Tesla Model 3 vytuněná od Unplugged Performance | foto: Unplugged Performance
Jak to dopadne, když si nejprodávanější elektromobil planety, Tesla Model 3, vezme do parády tuningová společnost? Tak přesně na tuto otázku už známe odpověď. Šikovní borci z kalifornské firmy si s autem doslova vyhráli.
Náš názor? Na pohled vypadá supersport „Bioniq Phoenix“ docela bizarně. Na druhý zajímavě a na třetí šíleně. Skvěle šíleně. A jak informuje server Carscoops, má tahle Tesla i vcelku zajímavou historii. Jde totiž o tentýž model, který před více než dvěma lety havaroval na populárním vrchařském závodě Pikes Peak International Hill Climb, který se každoročně pořádá v Coloradu.
Navzdory rozsáhlému poškození a značným škodám jej odkoupila kalifornská Unplugged Performance a dala se do „opravy“. Slůvko je v uvozovkách zcela záměrně, protože o návratu do původního stavu nemůže být vůbec řeč.
Čtěte také: Tesla Model 3 po 100 tisících kilometrech? Neuvěříte, jaké byly provozní náklady
No uznejte sami. Přední karbonový splitter je doslova monstrózní, a my v redakci přemýšlíme, jestli jsme kdy a jestli vůbec viděli větší. Jednoho napadne, jak by si tahle Tesla Model 3 vedla při odklízení sněhu. Ale k věci.
Vůz je schopen vyvinout až 1 814 kg přítlaku. Jen pro ilustraci i taková štika jako je McLaren Senna GTR, se dostane něco málo nad hranici 1 000 kilogramů. Dá se tedy předpokládat, že Bioniq Phoenix bude na silnici sedět jako přibitý. To mají z velké části na svědomí zejména zakázkové díly, které se obvykle používají v letectví.
Z boční strany už to taková hitparáda není a spíše se zdá, že těch pár vychytávek navíc je jakoby naroubováno na původní karoserii. Když si jej ale prohlédnete kolem, povšimnete si pár drobných estetických prvků, mrknete na 19palcové ráfky s obutím od značky Yokohama a masivní křídlo na zádech, není co řešit.
Je však škoda, že se nám nedostalo více detailů, třeba výkon a zrychlení (klasická Tesla Model 3 Performance, r.v. 2020 dosahuje zrychlení z 0 na 100 km za 3,4 s, maximální rychlost 261 km/h – pozn. redakce). Hmotnost vozidla se původně podařilo srazit z 1 860 na 1 610 kilogramů, ale přibyly ocelové výztuhy, úprava podvozku a něco spolkl i nový bodykit, takže nakonec je jen o 90 kg lehčí, než klasický model od Tesly.
Tesla Model 3 vytuněná od Unplugged Performance | foto: Unplugged Performance
Jak to dopadne, když si nejprodávanější elektromobil planety, Tesla Model 3, vezme do parády tuningová společnost? Tak přesně na tuto otázku už známe odpověď. Šikovní borci z kalifornské firmy si s autem doslova vyhráli.
Náš názor? Na pohled vypadá supersport „Bioniq Phoenix“ docela bizarně. Na druhý zajímavě a na třetí šíleně. Skvěle šíleně. A jak informuje server Carscoops, má tahle Tesla i vcelku zajímavou historii. Jde totiž o tentýž model, který před více než dvěma lety havaroval na populárním vrchařském závodě Pikes Peak International Hill Climb, který se každoročně pořádá v Coloradu.
Navzdory rozsáhlému poškození a značným škodám jej odkoupila kalifornská Unplugged Performance a dala se do „opravy“. Slůvko je v uvozovkách zcela záměrně, protože o návratu do původního stavu nemůže být vůbec řeč.
Čtěte také: Tesla Model 3 po 100 tisících kilometrech? Neuvěříte, jaké byly provozní náklady
No uznejte sami. Přední karbonový splitter je doslova monstrózní, a my v redakci přemýšlíme, jestli jsme kdy a jestli vůbec viděli větší. Jednoho napadne, jak by si tahle Tesla Model 3 vedla při odklízení sněhu. Ale k věci.
Vůz je schopen vyvinout až 1 814 kg přítlaku. Jen pro ilustraci i taková štika jako je McLaren Senna GTR, se dostane něco málo nad hranici 1 000 kilogramů. Dá se tedy předpokládat, že Bioniq Phoenix bude na silnici sedět jako přibitý. To mají z velké části na svědomí zejména zakázkové díly, které se obvykle používají v letectví.
Z boční strany už to taková hitparáda není a spíše se zdá, že těch pár vychytávek navíc je jakoby naroubováno na původní karoserii. Když si jej ale prohlédnete kolem, povšimnete si pár drobných estetických prvků, mrknete na 19palcové ráfky s obutím od značky Yokohama a masivní křídlo na zádech, není co řešit.
Je však škoda, že se nám nedostalo více detailů, třeba výkon a zrychlení (klasická Tesla Model 3 Performance, r.v. 2020 dosahuje zrychlení z 0 na 100 km za 3,4 s, maximální rychlost 261 km/h – pozn. redakce). Hmotnost vozidla se původně podařilo srazit z 1 860 na 1 610 kilogramů, ale přibyly ocelové výztuhy, úprava podvozku a něco spolkl i nový bodykit, takže nakonec je jen o 90 kg lehčí, než klasický model od Tesly.