Sentry Mode umožňuje elektromobilům Tesla monitorovat pomocí kamer a senzorů okolík zaparkovaného vozu. Jeho nejnovější aktualizace však pravděpodobně celou řadu uživatelů nepotěší. V aktualizaci softwaru Tesla 2024.32 došlo k zásadní změně způsobu, jakým vozidla pracují s elektrickými zásuvkami. Jediným modelem, kterého se to netýká, je Cybertruck, který umožňuje individuálně ovládat jednotlivé elektrické zásuvky.
S novou aktualizací budou mít nově Tesly při aktivním Sentry Mode vypnuté 12V zásuvky a USB porty. Dříve, když bylo auto aktivní nebo běžel Sentry Mode, zůstávaly 12V zásuvky a USB porty v zadní části vozu pod napětím. Toho majitelé, často využívali například pro provoz některého příslušenství, jako jsou například autoledničky, nebo nabíjení různé elektroniky.
Dokud nebudou provedené další změny, zůstává jedinou možností, jak udržet 12V zásuvky a USB porty pod napětím použitím režimu Camp. To je nicméně v praxi téměř nepoužitelné. V tomto režimu totiž vozidlo zůstává odemčené, takže ho není vhodné nechávat bez dozoru.
Je možné, že v některé z příštích aktualizací rozšíří nabídku Outlets & Accessories z Cybertrucku do zbytku své modelové řady. To by celý problém elegantně vyřešilo. Ti, kdo potřebují, aby zásuvky fungovaly i v uzamčeném vozidle se Sentry Mode, by si je mohli jednoduše zapnout. V případě Cybertrucku pak zůstávají zásuvky napájeny až 12 hodin po jeho opuštění.
Důvod, proč Tesla přistoupila k vypnutí zásuvek u nepoužívaného vozu, je úspora energie. Už letos v únoru uvedl Drew Baglino, nyní již bývalý viceprezident Tesly pro pohonné jednotky a energetiku, že se firma snaží snížit množství energie, kterou Sentry Mode spotřebovává.
Podle jeho tehdejších vyjádření pracoval tým na aktualizaci, která by snížil spotřebu energie přibližně o 40 %. Očekávalo se, že tato vylepšení přijdou ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Zda je deaktivace napájení zásuvek součástí těchto změn, nicméně není jasné.
Sentry Mode umožňuje elektromobilům Tesla monitorovat pomocí kamer a senzorů okolík zaparkovaného vozu. Jeho nejnovější aktualizace však pravděpodobně celou řadu uživatelů nepotěší. V aktualizaci softwaru Tesla 2024.32 došlo k zásadní změně způsobu, jakým vozidla pracují s elektrickými zásuvkami. Jediným modelem, kterého se to netýká, je Cybertruck, který umožňuje individuálně ovládat jednotlivé elektrické zásuvky.
S novou aktualizací budou mít nově Tesly při aktivním Sentry Mode vypnuté 12V zásuvky a USB porty. Dříve, když bylo auto aktivní nebo běžel Sentry Mode, zůstávaly 12V zásuvky a USB porty v zadní části vozu pod napětím. Toho majitelé, často využívali například pro provoz některého příslušenství, jako jsou například autoledničky, nebo nabíjení různé elektroniky.
Dokud nebudou provedené další změny, zůstává jedinou možností, jak udržet 12V zásuvky a USB porty pod napětím použitím režimu Camp. To je nicméně v praxi téměř nepoužitelné. V tomto režimu totiž vozidlo zůstává odemčené, takže ho není vhodné nechávat bez dozoru.
Je možné, že v některé z příštích aktualizací rozšíří nabídku Outlets & Accessories z Cybertrucku do zbytku své modelové řady. To by celý problém elegantně vyřešilo. Ti, kdo potřebují, aby zásuvky fungovaly i v uzamčeném vozidle se Sentry Mode, by si je mohli jednoduše zapnout. V případě Cybertrucku pak zůstávají zásuvky napájeny až 12 hodin po jeho opuštění.
Důvod, proč Tesla přistoupila k vypnutí zásuvek u nepoužívaného vozu, je úspora energie. Už letos v únoru uvedl Drew Baglino, nyní již bývalý viceprezident Tesly pro pohonné jednotky a energetiku, že se firma snaží snížit množství energie, kterou Sentry Mode spotřebovává.
Podle jeho tehdejších vyjádření pracoval tým na aktualizaci, která by snížil spotřebu energie přibližně o 40 %. Očekávalo se, že tato vylepšení přijdou ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Zda je deaktivace napájení zásuvek součástí těchto změn, nicméně není jasné.