Indie a elektromobilita jsou slova, která jdou k sobě. Menší dopravní prostředky především na dvou či třech kolech jsou zde nejoblíbenější, protože se s nimi všude v rušných ulicích indického mraveniště protáhnete a nezaplatíte za ně jako za megalomanskou indickou svatbu.
Nový elektromobil Strom R3 je přesně do tohoto kontextu zasazený a podle specifikací a ceny to vypadá, že půjde o jasný trhák. Malé dvoumístné a dvoudveřové auto není zbytečně větší, než je nezbytně nutné a nemá více kol, než je nezbytně nutné. Uveze tedy dva cestující, navíc nabízí zavazadlový prostor o objemu 300 litrů vzadu a 100 litrů vpředu v tzv. frunku. To je vychytávka, kterou ani u elektrického Mercedesu nenajdete.
Ultralevný elektrický automobil by mohl být docela slušný malý ďábel na indických silnicích – přední kola pohání elektromotor s výkonem 15 kW/90 Nm a bleskurychlý odpich zcela jistě zajistí okamžitý točivý moment. Nechybí ani sportovní režim, ve kterém pustíte malého trhače asfaltů ze řetězů. Maximálka je však elektronicky omezena na 80 km/h, dost možná proto, aby nebylo té zábavy až až – a zabránilo se i případnému převrácení v zatáčkách.
Čtěte také: Pojďme se pobavit o nejlevnější Tesle, přijít může už brzy (podcast)
Vozítko se může také pochlubit dojezdem až 200 km na jedno nabití, ovšem pouze v nejvyšší konfiguraci. Dále budou nabízené verze, které ujedou 120, resp. 160 km. Následné nabíjení má zabrat 3 hodiny. To není vůbec špatné, ba naopak. A to samé platí i pro interiér. Malý 7″ displej na výšku evokuje řešení známé z Tesly, nechybí ani 4G konektivita pro připojení vozu k internetu. Ve výbavě najdeme takové vychytávky, jako je bezklíčové odemykání, navigace, či klimatizace.
A teď se podržte. Cena takového elektromobilu má být méně než 500 000 indických rupií, což vychází v přepočtu na méně než 150 tisíc korun! Má jít o nejlevnější elektromobil na indickém trhu, a to je něco, co jej výrazně předurčuje k úspěchu. V předobjednávce si výrobce bere zálohu ve výši 10 tisíc indických rupií, cca 3 tisíce Kč. A pak, že jsou elektromobily drahé…
Indie a elektromobilita jsou slova, která jdou k sobě. Menší dopravní prostředky především na dvou či třech kolech jsou zde nejoblíbenější, protože se s nimi všude v rušných ulicích indického mraveniště protáhnete a nezaplatíte za ně jako za megalomanskou indickou svatbu.
Nový elektromobil Strom R3 je přesně do tohoto kontextu zasazený a podle specifikací a ceny to vypadá, že půjde o jasný trhák. Malé dvoumístné a dvoudveřové auto není zbytečně větší, než je nezbytně nutné a nemá více kol, než je nezbytně nutné. Uveze tedy dva cestující, navíc nabízí zavazadlový prostor o objemu 300 litrů vzadu a 100 litrů vpředu v tzv. frunku. To je vychytávka, kterou ani u elektrického Mercedesu nenajdete.
Ultralevný elektrický automobil by mohl být docela slušný malý ďábel na indických silnicích – přední kola pohání elektromotor s výkonem 15 kW/90 Nm a bleskurychlý odpich zcela jistě zajistí okamžitý točivý moment. Nechybí ani sportovní režim, ve kterém pustíte malého trhače asfaltů ze řetězů. Maximálka je však elektronicky omezena na 80 km/h, dost možná proto, aby nebylo té zábavy až až – a zabránilo se i případnému převrácení v zatáčkách.
Čtěte také: Pojďme se pobavit o nejlevnější Tesle, přijít může už brzy (podcast)
Vozítko se může také pochlubit dojezdem až 200 km na jedno nabití, ovšem pouze v nejvyšší konfiguraci. Dále budou nabízené verze, které ujedou 120, resp. 160 km. Následné nabíjení má zabrat 3 hodiny. To není vůbec špatné, ba naopak. A to samé platí i pro interiér. Malý 7″ displej na výšku evokuje řešení známé z Tesly, nechybí ani 4G konektivita pro připojení vozu k internetu. Ve výbavě najdeme takové vychytávky, jako je bezklíčové odemykání, navigace, či klimatizace.
A teď se podržte. Cena takového elektromobilu má být méně než 500 000 indických rupií, což vychází v přepočtu na méně než 150 tisíc korun! Má jít o nejlevnější elektromobil na indickém trhu, a to je něco, co jej výrazně předurčuje k úspěchu. V předobjednávce si výrobce bere zálohu ve výši 10 tisíc indických rupií, cca 3 tisíce Kč. A pak, že jsou elektromobily drahé…