Nasupený Mercedes-AMG EQE se nejspíš představí už zítra. Co zatím víme?
- Německá automobilka pravděpodobně brzy představí Mercedes-AMG EQE
- Nasupená varianta nabídne vyšší výkon a sportovnější rysy
- Jaká bude cena a co nabídnou specifikace?

Mercedes-AMG má díky modelu EQS ve svém portfoliu již první plně elektrický vůz. Tento týden se dočkáme druhého elektromobilu stejné značky. Jedná se o Mercedes-AMG EQE. Již od počátku výroby bylo zřejmé, že Mercedes-Benz EQE bude v nabídce také ve verzi AMG.
Mercedes-AMG EQE se představí už brzy
Uvedení modelu bychom očekávali spíš v rámci velké akce, například na veletrhu IAA, ale vedení AMG pravděpodobně chtělo představení nového elektromobilu uspořádat jako vlastní samostatnou akci. Ta se bude konat tento týden (s největší pravděpodobností v noci z úterý na středu).
Zatím se zdá, že Mercedes-Benz prozatím neplánuje vývoj žádného nového elektromobilu, který by využíval platformu EVA. Důraz je kladen na modely EQE a EQS, které uvidíme nejen jako verzi AMG, ale brzy také jako SUV.

Čtěte také: Sen českých řidičů? Kombík Mercedes EQE osloví milovníky luxusu a praktičnosti
Cena bude pravděpodobně astronomická
Zajímá vás, kolik vlastně bude elektrická třída E stát v provedení AMG? Zatím neznáme ani cenu běžného EQE, ale protože Mercedes-AMG EQS začíná na více než 150 000 eurech (3 650 000 Kč), nepřekvapilo by nás, kdyby Mercedes-AMG EQE prolomil hranici 100 000 eur (2 440 000 Kč).
Vypadá to, že se Mercedes stále víc zaměřuje na prémiové vozy. Přechod výroby k čistě elektrickým automobilům je velmi nákladný a automobilky obecně musí zvyšovat ziskovou marži. Stejné to je i u Mercedesu. Kompaktní (a také levné) elektromobily pravděpodobně nebudou v dohledné budoucnosti hrát významnou roli.
Mercedes říká, že modelem EQS nastavuje nové standardy pro elektromobily. Ať se jedná o nový typ kokpitu, baterie (90 a 108 kWh pro dojezd až 780 km) a čtyři verze s výkonem od 292 do 761 koní. Cílem je údajně nejen soupeření s Porsche Taycan a Audi e-tron GT, ale také s ostrou Teslou.
V současné době zjišťujeme další podrobnosti. Aktuálně se jedná o částečně potvrzenou skutečnost.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".