Automobilky Volkswagen a Ford s vážností uvažují o výrobě čistě elektrických modelů Ford Ranger a VW Amarok. Pokud se rozhodnutí vyrábět rozsvítí zelená, měly by se vozy objevit na silnicích ještě před rokem 2030.
Ford uvedl model Ranger na globální trhy v listopadu 2021, aniž by však cokoliv řekl o plug-in hybridním pohonu. Nyní došlo k upřesnění informace a my víme, že představení tohoto vozu s kombinovaným pohonem připravuje automobilka na rok 2023. VW Amarok, se kterým Ford sdílí platformu T6, plug-in hybridní provedení zatím nepřipravuje, protože Volkswagen tvrdí, že nízký elektrický dojezd nestačí. Němci se zatím chtějí držet osvědčených motorů, jimž kraluje naftový V6 TDI.
Jeden z členů marketingového týmu Volkswagen Užitkové vozy se během mediální prezentace nového modelu Amarok ve Wolfsburgu podělil o šťavnatou lahůdku. V rozhovoru pro Autocar and Drive Lars Krause řekl: „Přemýšlíme o čistě elektrické verzi.“
Čtěte také: Zlínští záchranáři přivítali do svých řad elektrický Volkswagen ID.4 GTX
Vyjádření může znamenat jen to, že EV dorazí před koncem dekády. Nová modelová řada se začne prodávat koncem roku 2022 a pokud by měl mít vůz před sebou dalších 12 let životního cyklu, vydrží v obchodech až do začátku 30. let. Z logiky věci vyplývá, že VW by mohl čistě elektrický model uvést na trh ještě před rokem 2030, protože by nedávalo smysl mít elektrické provedení v prodeji pouze 2 nebo 3 roky.
Zástupci VW jsou přesvědčeni, že platforma Amaroku vyvinutá Fordem je schopna nést baterii i elektromotor: „Myslíme si, že je to možné. Ale je jasné, že budeme muset upravit nějaké prvky. Ale o elektrické variantě vážně uvažujeme.“ Spekuluje se, že oba bratrské elektrické modely by mohla vyrábět továrna Fordu v americkém Michiganu, ale v tuto chvíli nejde o oficiální informaci. Britský magazín Autocar jde až tak daleko, že uvádí, že Amarok s nulovými emisemi bude uveden na trh již v roce 2025.
Automobilky Volkswagen a Ford s vážností uvažují o výrobě čistě elektrických modelů Ford Ranger a VW Amarok. Pokud se rozhodnutí vyrábět rozsvítí zelená, měly by se vozy objevit na silnicích ještě před rokem 2030.
Ford uvedl model Ranger na globální trhy v listopadu 2021, aniž by však cokoliv řekl o plug-in hybridním pohonu. Nyní došlo k upřesnění informace a my víme, že představení tohoto vozu s kombinovaným pohonem připravuje automobilka na rok 2023. VW Amarok, se kterým Ford sdílí platformu T6, plug-in hybridní provedení zatím nepřipravuje, protože Volkswagen tvrdí, že nízký elektrický dojezd nestačí. Němci se zatím chtějí držet osvědčených motorů, jimž kraluje naftový V6 TDI.
Jeden z členů marketingového týmu Volkswagen Užitkové vozy se během mediální prezentace nového modelu Amarok ve Wolfsburgu podělil o šťavnatou lahůdku. V rozhovoru pro Autocar and Drive Lars Krause řekl: „Přemýšlíme o čistě elektrické verzi.“
Čtěte také: Zlínští záchranáři přivítali do svých řad elektrický Volkswagen ID.4 GTX
Vyjádření může znamenat jen to, že EV dorazí před koncem dekády. Nová modelová řada se začne prodávat koncem roku 2022 a pokud by měl mít vůz před sebou dalších 12 let životního cyklu, vydrží v obchodech až do začátku 30. let. Z logiky věci vyplývá, že VW by mohl čistě elektrický model uvést na trh ještě před rokem 2030, protože by nedávalo smysl mít elektrické provedení v prodeji pouze 2 nebo 3 roky.
Zástupci VW jsou přesvědčeni, že platforma Amaroku vyvinutá Fordem je schopna nést baterii i elektromotor: „Myslíme si, že je to možné. Ale je jasné, že budeme muset upravit nějaké prvky. Ale o elektrické variantě vážně uvažujeme.“ Spekuluje se, že oba bratrské elektrické modely by mohla vyrábět továrna Fordu v americkém Michiganu, ale v tuto chvíli nejde o oficiální informaci. Britský magazín Autocar jde až tak daleko, že uvádí, že Amarok s nulovými emisemi bude uveden na trh již v roce 2025.