Německá Tesla Gigafactory chce být nezávislá. Co to v praxi znamená?

Samuel Novotný
  • Kalifornská automobilka se vždy snažila co nejvíce odlišovat od své konkurence
  • Poučila se z chyb svých konkurentů a snaží se o nezávislost na dodavatelích
  • V německé Gigafactory Berlín si bude spoustu součástek vyrábět sama
Vyobrazení továrny Tesla Gigafactory v Berlíně
Vyobrazení továrny Tesla Gigafactory v Berlíně

Kalifornská automobilka se od těch ostatních vždy výrazně lišila. Ať už tím, že je míle před svou konkurencí, anebo způsoby, jakými funguje. Jednou z odlišností Tesly je i její cíl být co nejméně závislý na externích dodavatelích. Snaží se proto co nejvíce věcí vyrábět a zajišťovat sama.

Tesla se snaží o nezávislost

A zde přichází na scénu německá Gigafactory a její tovární plány. Dle kolegů z magazínu Tesmanian se má v továrně vyrábět co největší možné množství součástek potřebných pro výrobu elektromobilů.

Konkrétně by se mělo údajně jednat například o sedadla, plastové komponenty jako třeba nárazníky či kryty zrcátek. Tyto součástky jsou u jiných značek tradičně zajišťovány dodavateli.

Revoluční baterie Tesla 4680
Revoluční baterie Tesla 4680

Čtěte také: Tesla Gigafactory v Berlíně se postupně probouzí k životu, spuštění už téměř nic nebrání


Vlastní fabrika na baterie

Kromě toho má Tesla také v plánu v Německu vyrábět své vlastní bateriové články Tesla 4680. Na ty si však budeme muset dle nových zpráv ještě nějakou dobu počkat. Ve finále by jich však měla továrna vyrábět tolik, že by měly ročně pokrýt výrobu 670 tisíc Modelů Y či 3. V budoucnu by se tak měla továrna stát tou největší v Evropě a později i na celém světě.

Těšíte se na finální odklepnutí startu továrny v Německu? Plánujete se podívat dovnitř a zjistit, co se děje pod pokličkou? Podělte se s námi o Váš názor v diskuzi!

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články