % jejich hodnoty z daňového základu. Průměrné roční náklady na dané opatření by měly v letech 2024 až 2028 činit přibližně 465 milionů eur (necelých 12 miliard Kč).
Poté, co automobilka Volkswagen uvedla, že by mohla poprvé v historii společnosti uzavírat německé továrny, uvedl ministr hospodářství Robert Habeck, že vláda bude i nadále podporovat přechod německého automobilového průmyslu k elektromobilitě. Plán vlády vítá také sdružení automobilového průmyslu VDA. Dle něj jde o důležitý a správný signál, který je naléhavě potřebný s ohledem na ukončení ekologického bonusu na konci loňského roku a aktuálně slabší poptávku po elektrických vozidlech.