NASA plánuje testovací let elektrického letadla na konec roku 2020
V letadlech na baterky vidí někteří budoucnost letů na kratší a střední vzdálenosti. NASA chce otestovat elektromotory poháněný letoun koncem příštího roku.

Tip: Předváděcí let norského elektrického letadla skončil pádem do jezera
NASA ukázala jednu z prvních verzí letadla X-57 Maxwell. Jedná se o upravený dvouvrtulový Tecnam P2006T, který dostal namísto klasických motorů 14 elektromotorů. Zástupci NASA prohlásili, že první testovací let by se měl uskutečnit koncem příštího roku.
Cílem však není udělat z X-57 nějaký hotový produkt. Tvůrci se zaměřují spíše na prvky, které by mohly posunout dopředu celý letecký průmysl a urychlit jeho elektrifikaci.

Koncepce se 14 motory je poměrně zajímavá. Křídla budou mít na náběžných hranách po šesti menších motorech. Ty budou aktivovány pouze v případě potřeby, tedy patrně při vzletu. Na koncích křídel pak budou velké motory, které budou sloužit k pohonu po vystoupání do letové výšky. Největší výzvou jsou ale baterie. Ty musejí mít dostatečnou kapacitu při relativně nízké hmotnosti, aby mělo letadlo nějaký rozumný dolet.
Zdroj: electrive