Všechny benzínky v Německu by měly mít nově povinnost umožnit nabíjení pro elektromobily a plug-in hybridy.
TIP: Albert, Globus, Kaufland, Lidl, Penny. Kde můžete nabít elektromobil zdarma?
Alespoň tak zní nový návrh, který by měl v sousedním Německu společně s dalšími opatřeními přispět ke zrychlení přechodu k čistší elektromobilitě. Kromě toho se také plánuje zvýšení zvýhodnění v podobě 9 000 eur na pořízení nového elektromobilu, který nebude dražší než 40 000 eur. A mluví se také o odpuštění placení DPH.
Podrobnosti tohoto návrhu zatím neznáme, ale pokud by mělo jít pouze o povinnost umožnit nabíjení elektroaut, kdy by stačilo pouze umožnit přístup k běžné 230V zásuvce, pak by to dost možná stejně nic neřešilo a nebylo by to nic zásadního.
Ani pro elektromobilisty (kteří by potřebovali nabíječky s vyšším výkonem, aby nešlo jen o nouzové řešení v případě toho, že s elektromobilem nedojedete do cíle), tak ani pro samotné provozovatele čerpaček (prakticky by totiž nemuseli investovat ani alespoň do základních wallboxů a jen by umožnili natažení prodlužovačky ze své provozovny).
Doufejme tedy, že v sousedním Německu vymyslí nějaké lepší řešení, které se pak rozšíří třeba i do dalších zemí. Třeba kdyby u čerpaček vyrostly spíše rychlejší nabíječky tam, kde je to technicky možné a i když se nám to moc nelíbí, tak kdyby došlo alespoň na částečné zadotování vládou.
Třeba podobně, jako je tomu v Humpolci, kde společnost E.ON společně s Teslou a využitím dotačního programu postavily více rychlonabíjecích stojanů poblíž benzínky, která je jednak strategicky umístěná na cestě z Prahy do Brna po dálnici D1, ale také kde si alespoň můžete koupit občerstvení nebo si odskočit, což u většiny veřejných nabíječek zatím nelze.
zdroj: Electrek
Všechny benzínky v Německu by měly mít nově povinnost umožnit nabíjení pro elektromobily a plug-in hybridy.
TIP: Albert, Globus, Kaufland, Lidl, Penny. Kde můžete nabít elektromobil zdarma?
Alespoň tak zní nový návrh, který by měl v sousedním Německu společně s dalšími opatřeními přispět ke zrychlení přechodu k čistší elektromobilitě. Kromě toho se také plánuje zvýšení zvýhodnění v podobě 9 000 eur na pořízení nového elektromobilu, který nebude dražší než 40 000 eur. A mluví se také o odpuštění placení DPH.
Podrobnosti tohoto návrhu zatím neznáme, ale pokud by mělo jít pouze o povinnost umožnit nabíjení elektroaut, kdy by stačilo pouze umožnit přístup k běžné 230V zásuvce, pak by to dost možná stejně nic neřešilo a nebylo by to nic zásadního.
Ani pro elektromobilisty (kteří by potřebovali nabíječky s vyšším výkonem, aby nešlo jen o nouzové řešení v případě toho, že s elektromobilem nedojedete do cíle), tak ani pro samotné provozovatele čerpaček (prakticky by totiž nemuseli investovat ani alespoň do základních wallboxů a jen by umožnili natažení prodlužovačky ze své provozovny).
Doufejme tedy, že v sousedním Německu vymyslí nějaké lepší řešení, které se pak rozšíří třeba i do dalších zemí. Třeba kdyby u čerpaček vyrostly spíše rychlejší nabíječky tam, kde je to technicky možné a i když se nám to moc nelíbí, tak kdyby došlo alespoň na částečné zadotování vládou.
Třeba podobně, jako je tomu v Humpolci, kde společnost E.ON společně s Teslou a využitím dotačního programu postavily více rychlonabíjecích stojanů poblíž benzínky, která je jednak strategicky umístěná na cestě z Prahy do Brna po dálnici D1, ale také kde si alespoň můžete koupit občerstvení nebo si odskočit, což u většiny veřejných nabíječek zatím nelze.
zdroj: Electrek