Nová Tesla Model Y Juniper je prodejní hit. Zřejmě už má na kontě 100 tisíc objednávek. Po Číně se dá objednávat i v Evropě včetně České republiky.
Tesla Model Y Juniper je populární
Tesla opět dokázala, že dokáže rozčeřit klidné vody a i po delším čekání má stále hromady zákazníků, které jí pomohou v udržení vysokých prodejních příček. Inovovaný Model Y v zájmu překonává svého menšího sourozence. Objednávky rostou vysokým tempem a čísla se výrazně mění každým dnem. Během pěti dní od čínského představení získala automobilka přes 70 tisíc nových objednávek.
Některé zdroje uvádí za stejnou dobu i hodnoty vyšší než 73 400. Nesmíme ale zapomínat na to, že i původní Model Y se stále ještě prodává a proto může nízké procento patřit i předfaceliftové verzi. Stále jde ale pouze o data z čínských zdrojů. I když už si nový Model Y Juniper objednáte na evropských trzích, zdejší prodejní čísla zatím nejsou sečtena.
Prozatím Tesla uvedla na trh dvojici konfigurací. Základ tvoří zadokolka se standardní velikostí baterie, za příplatek lze pořídit čtyřkolku s delším dojezdem. Ani tato nabídka ale není zatím k dostání všude. V Česku zatím pořídíte speciální úvodní edici Launch, která se páruje jen s pohonem všech kol. Česká cena začíná na 1 529 900 korunách. První kusy by se měly k zákazníkům dostat před koncem prvního čtvrtletí.
Může Juniper získat prodejní hattrick?
Díky neuvěřitelně rychle rostoucím objednávkám má Tesla velkou šanci prodloužit svojí vítěznou štafetu. Model Y se v roce 2023 stal světově nejprodávanějším vozidlem. Nikoliv elektromobilem, ale celkovou špičkou nezávisle na typu pohonu. I když byl loňský rok citelně složitější, pokles prodejů se týkal opět všech výrobců bez rozdílu. Model Y tak má stále šanci udržet si přední příčku i v roce 2024. Čísla nicméně ještě nejsou finální a tak si musíme na ohlášení globálního vítěze ještě počkat.
Vřelé přijetí novinky dává Tesle opět velkou naději, že by Juniper mohl sáhnout po nejvyšší prodejní pozici. Mohlo by jít o unikátní hattrick. Není jednoduché, aby jeden vůz dominoval celosvětově s rozdílnými požadavky jednotlivých trhů, napříč odlišnými segmenty vozidel a to i v dalších aspektech. Navíc, ještě nedávno si mnoho lidí nedokázalo představit, že by elektromobil byl prodávanější než jakékoliv spalovací auto. A teď se to může stát 3 roky po sobě.
Tesla již nyní drží několik prvenství, které se budou konkurentům těžko překonávat. Ovšem možnost dvojnásobného a potenciálně trojnásobného přeborníka ji bude jen těžko kdokoliv odebírat. Modely značek se navíc často liší i jen v detailech podle prodejních zemí. Tesla ale vyrábí ve všech závodech shodné konfigurace. Tato efektivita výroby i výhoda nečinit rozdíly ji hraje do karet jak v rychlosti vývoje, tak i samotné výroby. Lze tedy očekávat, že jakmile začne automobilka dodávat vozy do provozu, velmi rychle jej začneme vídat i na českých silnicích.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.