Zprávy, které přicházely letos v létě z Německa, naznačovaly, že současný Volkswagen Golf by mohl být posledním modelem se slavným názvem, protože se německá automobilka stále více zaměřuje na výrobu elektromobilů.
V rozhovoru pro Autocar ale generální ředitel osobních aut u Volkswagenu Thomas Schäfer naznačil, že tomu tak není. Šéf německé automobilky poznamenal: „V žádném případě bychom název Golf neopustili.“ Schäfer dále vysvětlil: „S automobilkou Volkswagen jsou spojeny ikonické značky, Golf a GTI. Bylo by šílené nechat je zemřít.“ Na druhou stranu, názvy se mohou lehce změnit, protože „aktuální řada elektromobilů VW používá v názvu označení ID“. Model nové generace se tedy může potenciálně jmenovat „ID. Golf.“
To vyvolává otázku, co se stane s Golfu podobným modelem Volkswagen ID.3. Schäfer tvrdí, že pro prodej obou modelů je na trhu dostatek prostoru. ID. 3 „nebyl nikdy nástupcem Golfu, je to spíše Golf Plus.“ Pro připomenutí, Golf Plus byl větší vůz podobný MPV, který byl vyráběn v letech 2004 až 2014 a následně nahrazen modelem Golf Sportsvan.
Čtěte také: Čekat až na rok 2035? Volkswagen zavelel k rychlejšímu přechodu na elektromobily
V důsledku toho by ID. Golf mohl v hierarchii modelů značky získat pozici pod VW ID. 3, zatímco úkolem modelů ID. Golf GTI a předpokládaného ID. Golf R by bylo oslovit skalní fanoušky značky. Jak již bylo řečeno, jakékoli takové změny jsou možné, jelikož Volkswagen pracuje na faceliftovaném Golfu a očekává se, že model osmé generace zůstane v prodeji dalších pět nebo šest let.
Zatímco fanoušci mohou být myšlenkou na elektrický Golf GTI zděšeni, zdá se, že takové řešení je pro Volkswagen nevyhnutelné. Evropská unie od roku 2035 plánuje zakázat prodej nových spalovacích osobních vozidel. Podobné zákazy jsou uzákoněny i jinde, což výrobcům automobilů nedává jinou možnost, než přejít na elektřinu.
Zprávy, které přicházely letos v létě z Německa, naznačovaly, že současný Volkswagen Golf by mohl být posledním modelem se slavným názvem, protože se německá automobilka stále více zaměřuje na výrobu elektromobilů.
V rozhovoru pro Autocar ale generální ředitel osobních aut u Volkswagenu Thomas Schäfer naznačil, že tomu tak není. Šéf německé automobilky poznamenal: „V žádném případě bychom název Golf neopustili.“ Schäfer dále vysvětlil: „S automobilkou Volkswagen jsou spojeny ikonické značky, Golf a GTI. Bylo by šílené nechat je zemřít.“ Na druhou stranu, názvy se mohou lehce změnit, protože „aktuální řada elektromobilů VW používá v názvu označení ID“. Model nové generace se tedy může potenciálně jmenovat „ID. Golf.“
To vyvolává otázku, co se stane s Golfu podobným modelem Volkswagen ID.3. Schäfer tvrdí, že pro prodej obou modelů je na trhu dostatek prostoru. ID. 3 „nebyl nikdy nástupcem Golfu, je to spíše Golf Plus.“ Pro připomenutí, Golf Plus byl větší vůz podobný MPV, který byl vyráběn v letech 2004 až 2014 a následně nahrazen modelem Golf Sportsvan.
Čtěte také: Čekat až na rok 2035? Volkswagen zavelel k rychlejšímu přechodu na elektromobily
V důsledku toho by ID. Golf mohl v hierarchii modelů značky získat pozici pod VW ID. 3, zatímco úkolem modelů ID. Golf GTI a předpokládaného ID. Golf R by bylo oslovit skalní fanoušky značky. Jak již bylo řečeno, jakékoli takové změny jsou možné, jelikož Volkswagen pracuje na faceliftovaném Golfu a očekává se, že model osmé generace zůstane v prodeji dalších pět nebo šest let.
Zatímco fanoušci mohou být myšlenkou na elektrický Golf GTI zděšeni, zdá se, že takové řešení je pro Volkswagen nevyhnutelné. Evropská unie od roku 2035 plánuje zakázat prodej nových spalovacích osobních vozidel. Podobné zákazy jsou uzákoněny i jinde, což výrobcům automobilů nedává jinou možnost, než přejít na elektřinu.