Nejnovější update Tesly nepotěší: Změnilo se fungování 12V napájení

Tesla Sentry

Tesla Sentry Mode teď funguje jinak v souvislosti s 12V zásuvkou

Sentry Mode umožňuje elektromobilům Tesla monitorovat pomocí kamer a senzorů okolík zaparkovaného vozu. Jeho nejnovější aktualizace však pravděpodobně celou řadu uživatelů nepotěší. V aktualizaci softwaru Tesla 2024.32 došlo k zásadní změně způsobu, jakým vozidla pracují s elektrickými zásuvkami. Jediným modelem, kterého se to netýká, je Cybertruck, který umožňuje individuálně ovládat jednotlivé elektrické zásuvky.

Porty v Teslách se automaticky uspí

S novou aktualizací budou mít nově Tesly při aktivním Sentry Mode vypnuté 12V zásuvky a USB porty. Dříve, když bylo auto aktivní nebo běžel Sentry Mode, zůstávaly 12V zásuvky a USB porty v zadní části vozu pod napětím. Toho majitelé, často využívali například pro provoz některého příslušenství, jako jsou například autoledničky, nebo nabíjení různé elektroniky.

Dokud nebudou provedené další změny, zůstává jedinou možností, jak udržet 12V zásuvky a USB porty pod napětím použitím režimu Camp. To je nicméně v praxi téměř nepoužitelné. V tomto režimu totiž vozidlo zůstává odemčené, takže ho není vhodné nechávat bez dozoru.

Je možné, že v některé z příštích aktualizací rozšíří nabídku Outlets & Accessories z Cybertrucku do zbytku své modelové řady. To by celý problém elegantně vyřešilo. Ti, kdo potřebují, aby zásuvky fungovaly i v uzamčeném vozidle se Sentry Mode, by si je mohli jednoduše zapnout. V případě Cybertrucku pak zůstávají zásuvky napájeny až 12 hodin po jeho opuštění.

Chladící box Cybertruck Cooler | foto: Tesla

Chladící box Cybertruck Cooler | foto: Tesla

Tesla snižuje spotřebu Sentry Mode

Důvod, proč Tesla přistoupila k vypnutí zásuvek u nepoužívaného vozu, je úspora energie. Už letos v únoru uvedl Drew Baglino, nyní již bývalý viceprezident Tesly pro pohonné jednotky a energetiku, že se firma snaží snížit množství energie, kterou Sentry Mode spotřebovává.

Podle jeho tehdejších vyjádření pracoval tým na aktualizaci, která by snížil spotřebu energie přibližně o 40 %. Očekávalo se, že tato vylepšení přijdou ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Zda je deaktivace napájení zásuvek součástí těchto změn, nicméně není jasné.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejnovější update Tesly nepotěší: Změnilo se fungování 12V napájení

Tesla Sentry

Tesla Sentry Mode teď funguje jinak v souvislosti s 12V zásuvkou

Sentry Mode umožňuje elektromobilům Tesla monitorovat pomocí kamer a senzorů okolík zaparkovaného vozu. Jeho nejnovější aktualizace však pravděpodobně celou řadu uživatelů nepotěší. V aktualizaci softwaru Tesla 2024.32 došlo k zásadní změně způsobu, jakým vozidla pracují s elektrickými zásuvkami. Jediným modelem, kterého se to netýká, je Cybertruck, který umožňuje individuálně ovládat jednotlivé elektrické zásuvky.

Porty v Teslách se automaticky uspí

S novou aktualizací budou mít nově Tesly při aktivním Sentry Mode vypnuté 12V zásuvky a USB porty. Dříve, když bylo auto aktivní nebo běžel Sentry Mode, zůstávaly 12V zásuvky a USB porty v zadní části vozu pod napětím. Toho majitelé, často využívali například pro provoz některého příslušenství, jako jsou například autoledničky, nebo nabíjení různé elektroniky.

Dokud nebudou provedené další změny, zůstává jedinou možností, jak udržet 12V zásuvky a USB porty pod napětím použitím režimu Camp. To je nicméně v praxi téměř nepoužitelné. V tomto režimu totiž vozidlo zůstává odemčené, takže ho není vhodné nechávat bez dozoru.

Je možné, že v některé z příštích aktualizací rozšíří nabídku Outlets & Accessories z Cybertrucku do zbytku své modelové řady. To by celý problém elegantně vyřešilo. Ti, kdo potřebují, aby zásuvky fungovaly i v uzamčeném vozidle se Sentry Mode, by si je mohli jednoduše zapnout. V případě Cybertrucku pak zůstávají zásuvky napájeny až 12 hodin po jeho opuštění.

Chladící box Cybertruck Cooler | foto: Tesla

Chladící box Cybertruck Cooler | foto: Tesla

Tesla snižuje spotřebu Sentry Mode

Důvod, proč Tesla přistoupila k vypnutí zásuvek u nepoužívaného vozu, je úspora energie. Už letos v únoru uvedl Drew Baglino, nyní již bývalý viceprezident Tesly pro pohonné jednotky a energetiku, že se firma snaží snížit množství energie, kterou Sentry Mode spotřebovává.

Podle jeho tehdejších vyjádření pracoval tým na aktualizaci, která by snížil spotřebu energie přibližně o 40 %. Očekávalo se, že tato vylepšení přijdou ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Zda je deaktivace napájení zásuvek součástí těchto změn, nicméně není jasné.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."